YANLIŞLIKLA SERÇEYE... KARTAL DEMEK..
YANLIŞLIKLA SERÇEYE... KARTAL DEMEK.
Kapattın kapıları yüzüme. daha da açma sakın. Kilitle, kilitle de anahtarı sende kalsın.Bir hiç uğruna kilitlediğin kara kapılar senin olsun...
Bir gönül incitmenin, bir gönül kırmanın kötü bir şey olduğunu bilir misin.?
OCAKBEYİ incitmek bir dağı yıkmak bir mabedi yıkmak, bir denizi kurutmak gibi bir şey.
Ben bir beyim OCAKBEYİ bunu kendimi övmek için yazmıyorum.
Gösterişi hiç mi hiç sevmem.Ama beni tanımanı çok istedim.Onun için yazıyorum.
Beni iyi tanı küçük serçem.
Fırat’ın engin sularında büyüdüm.Malatya’nın o güzel tatlı kaysılarını ellerimle
topladım.Sevda türküleri söyledim. adım sonradan takma bey değil.
Babamdan dedemden MALATYA / Darende’den gelen beylik. Annem bir dünya hatunu
Yüzü nurlu bir melek, bir gönül sultanı. İşte ben bu bu iki güzel yürekten doğdum varım.
Mevlana’ca düşünür... Yunusca söylerim. Adımı ARİF koydulalar..
Ben Yunusum ben Arifim , ben sevgiyim,barışım dostum , insanım.Her şeyden önce.
Babam EBUBEKİR ocakçı’dan aldığım manevi güçle, her kapıyı açarım.
Bilesin ki bir gönül ehline kapılar kapanmaz. bana hiç bir kapı kapanmaz. kapanmadı da.
Ben her gönülde saltanat kurarım.. benim için engel yok engel tanımamam..
Gönül gözün açıksa görürsün, kalp gözün açıksa MEVLAYA yakın olursun seversin sen de.
Bütün bunlar sende yoksa kapılarını kitle serçe gibi arkasıda kalırsın...
Ateşin varsa yakarsın.Gözyaşın dökülürse gönül yıkarsın.
Yüreğinde azıcık cevher varsa seversin.İyi ol iyilik taşı, bir gün sende hakka erersin.
İçinde cevher yoksa neye yararsın kitle kapıları...küçük serçem.
Şimdi anladım...
Benim ışığım sevgim birden gözlerini aldı.
Onun için kapıları kapamış olmalısın yüzüme... Senin küçük serçe yüreğin bu kadar
sevgiyi çekemzdi de ondan olmalı. Ben bir beyim, adım ünüm belli..
Tarihler kitaplar yazar beni.Sen yeni duymuş olmalısın.Ben yüreklerde sevgiyim.
Sevginin, bilginin mimarıyım. Tüm insanları seven bir yürek taşırım.
Ben bir kartalım
Mavi göklerde süzülürüm çok gururlu.. Onun için sana da kartal dedim seni kendimle Özdeşleştirdim.Candan bakar , candan görürüm. BİR DE SÖZDE SEVMEM ÖZDE SEVERİM.
Sevgi pınarımda ellerini yıkıyamadın.. Bana bir dost, bir arkdaş, bir insan gözüyle bakamdın. Şimdi günah hata bende mi?
Bizim insan yüreğimiz...
Dağı taşı, uçan kuşu, fakiri zengini,Dil , din yaş, cinsiyet ayırt etmeden her insanı
sever. sonsuza kadar sever...
Küçük serçem kilitle kapıları, kilitle, sen olsan olsan gardiyan olursun.
Sırça köşkte kalırsın...Belkide arkadaşın yine serçeler olur...kapı arkasına saklanırsın.
Bey babamız bize önce bunu öğretti... beylik sevgide insanda dedi.
Bana reis dedin..
Önce sever gibi göründün.O yüce MEVLA söyletmiş olmalı seni.Ben sevginin özüyüm.
Ağacıyım,Ben sevginin dalıyım, yapraklarıyım.Belkide meyvesiyim.
Üç kuruşa alıp beş kuruşa satmak istedin beni.Benim fiatım ağır gülüm ödüyemezsin.
Uçağını yatını satsan da ödiyemezsin..?
Altından kalkamazsın küçük serçem ezilirsin sana kıyamam..
Bu bir ağır töredir bizde..
Sevgi can pahasına alınır, can pahasına satılır, iyi düşün iyi bil.
Bu bir sırr-ı ilah-i gizemli durur dertli yüreğimin başında.Sır kapılarını merhum dedem
EBUBEKİR OCAKÇI dan aldığım manevi anahtarla açar. orada taht kurarım.
Bana engel olamaz. engel tanmam .Mısra sultan olsan da seni arar bulurum istesem.
Bunu ilk olarak sana söylüyorum. bir gizemli sır veriyorum.. Anlıyabileceğin kadar anla.
Bizim gönül gözümüz açık...
Bizim kılıcımız yalın.. ama dikkat et çarpılma biz kılıç vurmayız kimseye kolay kolay.
Ama kılıcımızın üstüne düşen olur.
"Görelim MEVLA NEYLER NEYLERSE GÜZEL EYLER"
Mevlanaca bakar Yunusca severiz.Sevgimiz Tanrı aşkıdır. MEVLA aşkıdır.
Ama senin küçük yüreğin bir serçenin de yüreğinden küçükmüş meğer hemen çatladı.
Sevgi güneşi yüzüne doğunca...?
Kendini kaybettin.Kapıları kilitledin küçük serçem.Kapıların sürgüsünü çabuk çek.
Unutmaki Güneşe sevgiyle bakamayanlar hep karanlıkta, hüsranda kalmaya mecburdur.
Asıl sen kendini kilitledin farkında olmadan..
"Ocağımız sönmesin derdi büyüklerimiz
Kafkaslardan urallara hep sürgün yerim.
Çiğnerim, çiğnerim boyun bükmezdi ceddim.
OCAKBEYİ huzurunda edep nedir bilirim."
selam saygılar reis .... alıntı.
Evet edebi bilmek yada sözde bilmek var.Birde özde bilmek var.Bunu ne denli başardığın ortada.. Küçük serçem. Sen serçelerle uç ben kartallarla.
Sana yanlışlıkla KARTAL demişim affedersin.Güneşim gözlerini çok kamaştırmış
Küçük serçem .. ondan kapıları hep kiltlemek istedin sevgilere yol vermedin.
Yinede seni seviyorum o güzel yüreğimle insan ve bey sevgimle şefkatimle...
İstersen omuzlarıma kon öt son bir defa...
İstersen yine kapılarını kapa.. arkasında hep gizlen. ama merak etme ben seni görür duyarım.Nasıl mı.? o sır bende gizli söylemem .
"Altın leğenin kan kusana faydası yoktur" derdi Ocakbey büyük dedem.
"Edep bir tac imiş nur-u hudadan.
Giy o tacı emin ol her beladan."
O-C-A-K-B-E-Y...
ARİF OCAKÇI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.