YORUMLAR
Hayatımda hiç ölmüş bir insan görmemiştim.Hep korkup bakamayacağımı düşünmüştüm…
Bir gece saat üç civarlarında sokaktan gelen seslerle uyandım üstüme bir şeyler alıp sokağa çıktım ve kalabalıktan birinin “Cenaze var Hoca…” cümlesiyle şok oldum. Hem de bir değil tam üç tane ve araba kazası yüzünden uçurumdan düşmüş normalden farklı cenazeler …”Yıkar mısın Hoca ?..” sorusuna
“Tabiî ki bu benim görevim…” dedim amma…Eyvah ki eyvah…
Cenazelerden ilki geldi. Evinin bahçesinde yer ayarlandı ve bu işleri alt köyün imamı yaptı. Allah razı olsun kimin aklına geldiyse o imamı çağırmak…Ondan tüm cenaze ile ilgili işlemleri öğrendim…İmam o kadar rahattı ki ölü camiye götürülürken koluma girip para pazarlığı yaptı…
Cenaze namazını kıldırdım, ölüyü mezarlığa götürdük orada gömülünceye kadar Kuran okudum ve bir kere daha gücü, huzuru…hissettim.
Durmadı korkum/kompleksim…Bu sefer de Bayram namazı için hazırlıklara girişti…ama o konuda da hevesini kursağında bıraktım. Yaklaşık dört yüz kişiye vaaz vermek o kadar zevkliydi ki…. Müthiş…
Köye ilk geldiğim zaman bana gösterilen ev dışarıdan çok hoş görünüyordu ama içine girince tam bir fiyaskoydu. Halbuki daha önceden İmamların oturduğu lojmanların güzel olduğunu görmüştüm. Bendeki şans kimseye nasip olmayacak derecede kötüydü…
Evin içine girdiğimde ilk fark ettiğim mutfağının olmayışıydı..Mutfaksız bir ev daha işte…
Odaların ikisinde saman balyaları yığılıydı.Ben bir oda kullanabilecektim.Üst kat banyo ve iki oda biri saman yığılı öbürü depo…Banyo denilen yer odalardan birinin köşesinde ve ikiye ayrılmış bir duvarla sırıtıyor.İçeride banyo yapmak isteyen kişi eğer o yarığı kapatmazsa köy halkına çıplak yayın yapar durumunda olacak. Çatı açık tavan diye bir şeye gereksinim duyulmamış. Kışın nasıl banyo yapılır sorusu aklıma takılıveriyor…Cevap yok….
O evdeki ilk gecemde farelerle köşe kapmaca oynadım.Sorun epey büyüktü…Fareler de…
Gerekli tamirat yapılabilirdi kurtulmak için ama köy sit alanı ilan edildiği için çivi çakmak yasak olmasaydı…
Ah bu benim talihim !!!...
.....................
kalemine sağlık.
bir çırpıda okudum.
saygımla.