- 1262 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
KÜRTLER VE MİLLİYETÇİ ZAVALLILAR!
Bir gerçeğe "yok" demekle o gerçeğin varlığı kuşkusuz ancak aptalca bir duyguyla kişi için red edilmiş olur;o gerçeğin özünde ne bir zedelenme ve ne de o gerçeğin gerçekliği hakkında bir kuşku söz konusu olabilir.
Aklı evvel milliyetçi ırkçı tayfasının kadim "KÜRT" kültürüne karşı ortaya koymuş olduğu inkarcı ve red’çi politika ve söylemler bazı zavallılar tarafından kabul görebilir,bazı haddini bilmezler tarafından alkışlanabilir.
Ortadoğunun en eski medeniyet ve kültürünü bağrında saklayıp büyüten yiğit bir halkın varlığını ve köklerini inkar etmek olsa olsa "havanda su dövmek" le eşdeğer bir çaba olur.
Burada "KÜRT" kültürü hakkında bilimsel ve tarihsel bir makale yazmak niyetinde değilim;ayrıca bu inkar saçmalığına bulaşmış,ırkçılığın kanlı çullarını üzerine geçirmiş zavallıları muhattap almanın hiçbir anlamıda yok!
Bu coğrafyada kardeşçe ve barış içinde yaşayabilmek,eşit ve özgürce yaşayabilmekle ilintilidir kuşkusuz.
Kürt ve türk halkının buluştuğu ortak paydaların etrafında kenetlenmek,aynı çatı altında ülkenin aydınlık geleceği için mücadele etmek yüreğinde ülke sevgisi taşıyan ve sorumluluk yüklenmiş her duyarlı yurttaşın kuşkusuz "evet" dediği yegane gerçektir.
Barış için ve güzel bir gelecek için yeri geldiğinde çok yakınınzdaki çatlak seslerle mücadele etmek zorunda kalabilrsiniz ve hatta bu mücadele uğruna bazı şeylerden feragat etmeniz gerekebilir.
Toplumun bir kesimini dışlamak,yok saymak çözüm değil ancak çözümsüzlük getirir.
Kürtler ve Türklerin birarada kardeşçe yaşamaktan başkada şanslarının olmadığını kabul etmek lazım,ama bu kardeşliğin eşit şartlarda ve koşullarda olması kuşkusuz çok önemlidir.
Aydınlık ve barış dolu yarınlar dileği ile!
YORUMLAR
sn hüzünlüşarkım
sizler hep görünene baktınınz hiç görünenin ardına bakamadınız, bakmayacağınızda kesin, yıllarca kürtçe eğitim dini medreselerde verilirken hiçbir sorun yoktu,ama Tevhidi Tedrisat kanunu ile birlikte medreseler kaldırıldı, cumhuriyetin kurulması tek devlet tek millet tek dil söylemleriyle milletin gururuna dokunuldu.Medeni bir toplum yolunda adımlar atıldı söz de kaldı, ne yazık ki medeni devlet katleden devlet oldu,siz sadece belirli bir kalıpta düşünüyorsunuz,
size söyliyeyim o zaman bundan on yıl önce kürtler birer alçalmış insan olarak görülüyordu, ikinci sınıf muamelesine tabi tutuluyordu.................
bir dış mihrak lafı ki tutturmuşsunuz bu mesele bu ülkede yaşandı, bu ülkenin silahlı kuvvetleri sayesinde bu mesele ortaya çıktı, kendi içimizdeki meseleyi zorla dış mihraklara yüklüyorsunuz........................Birisi çıkıp '' hayır efendim, ben aynı dine mensup olmayana düşmanım, kardeşim değildir. Onun ölmesi gerekli'' dese bu ne demeye gelir?
Kardeşim ben birileri çıkıp birbirini yesin demiyorum, ya siz bir şeyleri anlamak istemiyorsunuz, ya da anlamıyorsunuz ben ne diyeyim size...Lütfen oturduğunuz yerden bu kelimeleri atıp tutmayın doğuya gidin, güneydoğuya gidin neyin ne olduğu orada bellidir, halkla konuşun bakayım ne diyecekler,öyle medya ağzıyla benimle konuşmayın........
Siz dini sadece bir sembol ve retorik bir anlam kazandırarak bana anlatmaya çalışıyorsunuz...Bugün Türkiye baktığımızda müslümanlığı adama gibi yapan insanlar % 40 geçmez...Eğer bu gün bu ülkede isllam dininin hukuku geçerli olsaydı, biz bu halde olmazdık...............
insanlar bir putun peşinde yürüyor,bir bayrağın peşinde koşuyorsa bu Allah'a şirk koşmaktır.......
kardeşlik kavramı siyasette sahte bir kelimedir, İslam da vardır, ama bu din kardeşliği sistem yüzünden işleyemez hale gelmiştir.
Pkk yı destekleyen, kendini pkk nın celladına yakın bulan veya pkk yı sorun çözücü sempatisi ile şirinleştiren kimseler benim kardeşim, dindaşım zaten DEĞİLDİR, OLAMAZDA! bunuda açıkça ifade edeyim.
Hamas benim için neyse PKK da o dur........
Sn.meftunkaranfil,
Kardeş olmaya biliriz. Ama kardeşcesine birlikte, huzurla güvenle yaşamayı başarmak zorundayız.Siz kardeşliği kabul etmiyor olabilirsiniz. Sizin gibi düşünmeyen binlerce kardeşimiz var.Dini açıdan bakarsanız da bu böyle. Aynı dine mensup olun veya olmayın.Dindaşlar da kardeşce yaşamalı.
Birisi çıkıp '' hayır efendim, ben aynı dine mensup olmayana düşmanım, kardeşim değildir. Onun ölmesi gerekli'' dese bu ne demeye gelir?
Biz kardeşce yaşıyorken bazı mihrakların,hızrsızların Dinsizlerin oyununa geliyoruz buna dikkatinizi çekerim.
Size soruyorum, madem ki asl olan din. Bu öfke hangi dine hizmet ediyor? Bunca dökülen kan hangi dinin gereği?
Yoksa dinsiz bir hiçliğin gereği mi?
Yorum yazıma yazının sahibi zaten cevap vermişti.
Yorum yazımda bir soru dışında temenni ve dileklerimi dile getirdim.
Pkk yı destekleyen, kendini pkk nın celladına yakın bulan veya pkk yı sorun çözücü sempatisi ile şirinleştiren kimseler benim kardeşim, dindaşım zaten DEĞİLDİR, OLAMAZDA! bunuda açıkça ifade edeyim.
Sevgili arkadaşlar gündeme baktığımızda Kürt açılımı,anayasa açılımı, demokratik açılımı adı altında geçen Kürt Halk meselesi nedir ne değildir?
Medya ya baktığımızda "fildişi kulesine tünemiş papağanlar" yazar ve kalem çizerler; deniz manzaralı evlerinin balkonunda, viskileri masalarında, sigaraları ağızlarında hiç doğuya gitmemiş ve kürt halkı ile ilgili yazılar yazıyor, birçok yazı senaryolardan, birçoğuda tamamen sistemin yaltakçası olmuş araştırmacıların kitaplarından alınmış yap- bozlardır......
Öncelikle kürt sorunu ve Pkk nasıl ortaya çıktı ona bakmak lazım....
80 darbesi nedeniyle kürt halkına yapılan baskılar sonucu PKK ortaya çıktı, kimine göre haklıdır,kimine göre haksızdır;Tıpkı Filistinde ki "Hamas" gibidir.
Sevgili melisay;
Kürtler ne haklar istiyor demişsin,
Kürtler tamamen kültürel hak istiyor, anayasada kabullenmeyi istiyor, devlet falan istemiyor, bu devlet kurma çarşafını medya ve ne yazık ki milliyetçilik bağnazlığı içinde yaşayan insanlar bu çarşafı bölücüğe çekiyor.
Ak parti gelmeden önce Kürtçe konuşmak o kadar da kolay değildi, kürtçe şarkı dinlemek vs birçok şey.Ak partiyi savunuyorum diye birşey çıkarmayın sakın, velakin o da kendi "Ergenekon"unu oluşturuyor.
sevgili melisay annen Türkçe konuştu diye dipçiklendi mi?
bence hayır.
ama benim annem Kürtçe konuştuğu için dipçiklendi, türkçe bilmiyor ne konuşsun peki.
Bu ülke hepimizin ama bende bu ülke de Kürtçe kitap,kürtçe okul ve kürtçe yazan bir yazar olmak istiyorum.
Yani kısacası devleti bölmek gibi bir amacımız yok, bence olanağın varsa gidip doğuda gez ve araştır neyin ne olduğunu anlarsın, çünkü "herşey göründüğü gibi değildir"
Sevgili hüzünlüşarkım;
biz kardeşiz, biz yıllarca sırt sırta vermiş insanlarız.Daha dün gece izlediğim bir programda Kürtler yoktur diyen ve basbas bağıran bir insanla nasıl kardeş olabilirsin, o senin varlığından nasıl haberdar olabilir.Ama benim tek gerçeğim şudur bu milletini birbirine bağlayanda dindir, birbirinden ayıranda dindir.............
Neden mi? milliyetçilik var.
Milliyetçilik zaten ırksal olarak var, bunun yanında birde dinsel bir milliyetçilik altında dini türk-kürt şablonunda oluşturmak isteyenler var, ve devamda ediyor.
Biz birbirimizden haberdar oldukça biz zaten kardeşiz ama eğer biz birbirimizin sorunlarından haberdar değilsek; bence kardeş diye haykırmanın hiçbir anlamı ve değeri yoktur.
Allaha emanet olun
sevgiler
saygılar
selamlar
elbette kardeşçe ,kin ve nefret duygularından uzak barış içinde yaşamak en büyük temennimiz,kürt ve türk halkı arasında zaten bir sorun yok sevgili arkadaşım,hangi tarftan olursa olsun karşı tarafa kin ve nefretle bakılmasına karşıyız;karşı olmalıyız,biz sorunun çözülmesi için insanların öldürülmesi,yok edilmesini değil aksine sevgiyle kucaklamayı savunuyoruz...lütfen birbirimize karşı sevgimizi yitirmeyelim ve bu coğrafyada kardeşçe yaşayalım..
Bugüne kadar kardeşce, iç içe yaşayan ve hiç bir sorunu yokken (pkk dışında) nasıl oldu da böylesine ayrılıp düşman kesildi bu kardeşler. Biz bir bütün değil miydik?
Ne oldu da yollarımızı, sınırlarımızı, dilimizi, okulumuzu ve bütün geçmişimizi ikiye bölecek böldürecek duruma geldik?
Soruyorum ne oldu?
Aslında, halk tarafından baktığımızda olan bir şey yok. Bu ayrımı, ayrımcılığı yapan iki fikir var. Biri pkk, diğeri rantçı,kaymakçı.
Eğer ki mühim olan insanca yaşamaksa ve bunun için standartları yüksek tutmak, ülke bütünlüğüne eşit hizmet etmekse, bu hakka kim engel olmak için uğraşıyorsa onlara karşı bir tutum ve tavır almalıyız.
Masum halkın üzerinde oyun oynamaya kalkışan rantçılara, Milletin ne dediğini umursamayanlara hakaret etmelisiniz.
Milliyetçilere zavallı derken siz ne yapıyorsunuz farkında mısınız? Savunduğunuz konuyla basite aldığınız zavallı Milliyetçilerin! durumuna düşüyorsunuz.
Biz halimizden memnunuz.Memnun olmayanların kimliğine bakın.Gerçekten Kürt mü?
Yoksa ..Ne ?
Kanmayın siyasi oyunlara be kardeşim.
Bu siyaset öyle çirkin bir şey ki, eline geçirdiğini kendine benzetiyor!
Bir de şunu belirtmekte fayda var, Yüce Allah'ın huzuruna vardığımızda bize hangi ırktansın,hangi soydansın diye sorulmayacak.Bize İMANIMIZ, İNSANLIĞIMIZ sorulacak!
Sağlıkla.
Ben 19 yaşındayım ve bir türlü anlamış değilim şu Türklere tanınan ayrıcalık, Kürtlere tanınmayan haklar. Yaşımınn küçüklüğüne ve cahilliğime verin lütfen nedir bu Kürtlerin isteyipte alamadığı hakları. Ben batıda yaşıyorum ve doğuyu bilmiyorum. Aydınlık ve sevgi dolu günler bizde diliyoruz fakat ne hakkı istediğinizi bir türlü anlayamadım, etrafımda Kürt bir arkadaşımda yokki ona sorsam. Herkes kendince bir yorum yapıyor.