- 950 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
12 EYLÜL ASKERİ MÜDAHALE
12 EYLÜL ASKERİ MÜDAHALE
29 yıl önce bugünlerde Türkiye cumhuriyeti ve tarafsız yurttaşların huzura kavuştuğu bir gündür. Ne var ki on iki eylül’ü, bir türlü içlerine sindiremeyenler var. Genç kuşaklara diyecek bir sözüm yok. Altmış-yetmiş ve seksen arasında yaşayan ebeveynler, gayet iyi anımsarlar. Siyaset adamlarımız, Türkiye’yi öyle bir ortama sürüklediler ki, merak edenler, o günlerdeki basın arşivlerine bir baksınlar. Onlarca sol-sağ bölüntü vardı. Bu çoklu kutuplar, her kademede kendilerini gösteriyorlardı. Sağcıların cebinde tercüman. Solcuların cebinde cumhuriyet gazetesi taşırlardı. Tarafsız vatandaş ise bir cebinde tercüman gazetesi, diğer cebinde de cumhuriyet gazetesi bulunurdu. Tarafsızların böyle davranmaları, gece duvarlara yazı yazanlar tarafından dayak yememek veyahut öldürülmemek içindi. Çünkü nice masum vatandaş, hiç yoktan öldürülmüştü.
O günler, günde yirmi-otuz kişinin öldürüldüğü günlerdi. Öğretmenim bölünmüş. Polisim bölünmüş. İşçi-işveren kendi aralarında ayrışma yaşıyorlardı. Yurttaşlar bölük pörçük olmuşlardı. Adalet savunucuları avukatlar, kendi aralarında bölünmüşlerdi. Hiçbir siyasi lider, Türkiye nereye sürükleniyor demiyordu. Birisi, diğerine faşistlikle suçlarken, diğeri de ona komünistlikle suçluyordu. Gün geldi bu zatlar, birisi başbakan, diğeri de cumhurbaşkanı oldular.
Peki, ölenler kimin için öldüler? Bugünün partileri, bünyelerinde genç nesil bulamıyorlarsa eğer, o günlerin çilesini çekmiş ebeveynlerindendir. Yaşadıklarını çocuklarını bir masal gibi anlatıp, siyasetten uzak tutuyorlar. Kim ne derse desin. Kardeş kavgasının ateşini siyasilerimiz yakmışlardır. Söndürenler ise Türkiye cumhuriyetinin bekçisi olan Türk silahlı kuvvetleridir. Orak çekişli bayarak ile kanlı kamalı haçlı Nazi bayraklarını çekenler, ideallerini kavuşamadıkları için. Otuz yıldan sonra geçmişi sorgulamaya kalkıyorlar. O zihniyetteki kişilere sormak lazım. Oniki eylül öncesindeki konumunuzu hiç yargıladınız mı? Eğer Türk silahlı kuvvetleri gidişatı el koymamış olsaydı, bugün cumhuriyetimizin adı ne olurdu acaba?
Abdullah Ziya Kabak
YORUMLAR
12 Eylül öncesinde ve hemen sonrasındaki 5-10 yıllık zaman diliminde ben de yazıda belirtilen düşüncelerin birçoğunu paylaşıyordum.
Hergün 5-10 vatandaşımız sol sağ terör olaylarında ölüyordu.Üniversiteyi kazanmama rağmen okula gidemiyordum.1977 de koca bir akademik yılda, boykotlar,olaylar,saldırılar nedeniyle ancak 1 ay okula devam edebilmiştik.Daha doğrusu okul o kadar açık kalabilmişti.12 Eylül ilaç gibi gelmişti.
Son 2-3 yıldaki eğitim ile ancak mesleki bilgiler öğrenip mezun olabilmiştik.
Ancak bugüne geldiğimizde, o günlerde yaşanan olayların aslında bir askeri müdahaleye zemin hazırlamak için planlı organize edildiğini düşünüyorum.
Solculara verilen silahlarla sağcıların, aynı silahların sağcılara verilmesiyle de solcuların öldürüldüğünü sonraları öğrendik çünkü.
Deniz gezmişlere leblebi gibi bomba attırdığını itiraf eden askerlerin varlığını yazılan kitaplardan öğrendik keza.
Son yıllarda da zaten 12 eylül darbesini planlayanların,darbe için uygun ortamın hazırlanmasını beklediklerini itiraf etmelerine şahit olacaktık.
O yıllarda soldan ve sağdan ölen gençlerin sorumlusu olarak, darbeye zemin hazırlamaya çalışan çevreleri görüyorum artık.
Yazınızda katılmadığım bir başka husus da şudur; Türkiyede gamalı haç ve nazi bayrakları açan olmamıştır.Hiç bir gençlik örgütü bu simgeleri benimsememiştir.Kızılbayrak ve komünist liderlerin resimlerinin taşınması ise çok yaygındı.Rus ve kızıl bayraklar çokça kulanılan figürler olmasına rağmen, mitinglerinde ne ABD bayrağı ne de Nazi bayrağı taşıyanlar olmuştur ülkemizde.
Sadece kızıl bayrak taşıyanlar, karşıt gördüklerine ABD ve Nazi sempatizanlığını yakıştırmılar, ancak muhatapları ne kabullenmiş ne de sahiplenmişlerdir bu suçlamaları.
Benzer senaryolar da bugün süregelen önemli davalardan anlyoruz ki, yaşadığımız yıllar için de planlanmış ve yeni bir askeri darbeden neredeyse kıl payı kurtulmuşuz.
Yeterli zemini oluşturamadan yakayı ele vermişler birçoğu.
Ümit ederim ülkemiz bir daha o türden karanlık bir süreç yaşamaz.
erolbasci tarafından 9/23/2009 11:40:26 PM zamanında düzenlenmiştir.