- 787 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sahnedekiler
…./Yıl 2006 ve bulunduğum yer Kahramanmaraş’ın ulu camii havlusundaki havuz başındaki asırlık çınarın altı.
..../Oturmuş kendi yaşlarımda yada benden belki birkaç yaş daha fazla büyük olan yeni tanıştığım Kahraman Maraş’lı biriyle, çınarın altında beraberce sohbet ediyordum laflarımız dönüp dolaştı ve sonunda seksenli yıllar öncesine geldi sohbetimiz.
…./Sağcıların ve solcuların sözde , sözde diyorum çünkü bana göre işin aslı başka, kendi ideolojileri uğruna gençlerin birbirleriyle nasıl çatıştıkları nasıl milleti kamplara böldükleri o yıllarda kurtarılmış bölgelerin nasıl oluşturulduğu halkı nasıl birbirine düşürdüklerini kardeşi kardeşe nasıl düşürdüklerini anlattık, örnekleriyle birbirimize ve o günlerde halkımızı birbirine karşı düşürenlerin birbirine düşman yapan kişilerin aslında yabancı mihraklarının işi eli olduğunu, aslında meydana gelen pek çok olaylarda onların eli olduğunu anlatırken yanımdaki dostum konuyu sonunda Kahraman Maraş olaylarına getirdi sonunda.
…./Dedi ki,bey efendi yalnız bununla kaldılar mı sanıyorsun, ben daha dün gibi hatırlıyorum şu bizim burada hatta bu bulunduğumuz yerde olan Kahraman Maraş olaylarını dedi ve başladı o günleri bana anlatmaya.
…./Şöyle anlatıyordu o kötü günleri birebir içinde olup yaşayan sohbet ettiğim o Kahraman Maraşlı yeni tanıştığım 70-75 yaşlarındaki dostum.
.…/Olayların ilk başladığı gün bir Cuma günüydü, ve Maraş’ lı halktan olan Sünni mezhebinden bizler şu yanımızda gördüğün, ulu camide bizler namaza girmiştik,ve biz namazı kıldık namaz bitti birer ikişer dışarı çıkmaya başladık, bir de baktık ki o güne kadar Maraş halkı içinde hiç yüzlerini görmediğimiz ve nereden geldiğini bilmediğimiz bir gurup içlerine,yıllardır dost olarak komşu olarak yaşadığımız bir talkım alevi komşu vatandaşlarımızın çocuklarını da almış olan,bu insanlar ellerinde sopalarla taşlarla daha bizler Ulu camiiden çıkar çıkmaz üzerimize saldırarak “ey Muhammet’in … leri sizleri bu şehirde artık yaşatmayacağız, gericilerin ibadet yeri olan gericiliği yayan insanlara aşılayan camilerinizi yerle bir edip yakıp yıkacağız sizler bu ülkenin gericisiniz süreceğiz sizleri buralardan sizler bu ülkenin gericilerisiniz diyerek, bizlere karşı bağırıp sevgili peygamberimize de hiç ağıza alınmayacak kadar kötü sözler söyleyerek üzerimize saldırdılar.
…./Bu sözlü sopalı saldırı karşısında galiyana gelen bizler yani iki gurup, birbiriyle bu yerde çatışırken peygambere küfür eden ve ona durmadan laflar atan, yüzlerini o güne kadar hiç görmediğimiz,nereden geldiği belli olmayan gurubdaki insanlar ise, birden sokak aralarına girip kayboldular, ve bir daha da ortalıkta görünmediler ama olan olmuştu şehrimizdeki yıllardan beri dost geçindiğimiz alevi halkla sun ’ni halk birbirine çoktan girmişti araları açılmış husumetler başlamıştı dedikten sonra devam ediyordu anlatmaya ve sohbete.
..../O dostum daha sonra alevi ve sünnilerin karşılıklı birbirlerinin evlerinin nasıl basıldığını,resmi dairelerdeki görevlilerin olaylardan korkup nasıl şehri terk ettiğini kaçtığını ve askerlerin meydana gelen olayları nasıl bastırdığını anlattı durdu bana.
…/Kıssadan hisse şudur ki demek istediğim
.../Bu ülkede halkı bizleri birbirimize düşürmek isteyen, kardeşi kardeşe düşürmek vurdurmak isteyen dış ülkelerin içimizdeki işbirlikçileri uzantıları kandırılmış kişileri, ve onların içimizdeki ajanları hala olduğu müddetçe, ve en önemlisi de A.B.D. ve diğer batılı ülkelerin gözü kulağı hala üzerimizde topraklarımız üzerinde olduğu müddetçe, daha başımıza bu gidişle çok işler gelecektir kanımca hem de pek çok gelecektir diye düşünüyorum ben.
…./Hele ki bizler ve içimizdeki asırlardan beri , birlikte kardeşce yaşayan halklardan hayalperest olan kandırılmış olan bazıları geçmişten meydana gelen olaylardan hala birazcık olsun dersler almamışsa, bizler hala dersler çıkarmazsak,başımıza ilerde daha çok şeylerin geleceğini düşünmekteyim ben.
…/Allah sonumuzu hayr etsin,memleketimizin huzurunu bozanlardan korusun.
..../Ne diyeyim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.