- 1204 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
ADALET
ADALET
İdeolojik duygular, derinden sarmışsa vücudu,
Adalet mekanizması, sessizce terk eder vücudu.
Sen, yıllar yılı bekleyedur hele,
Adalet zinciri tecelli edecektir diye…
“Ey iman edenler, adil şahitler olarak, Allah için, hakkı ayakta tutun. Bir topluluğa olan kininiz, sizi adaletten alıkoymasın. Adalet yapın. O, takvaya daha yakındır. Allah’tan korkup-sakının. Şüphesiz Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdardır. (Mâide, 8.)
İslam dini, adalete büyük önem vermiştir. İnsanların adaletten asla sapmamalarını emretmiştir. Adalet terazisini yanlış tartmak; insanların, ülkelerin hatta dünyanın bile sonunu getirebilir. Dünyanın neresinde olursa olsun, adalet insanların daima ihtiyaç duyduğu nimetlerdendir. İnsanlar; havaya ve suya ihtiyaç duydukları kadar, adalete de ihtiyaç duyarlar. Bize verilen bu nimetin kadrini bilmek de, bizlere düşmektedir.
İnsanlar; değişik siyasi görüşte, düşüncede, felsefede, inançta olabilirler; insanlardaki bu düşünce farklılığı, zenginlikleri ortaya çıkarır. Anacak bu renkliliği kendi lehine kullanmak tehlikelidir. Adaletin tecelli etmediği yerde, güven duygusu azalır ve güvensizlikler başlar, sizi siz yapan nesnedir adalet. Onu bir defa kaybettiniz mi geri onu yakalamak neredeyse imkânsızdır. Hangi görüşte olursanız olun, karşınızdaki insanlara saygı duymanız gerekir. Lakin bu düşüncenizi, felsefenizi sizden aşağıda olanlara baskı aracı olarak kullanırsanız, kaybedenlerden olursunuz. Belki bir süre kazandığınızı zannedesiniz, ancak bu çölde serap görmenizden başka bir şey değildir.
Yer, gök adalet üzerine kurulmuştur. Emri altında olan patron, işçilerine; market sahibi, müşterilerine; öğretmen, öğrencilerine; âmir, memurlarına; anne baba, çocuklarına; kısaca herkes adaletle hükmetmelidir. Herkes emri altındakilere güven vermelidir… Geçici menfaatler uğruna insanlar; adalet kulpundan asla sapmamalıdırlar, hep adaletle davranmalıdırlar. Adalet kulpu bir kırılmasın; kırıldı mı onu tutan âbad olmaz.
Yaşamımızın ayrılmaz parçası olan adalete sımsıkı sarılmalıyız. Onu korumak için elimizden gelen özveriyi göstermeliyiz. Ancak onunla ayakta kalabiliriz, onunla ilerilere gidebiliriz, onunla göklere uçabiliriz…
26.09.2009
Akdağmadeni
YORUMLAR
İDRİS ÇETİN
Selam ve Saygılar...
Emeğiniz mizanınıza konacaktır. Allah için yazmaya devam!
olur da bir duyan olur ve adaletle muameleye başlar. :)
Kutluyorum.
İDRİS ÇETİN
Selam ve Saygılar...
İDRİS ÇETİN
Selam ve Saygılar...