- 5055 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Can Dedem;
Can Dedem;
Dedem olmadan geçen aylardan sonra gelen ramazan bayramını nasıl geçirdiğimi bilmiyorum. Hayatım da dedemin yeri çok farklıdır benim için. Onsuz geçen ilk bayram ve ben bayram da dedemsiz yapamadım. Oturdum onunla beynimin içinde konuştum beni duyuyordur diye. Özlemlerimi üzüntülerimi anlattım kendisine.
Neredesin, neden bıraktın bizi sensiz dedem dedim. Ben dünyada ki zamanımı doldurdum şimdi gerçek hayatta olan günlerimdeyim. Sizleri buradan izliyorum dedi. Biz sensiz geçiremedik günleri zamanı, bayramı be dedem. Aniden apansız bırakıp gittin bizleri. Biliyorum özlediklerinle birliktesin ama şimdi de bizlerin özlemi var içinde. Sensiz bu bayram nasıldı neydi bilmiyorum dedem.
Bayram sabahı gözümü açtığım da daha yüzümü yıkamadan koşturup yanına geldiğim günleri anımsadım. Daha yüzümü yıkamadan ellerinden öptüğüm, ve gülüşünü, hadi kızım yüzünü yıka bende namaza gidip geleyim birlikte kahvaltı edelim dediğin günleri anımsadıkça, bu günlerde geçirdiğim bayramların aslında bayram olmadığını bir kez daha anladım sensiz geçen ilk bayramda can dedem.
Sen bayram namazından gelir bütün çocukların torunların ile tek tek bayramlaşır ve daha sonra hep beraber kahvaltılar edilirdi. O kadar çok seviliyordun ki dedem, evimizde beş dakika boş vakit olmazdı. Gelenleri kapıda karşılar, her birine ayrı sofra hazırlatırdın. Bizde bayramlar böyle geçer demiştim dedem.
Gelene sofra konur, tok olsanda bir lokma misafir ile yersin, bayramın bereketini alırsın derdin. Şimdi sensiz bayram kahvaltılarının, bayramda gelenlere sofra hazırlanışının ve onlarla birlikte yenilen birer lokmanın hep bereketini senden öğrendim dedem.
Gül yüzünü anımsıyorum canım dedem, bütün evlatların ve torunların hepsi yanında olduğunda hepsini tek tek süzer, sanki hepsini sever okşardın yeniden. Sanki hepsi senin için küçücük birer çocuk gibi. Gözlerindeki mutluluğu keşke yeniden görebilsem can dedem.
Şimdi sen yoksun, nenem tek başına evinizde, çocuklarının yanına da gitmiyor. Dedeniz evde olacak bayramda gelemem diye. Sahiden geldin mi dede bayram da eve. Bilirim sen nerede olursan ol mutlaka bayramda evinde sevdiklerin ile olursun…
Artık bayramlar sensiz be dedem. Alışamadım aşılamıyacağım da sensiz geçen günlere ve bayramlara….
İzmir - 23.09.2009 - 12:26