- 1259 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
KÜRT AÇILIMI/KARDEŞLİK PROJESİ OLSUN
DEVLETİN AÇILIMI
Adına Kürt açılımı, demokratik açılım, barış süreci vs. dedikleri ve bizimde “Kardeşliğin Yeniden İmarı” dediğimiz süreç bütün reflekslere, gizli-açık engelle(me)lere rağmen yolunda gidiyor.
İşin bu boyutu ile ilgili çok yazı yazıldı. Genellikle olumlu bulunan süreç;
“acaba bir şekilde sabote edilir mi?” endişelerini beraberinde getirmektedir. Çok da haksız sayılmazlar. Hükümetin pek çok “açılımı” sonradan sabote edilerek akamete uğratılmadı değil. Bu sebeple “iyi niyetli” endişeleri yerinde bulmamız gerekir.
Şahsen hükümetin kararlı tutumu endişelerimizi giderici mahiyettedir. Neden olmasın ki? Sayın Başbakan:
“Bedeli her ne olursa olsun bu sorunu kardeşlik duygularıyla çözeceğiz” demişti. Hem de çok önceleri. Altını çizdiğim kelimeleri çok anlamlı buluyorum. Zira iki yönlü bakmamızı gerektiren sözcükler “tesadüfen” bir araya gelmiş değildir.
1. Kararlılık ifade eden bu sözcükler bir başbakanın ağzından çıkıyor ise hesabı-kitabı iyice yapılmış ve öylece karara varılmış demektir.
2. Bir bedel gerektirecek kadar önemli işlerde bedelin neler olacağını Türkiye siyasetini az çok bilenler anlamışlardır. Ülkemizde bu tür kararların alınması bazen siyaseten ve bazen de hayati olarak yok olma tehlikesini –hatta yok olmayı- getirmiştir. Bedel ödemek her babayiğidin işi değil. Onun için “yiğitçe duruş” sergilemek ancak “yiğitlere” düşer.
Biliyoruz ki “bedel” bir karşılıktır ve o karşılık “bedel”e değmeli. Yoksa çok yazık olur. Ve biliyoruz ki kardeşlik için her “bedel” değer. Velev ki candan ve canandan da olunsa…
Az önce görüştüğüm bir “AZİZ DOST” mod a mod şunları nakletti:
“Hocam artık kimsenin ’3 yıl 5 yıl daha fazla yaşayayım’ derdi yok. Tek dert ‘onurlu yarınlar bırakarak’ hayata veda etmektir.”
En mutlu olduğum bir günde bu en mutlu edecek sözleri duymak büyük bir bahtiyarlık olsa gerek. Yıllardır çeşitli vesilelerle söyledik; kardeşlikten öte yol yok, bu böyle biline… Ancak her kesin adil, eşit, hakkaniyete uygun şartlarda yaşamaları bu ortamı sağlayabilir. İşte bugünlerde de tam da bu söylediğimiz kardeşliğin tesisi yönünde çalışılmaktadır.
İşin diğer bir boyutuna gelmek istiyorum. Sayın Genel Kurmay Başkanı’nın Zafer Bayramı münasebetiyle dün (25.08.2009) yaptığı açıklamasında Anayasa maddeleri olan üniter devlet ve dilin Türkçe olduğu vurgusu CHP ve MHP sözcüleri tarafından “sürecin bittiği” şeklinde yorumlanması bizi hayrete düşürmedi. Zira Ak Parti sözcüsü de “ne söylediğini bilmeyen biri" gibi bir açıklamada bulundu.
Peki, beni rahatsız eden neydi o halde?
Rahatsızlık veren CHP sözcüsü olsun MHP sözcüsü olsun hükümete “al sana asker rahatsız aldın mı boyunun ölçüsünü” dercesine askeri açıklamaya sarıldılar.
21. yüzyılda, tam demokratikleşmesi artık engellenemeyecek bir Türkiye’de siz hala askerlerin karşı çıkışlarına sarılıyorsanız siyaseten ancak içi boş küp gibi gömü olursunuz.
Sizden beklenen parlamenter sistemlerde güçlerin ayrıldığını hatırlatıp; bu işin siyasi irade işi olduğunu vurgulamanızdı.
Ve,
Bu işin hükümetle “kavgasını” biz veririz, demekti. Nerdeee?
Siz hala 28 Şubat’ta kala kalmışsanız size Nisan 2007 e-muhtırasını hatırlatmamız gerekir. Devir artık değişti azizim. 2-3 dönem sonra bile olsa iktidar olma niyetiniz varsa şimdiden dünyanın gidişatını doğru okumanız gerekmektedir. Yoksa muhalefette bile kalabilmeniz zorlaşacak. Niye CHP 1999 seçimlerini, MHP 2002 seçimlerini unuttular mı? O zaman çok yazık. “Ben bile” hala bu kadar unutkan olmadım.
Bütün partiler kardeşlik duygularıyla hareket ederek artık insanımızın kanı akmasın, Türk anneler de kürt annelerde ağlamasın.
ve
"Haydi Bismillah" dememiz yakın olsun.
Sizden beklenen Türkiye’mizi bütün vatandaşların aynı mutlulukla ve umutlarla yaşayacağı bir ülke haline getirmektir. Bunun için oy alıyorsunuz.
Henüz geç olmamakla beraber tren kaçtı kaçacak.
Selam ile...
[email protected]
YORUMLAR
Birbirinizi sevmedikçe iman etmiş sayılmazsınız
iman etmedikçe de cennete giremezsiniz..
kendiniz için istediğinizi kardeşiniz içinde istemedikçe
inanmış sayılmazsınız...
faşistlik ırkçılık esfele safilinlere ait özellik
eşitlik kardeşlik adalet ise eşrefi mahlukat olan insana aittir..
insan a
akışına giden suyun
yazısını bozacağjm
kavuşmayan her dağın
yazısını bozacağım
karanlığa doğan ayın
yazısını bozacağlm
mahmilerin bey inin
yazısını bozacağım
mazlumu ezenlerin
yazısını bozacağım
beni yazmayan karın
yazısını bozacağım
çiçek senden nasib alır
böcek seni tavaf eyler
sevgiliye asan yüzün
yazısını bozacağım
bahar geldi gök dürüldü
hesablar tüm görüldü
yolda hesab bozanın
yazısını bozacağım
taylar koşar anasına
mecnun olup leylasına
kavuşmazsam insanıma
yazısını bozacağım
müslümanla ırkçılık yanyana getirilemez.......
selam rasule aline ve kardeşlerime olsun
Mehmet ORTA tarafından 9/26/2009 1:08:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
meftunranfil; be adam...
benimle ilgili yorumlarını bir zahmet bana mesaj olarak yolla.
nerden bileyim benim hakkımda yazdıklarını. sağolsun arkadaşlar haber verdi.
yazılarımı takip ettiğini biliyorum da, aklınla değil. nefsinle takip ediyorsun. sen ne hikmetse benim ırkçı olduğumda ısrarlısın. ırkçı olduğumu gösteren tek cümle gösteremiyorsun ve benim sözüme de inanmıyorsun. bak ben müslümanım şükür, sen de dine önem veriyorsun anladığım kadarıyla.
kur'an'da lanetleşme olayı var.
ben diyorum ki, eğer ben ırkçıysam allah'ın laneti üzerime olsun.
eğer ben ırkçı değilsem allah'ın laneti senin üzerine olsun mu?
allahın azabı ve laneti yalancıların üzerine olsun mu?
allahın ateşi iftiracıları sarsın mı?
ırkçı, yalancı, iftiracı allah'ın ateşine tepetaklak yuvarlansın mı?
Ne dersin?
diyorsun ki, köyler yakıldı. kardeşim, pkk ortaya çıkıncaya kadar neden yakılmadı, boşaltılmadı köyler. dram büyük. elbette, devletin ve dönemin görevlilerin de hataları, eksikleri çok, hem de pek çok. ama devlet 17 bin kişiyi öldürdü demek kuyruklu yalandır.
diğer taraftan pkk'nın yaptığı köy baskınlarından ve katliamlarından haberin yok mu senin? bak bu konuda yeni bir çalışma yayımlandı. Ümit özdağ, pusu ve katliamların kronolojisi, adında. pkk'nın bastığı köy sayısı 400'e yakın. ve bu toplu katliamlarda şehit olan silahsız (kürt kökenli) vatandaşlar 5500'den fazla.
diyorsun ki, din olmasa şimdiye kadar devlet kurardı kürtler. Bu Kürtlerin değil, Kürtçülerin derdi. Birçok kez yapmak istediler ama başta Kürtler, o bozgunculara yüz vermedi.
bak sana bir şey diyim. ben 10 yıl kaldım bölgede. yaşadım, eşim dostum hala gırla. arada gider gelirim de hala. kürtlerin sende ve senin gibilerde olduğu gibi Kürtçülük (ayrı bir millet olmak) gibi bir derdi yok. Sadece Kürtçülerin sesi çok çıkıyor, o da bilinçli yapılan bir şey. Kürt devleti ve Kürtçülük peşinde koşanları öncelikle Kürtler boğar, adım gibi biliyorum. Zaten bölgedeki 80 bin korucu bunun için eline silah aldı., beldelere kadar teşkilatlanan şehit ailesi dernekleri bunun için teşkilatlandı.
Açıkçası ben senin ve senin gibi düşünen bir çok kişinin art niyetli olduğunu düşünmüyorum. Sadece yalan duya duya artık gerçeği görme melekenizi kaybetmişsiniz.
Allah hepimizi ıslah etsin, hepimize hidayet nasip etsin.
ben inandığım düşünceleri zaten söyledim, yalnız düzgün bir dille söylemeye çalıştım ki anlaşılmıştır.sadece din olgusunun bağlayıcılığına değinmek için, "kürtler çoktan devlet kurardı" şeklinde bir cümleye gerek olmadığı kanaatindeyim.
faşizm ve ırkçılık konusuna gelince;
bu olgular ölesiye birnefreti ve karşındakini komple yok etme arzusunu beraberinde getirir ki asla tasvip edilemez.alliğin yazıların hiç birinde ben ne bir ırkçılık gördüm ne de faşist söylemler. inandığı değerleri, belli bir üslupla ve kaynaklar göstererek açıklamak asla şovanizm olmasa gerek...
din olgusunun bağlayılığı ise daha şaibeli bir konu. osmanlıda halifenin çağrısına rağmen bizi sırtımızdan vuran araplarla beraber, dinin bağlayıcılık olgusu, hükmünü yitirmiştir.şimdi filistin acı çekiyor, şimdi ırak sersefil...hani mısır, hani suriye, hani iran ve hani diğerleri...?
dinin hala bir bağlayıcılık olgusu var evet ama bu sadece müslüman din kardeşlerinden ölenlere acımaktan öteye geçmiyor...
sizin yazılarınıza da göz attım
iyi söylüyorsunuz, güzel söylüyrsunuz, hoş söylüyorsunuz, beraber kurduk vatanı diyorsunuz, beraber savaştık diyorsunuz, beaber acı çektik beraber güldük beraber eğlendik diyorsunuz..
evet doğru bunlaın hepsi ancak bu talepler, beklentiler, yazılar, açılımlar, kapanımlar! vs vs vs karşınıza olmak istemediği halde milliyetçi olmak zorunluluğu hisseden, benlik değerlerine sahip çıkma arzusu güden bir toplumu çıkarıyor.
birileri açılırken, birilerinin içine kapanıp her şeyi hazmetmesini beklemek demokrasiye aykırı bir eylem olacaktır sanırım
her ne olursa olsun, bu savaşı, bu hiddeti körükleyenlerin türkler deil, dışta egemen olanlar olduğunu idrak etmek gerekir.
kevan costner bile çıkıp açılımı desteklediğini dile getiriyorsa lütfen artık bu komediye seyirci kalmayalım
bizim sorunumuz da güzelliklerimiz de kendimizle...
sevgi
saygı
kardeşlik dliyorum
sn aysegulguncan
öncelikle allikle ilgili söylediklerinizden başlayayım;
Bir yazıyı dipnotla veya tarihi belgelerle göstermer ve desteklemek; faşizm ve ırkçılığı ortaya çıkarmaz diye birşey olamaz, yazıda savunulan her ne varsa, ister kendi düşüncesi olsun,ister başkasının düşüncesi olsun ben ona bakarım ,sanırım sizin o yazıları tekrar gözden geçirmeniz lazım..............
herkes oturduğu yerden iddalı konuşur ve söylemlere başvurur, ben türk milletini azımsamıyorum çünkü onlarda benim vatandaşlarım siz her cümleden kendinize göre anlamlar çıkarırsanız vay halimize,ben devlet kuracağız ya da kuralımda demedim sadece din olgusunun ne kadar bağlayacı olduğunu göstermek istedim.............
fazla kırıcı olmak istemiyorum demişsiniz, düşüncelerinizi açıkça söyleyebilirsiniz; ama insan olduğunuzu düşünerek...
sevgiler
saygılar
selamlar
meftunkaranfil tarafından 9/26/2009 5:48:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
sayın meftunkaranfil...
alliğin yazılarını ben de takip ediyorum ve hiç bir yazısında dayanaksız ibarelere rastlamadım...
kurmuş olduğu her cümleyi hemen hemen bir dipnotla ve tarihi belgelerle desteklemeye özen gösteriyor arkadaşımız
sistemin oluşturduğu bu yapı içerisinde kardeşlik zor diyorsunuz
sistem ne yaparsa yapsın, bu zorlukları çıkarmaktan vazgeçmeyen bir takım grup ve oluşumlar var maalesef...
sırf din olgusunun bizi bir araya getirdiğini söylüyorsunuz
bunun kesinliğinin ispatı için TSK'nın yerle bir oluşunu görmek gerektiğini düşünüyrum. Bkalım o vakit din olgusu ne derece bağlayıcı olacak, sanırım demek istediğimi anladınız, fazla kırıcı cümleler kurmak istemiyorum.
canla, başla, etle, tırnakla kaanılmış bir vatanın da zerre toprağı kimseye verilmez, verilemez...
kürtler bu topaklarda devlet kurardı diyerek, Türk milletini azımsadığınız kanaatindeyim.isteyen istediği yerde devletini kurabilir tabiki ama bu vatan toprakları üzerinde değil...
sevgiler
Malesef bir kez daha bağımsız siyaset yapamadığımız ortaya çıkıyor... ve insan kendi kendine keşke sadece siyasetimiz bağımlı olsaymış diyor... ama öyle değil! Özgürlük uğruna ödediğimiz bedelleri çok hazin ki, çabuk unuttuk. "TÜRK" ne demek, bu devlet ve bundan önceki 16 devlet kurulurken TÜRK ne olarak tanımlanmış çabuk unuttuk. TÜRK asla ırk değildi, orta asyadayken bile olmadı. Ben de herhangi bir ırktan etnik kökenden geliyor olabilirim ama TÜRK üm demeliyim.TÜRK ü Kürtlerin zihinlerine "ırk" olarak kazıyanlara lanet olsun. Ve durum bu iken, Kürtler de "Ne mutlu Kürdüm Diyene" deme hakkına sahip olurlar. Ve bu devlet, gelenek ve şuur adına mükemmel cümle ( Ne Mutlu Türküm Diyene) bir anda herkesin kendi etnisitesine çevireceği bir ucuz cümle olur. TÜRK demek şuur demek, TÜRK demek bilinç demek, bağlılık demek, vatanı için ölmek demek. büyük utanç ki tüm bunları artık TÜRKÜM diyen de unuttu!
Bu millet daha neyin peşinde barıştan ve savaştan başka yol yok.bu barış olmasa ülkede kaos çıkar, iç savaş doğar daha kimse bunu anlamayacak mı?
millet bugüne kadar sordu mu hiç ne kadar para gitti bu adı bile olmayan savaşa, türkiye neden bu kadar geri kaldı diye niçin sormuyorlar.........
sn allik....
yazılarını takib ediyorum; yazdığın yazılar tamamen faşizandır,ama nedense her seferinde ben ırkçılık ya da türkçülük yapmıyorum diyorsun.......
17 bin sen ve senin gibi düşünenler için komik bir rakam;
köyler yakıldı be adam siz daha neyin peşindesiniz......
Sn Mehmet orta...
Ne yazık ki sistemin oluşturduğu kalıp içinde kardeşlik biraz zor olur.Neden mi çünkü İslam hukuku yok, eğer bugün bu ülkede islam hukuku olsaydı durum çok farklı olurdu......
Kürtler ve Türkler arasındaki dini bağlantı ve bütünlük olmasaydı; kürtler çoktan devlet kurardı....
sevgiler
saygılar
selamlar
siz bu tartışmaları yaparken terörde tırafikte selde depremde savsaklayan hastanelerde yapılarda can almaya devam ediyor...bir ülke kan kaybını insana olan saygı ile önler..yasalar insanı eşref yapmak için düzenlenir....
1950 den bu yana paralı olan elit olana medyatik olana erk i iktidarı kullanana askere 657 ye siyasal sömürüye yasalar işlememiş ...yasalar 70 milyonu sindirmek ve köleleştirmeye
yönelik çalışmıştır..
sorunlardan birini alıp hiçbir somut öneri olmadan mastırbasyon yapa yapa geldik yok olmanın eşiğine..
akıl sahipleri ne olur su taşımayın zalim vicdandan malül şovcu riyakarların değirmenine su taşımayın...
akıl bilim ışığında bilim kurulu tarafından uygulanacak bir büyük şuuru yaratacak uygulamalar seferber edilmelidir...
insanımız kölelikten hürriyete kavuşmalı....
babil kulelerinin altkatlarının pisliği değil kendi sılasında akrabası ile doğduğu ortamda özgürce insanca aLLAHTAN BAŞKASINA EĞİLMEDEN YAŞAMALIDIR..BU KARADENİZ İÇİNDE DOĞU İÇİNDE GÜNEY DOĞU İÇİNDE HERKES İÇİNDE TEK ÇÖZÜMDÜR...REFAHI TÜRKİYEYE YAYMADAN SORUNLAR BİTMEZ İMKANI YOK BİTMEZ...
doğrusu bu 17 bin rakamı çok komik. kim tutmuş bunun istatiğini. 17 bin kişi, 5 kişilik aileden 90 bin kadar insan eder. 90 bin kişi bir il merkezi eder. devletin ve devlet görevlilerinin de ekskliklerini ifade edelim ama abartmayalım. birkaç yüz kişiyi geçmeyecek bir rakamı, 17 bin yapmak, bilmeyerek de olsa terör örgütünün değirmenine su taşımaktır.
Biz bunları aştık dostum. Bu süreçte 20 bin kişi faili meçhul ve iç infazlarda ve 5011' i mehmetçik olmak üzere 46 bin insan kaybı:
Toplam 66 bin insan öldü.
4 milyon insan göç etti, 4 bin köy boşaltıldı. yüzbinlerce insan travma geçirdi, yüzbinlerce çocuk eğitimden geri kaldı.
400 milyar dolar para kaybı vs vs...
Yetti artık.
Allah Tebarek ve Teala buna "iy oldu" demez. Akan kan durmalı ve tek bir insan daha ölmeden...
İsteğimiz bu, çok şey mi istiyorum. siz nasıl isterseniz.
"Saf ve sözcü" olmaktan söz etmişsiniz. İtham ve yargılamak çok kolay. Ben de bin tane ithamda bulunabilirim, bu neyi çözer ki. Yetti artık. Kardeşlikten öte yol yok. Hem de ebediyyen...
Selam ve dualar.
Ahmet AY. tarafından 9/26/2009 12:36:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet AY. tarafından 9/26/2009 12:38:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet AY. tarafından 9/26/2009 2:07:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet AY. tarafından 9/26/2009 2:08:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
sevgili kardeşim ...seviyorum demekle sevmek aynı değildir..
ben kediyi severim deyipte ilk çırmıkta yere çarpanları bilirim..düne kadar askere marşımıza devlete sövenler
bu ülke umurumda değil konya kadar olsun benim olsun diyenler bölücülerle iş birliği yapanlar barışçıl kardeşçil
........ölen askeri içinde kandırılan genç içinde secdede ağlayan vatanseverler barışı baltalayan oluyor...askerkatil
türk devleti teröristle eşdeğerdir diyenler barışçı devlet ve millet gerçeğini bilip soğukkanlı aklı tecrübesi ile hareket edenler pişmiş aşa su katıcı öylemi...
ya çok saf yada sözcüsünüz......
PEKİ ÇÖZÜM.....
ALLAHIN KİTABI OLAN BESMELESİZ SUREDE YAZILI...
KAHHAR BİR ORDUYLA KUŞATACAKSINIZ....MUHAMMEDİ BİR SEVGİ VE ŞEVKATLE BABAMIN KATİLİ BİLE OLSA APO DAHİL HERKESİ YA BARIŞ YA YOKOLMA SEÇENEĞİNİ SUNACAKSINIZ...BUGÜN DEVLET ZAAF İÇİNDE GÖRÜLÜYOR BU DA EŞKİYANIN AĞZINI SULANDIRIYOR...BIRAKIN BARIŞI
DAHA AKILDIŞI ARZULARA YÖNELTİYOR....DELİK TORBAYA KONULAN ARPA İZİNİZİ BELİRLER SİZİ ZAAFA DÜŞÜRÜR...
DİNİ DIŞ POLİTİKAYI SİYASETE ALET EDENLER ....ON BİNLERCE SAVAŞ GÜCÜYLE KORUNARAK GİTTİKLERİ YERİN İNSANINA KARDEŞİM DİYECEK SENELERCE GÖREV YAPARKEN KÖR ÇAKIM OLMAYAN BEN BÖLÜCÜ OLACAĞIM HA.....
ey pislik çirkef siyaset sen hariç ülkemin itini kurdunu kürdünü dinli dinsizini erkek kadını salih yada müşteki herkesi seviyorum....siyaset burnunu sokma soktuğunuz her yer bu millete ölüm getirmiştir...ne zaman yöneticiler sade bir memur gibi korumasız ayırımsız halkın arasına girerse kardeşlik sağlanır.....türkü aşağılayıp kürdü okşuyarak bu işler düzelmez...bu işi bilim adamları halletmelidir...önce akil adamlar kardeş olmalı gerisi kolay...
allah rızası olmayan başlangıçlar akamete uğramYA MAHKUMDUR...SELAM SEVGİM İKİ CİHAN SERVERİ HABİBULLAHA EHLİBEYTİNE VE AZİZ MİLLETİMEDİR