OKUL BAŞARISINI TERCİH HAYAT BAŞARISINDAN VAZGEÇİŞ OLMAMALI
EĞİTİM VE ÖĞRETİM SÜRECİNDE EBEVEYN VE ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARININ VE VERİLEN MESAJLARIN ÇOCUĞUN GELECEĞİ İNŞA OLURKEN HERŞEYDEN ( ÖĞRENİLEN BİLGİLERDEN ) DAHA ÖNEMLİ OLDUĞU DAİMA HATIRLANMALIDIR.
ÇOCUK AKADEMİK OLARAK EDİNDİĞİ BİGİLERLE SADECE BİR MESLEK SAHİBİ OLARAK HAYATINI KAZANIR, OYSA BU BİLGİLER KENDİSİNE KAZANDIRILIRKEN GEÇEN SÜREÇTEKİ YAKLAŞIMLARLA ETKİLİ OLAN BÜYÜKLERİNDEN HAYATI ÖĞRENİR VE HAYATTAKİ DURUŞUNU BELİRLER . İŞTE BU NOKTA DA ÇOCUĞA KATILANLAR VEYA KAYBETTİRİLENLER ÇOK ÖNEMLİDİR ÇÜNKÜ HAYATI NASIL YAŞAYACAĞINI BELİRLEYECEKTİR.
KAZANÇLARI SOMUT OLARAK BELGELEYEBİLMEK KOLAYDIR. BİR OKULDAN MEZUN OLMAK, BİR SINAV KAZANARAK DAHA ÜST SEVİYEDEKİ OKULLARDA OKUMAK GİBİ. ZOR OLAN, SOMUT KAZANÇLARLA MÜCADELE SIRASINDA GÖZ ARDI EDİLEN KAYIPLARI BELGELEMEKTİR.
BAZI EBEVEYN VE ÖĞRETMEN TUTUMLARI VARDIR Kİ SONUCUNDA MEYDANA GELEBİLECEK KAYIPLARI HENÜZ DEĞERLENDİREBİLECEK BİR ÖLÇEK GELİŞTİRİLMEMİŞTİR. AMA BİRŞEYİ GÖREMEMEK (RUHLARDA AÇILAN YARALAR, OKULA KARŞI DUYULAN NEFRET, SINAV BAŞARISIZLIĞI NEDENİYLE DUYULAN KAYGI, BU OLUMSUZ DUYGULARIN OLUŞTURACAĞI RAHATSIZLIKLAR ) ONUN OLMADIĞI ANLAMINA GELMİYOR.
BU TUTUMLAR:
SINAV BAŞARISI İÇİN BİR ÇOCUĞA YAPILAN BASKILAR ,
PRESTİJ MESLEKLERNDEN BİRİNİN MUTLAKA HEDEF ALINMASI GEREKTİĞİ TALEBİNİN ( EBEVEYNİN TERCİHİ DOĞRULTUSUNDA )ÇOCUĞUN İSTEKLERDEN DAHA ÖNDE TUTULMASI,
BİR ANNENİN ÇOCUĞUYLA ARASINDAKİ TEK BAĞ OKUL HAYATIYMIŞ GİBİ DAVRANMASI,
ÇOCUĞUN HERŞEYDEN ÖNCE BİR BİREY OLARAK ALGILANMASI YERİNE SADECE BİR ÖĞRENCİ OLARAK ALGILANMASI,
BAŞARISINA GÖRE DEĞER GÖRMESİ,
BU ÖĞRETMEN VE EBEVEYN TUTUMLARI YALNIZCA ÇOCUĞUN OKUL HAYATINA YÖNELİK BAŞARISINI HEDEF ALMAKTADIR. OYSA OKUL BİR ARAÇTIR VE HAYATIN PEK ÇOK ALANINDAN BİR KESİTTİR. EVET ÇOK ÖNEMLİDİR ÇÜNKÜ ÇOCUĞU HAYATA HAZIRLAR. BUNU YAPARKEN KATTIKLARIMIZ ÇOCUĞU GERÇEKTEN HAYATTA GÜÇLÜ VE BAŞARILI KILMALIDIR. OYSA SAYDIKLARIM, ONU OKUL BAŞARISINA YÖNELTİRKEN HAYAT BAŞARISIZLIĞINA GÖTÜREBİLECEK TURUMLAR VE ÖĞRETİLER GELİŞTİRMESİNE NEDEN OLABİLMEKTEDİR.
ÖZÜNE DOKUNLAN ÇOCUK KENDİNE YABANCI, İNSAN İLİŞKİLERİNDE BAŞARISIZ VE EMPATİDEN UZAK OLABİLMEKTEDİR,
SINAV BAŞARMAYI VE SINAV KAZANMAYI HAYATININ MERKEZİNDE TUTMASI GEREKTİĞİNİ ÖĞRENEN ÇOCUK ( ONA ULAŞMAK İÇİN BÜTÜN YOLLAR MÜBAHMIŞ GİBİ TAKINILAN BİR TUTUM SONUCUNDA )MESLEK HAYATINDAKİ BAŞARI İÇİN DE AYNI YOLU DENEYEBİLİR. ( ARAZİ MAFYASI İLE İŞBİRLİĞİ YAPAN AVUKAT, ORGAN MAFYASIYLA İŞBİRLİĞİ YAPAN DOKTOR GİBİ.) İNANIYORUM Kİ BU KONUDA GELİŞECEK FARKINDALIK EBEVEYNİ ÇOCUĞUNA KARŞI KULLANACAĞI SÖZCÜKLERİ DAHİ ÇOK DİKKATLİ SEÇMEYE YÖNLENDİRECEKTİR.
ÇOCUK EĞİTİMİNE KATKIDA BULUNAN HERKESİN BU ANLAMDAKİ BİLİNÇ DÜZEYİ ÇOK YÖNLÜ DÜŞÜNMEYİ VE ÖNGÖRÜLÜ OLMAYI KAPSAMALIDIR. BEN DE BU KONUDA FARKINDALIK UYANDIRMAK, KARIŞAN ROLLER (ÖĞRETMEN GİBİ DAVRANAN EBEVEYNLER VE BU NEDENLE OLUŞAN BOŞLUĞU DOLDURMAK DURUMUNDA OLAN ÖĞRETMEN )NEDENİYLE UNUTULAN EBEVEYNLİK VE ÖĞRETMENLİĞİN TADINA YENİDEN ULAŞILMASI EN BÜYÜK TEMENNİM.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.