KAYBOLAN İNSANLIK
KAYBOLAN İNSANLIK
Dünyadaki en mükemmel yaratık olan ,en güzel şekilde yaratılan insanoğlu aklını , Allah’ın emrettiği doğrultuda kullanmadığı sürece kişisel ve toplumsal ilişkilerinde daima olumsuzluğa ve mutsuzluğa mahkum olmuştur .
Sonra bu akıbetin suçlularını aramaya başlamış ve kabahati hiçbir zaman üzerine almak istememiştir .
Gönüllerin doktoru yüce Muhammed (selam olsun ) “ Aranızda sevginin artmasını istiyorsanız selamı yayınız “ uyarısında bulunmuş ama bizim toplumumuzda “Selamünaleyküm “ (Esenlikler üzerinize olsun ) duası gericilerin parolası gibi görülmüş ve bu selamı vermekten utananlar selam yerine Avrupa’lının selamını bile kullanmaz olmuşlardır .
Komşuluk ilişkileri bitmiş , bir apartmanda yaşayanlar birbirlerini tanımaz olmuştur . Aracının yandığını söyleyen komşuyu dinleyen güngörmüş hanım olayı yarım kulakla dinledikten sonra damadının yeni araba aldığını söylemekle yetinmiştir .
Ticari alışverişlerde güven bitmiş , söze sadakat kalmamış , teminat verilen çek ve bonolar dahi tarihe karışmıştır . Banka kredi kartları güvenilebilecek tek sigorta olarak kalmıştır .
Yabancı hayranlığı kültürel bir yozlaşma getirmiş , Türk musikisi yerine on beş , yirmi notadan oluşan değişik bir müzik türü ortaya çıkmış , işyerleri yabancı isimlerle adlandırılmış , selamlaşma , güleryüz , teşekkür , hoşgörü ve tahammül (tolerans) Kaf dağlarının ardına uçup gitmiştir .
Kuşlara yürüyüş şekilleri dağıtılıyormuş . Vaktinde gelen kuşlar beğendikleri güzel yürüyüş şekillerini paylaşmışlar . En sona karga kalmış . Demişler ki “ Hadi bakalım , sen de bir yürüme şekli beğen . “
Karga , önce güvercinin salınarak yürüyüşüne bakıp beğenmiş sonra bir de serçeninkine bakmış , onu da beğenmiş . Her ikisinin de yürüyüşünü taklide kalkınca acayip bir yürüme şekline sahip olmuş.. Karganın yürüyüşüne dikkat ederseniz görürsünüz ki ne zıplıyor , ne salınıyor , çirkin bir hoplama ile yürüyüp yer değiştiriyor .
Kula (insana ) teşekkür , Allah’a şükür azalmış , ihtiyaçlar çoğalmış , kazanılan paranın bereketi kalmamış bir dünyada insanlar ,insaniyeti arar olmuşlardır .
Bundan yüz sene evvel Almanya gezisinden dönen Mehmet Akif’e sormuşlar “ Almanya’da neler gördünüz ? “
Vakit dar ,koca şair kapıya doğru yönelirken ayak üstü cevaplamış “ Adamların işleri bizim dinimize benziyor , dinleri de bizim işlerimize benziyor . “
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.