Büyük bir sorunumuz var...
"Sizi sadece boş yere yarattığımızı ve sizin hakikaten huzurumuza geri getirilmeyeceğinizi mi sandınız?" (Mü’minûn, 23/115
İnsanoğlu yaradılışının ilk anından ölümüne kadar üzerine yüklenen sorumlulukları ne kadar hakkı ile ifa etmişlerdir.Bu soruyu insan kendine sorduğunda bahaneleri ile birlikte çoğumuz ,fazlası ile yerine getirdik diye cevaplayabiliriz.
"Ben insanları ve cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattım." (Zariyat sûresi, ayet:56)
Allah’ın (c.c.) yarattıklarını ne gaye ile yarattığını en güzel şekilde bize sunan bu ayete rağmen Ona ne kadar ve hakkıyla ibadet ediyoruz acaba? Yapamadıklarımızı başka insanlara tebliğ eden Yahudi zihniyeti durumunda bir toplum oluverdi İslam toplumu
Bakara 44. (Ey bilginler!) Sizler Kitab’ı (Tevrat’ı) okuduğunuz (gerçekleri bildiğiniz) halde, insanlara iyiliği emredip kendinizi unutuyor musunuz? Aklınızı kullanmıyor musunuz? Ayetine muhatap oluyoruz.
Rahman’ın merhameti ile bizleri aldatan şeytan bize yaptıklarımızı güzel göstermekte ve şeytan ile yaşadığı yasak aşkla bizlere ahiret’e heybemizde o iki aşığın şeytan ve nefsin peydahladığı ve üzerimize bıraktığı günahlar ile gidiyoruz Rahman’ın rahmeti ve merhameti ile bizleri aldatan şeytanın hali Kur’an-Kerim de şöyle bizlere gerçeği sunuyor ;
Şeytan onları yoldan çıkardığı halde, bunlar doğru yolda olduklarını sanırlar" (43-Zuhruf: 37).
"Ey insanlar! Allah’ın vaadi gerçektir; sakın dünya hayatı sizi aldatmasın, o aldatıcı, sizi Allah (ın affına güvendirmek sureti) ile aldatmasın" (35-Fatır:5).
"Ey insanlar, rabbinizden korkun ve babanın çocuğunun cezasını çekmeyeceği, çocuğunun da babasının cezasını çekmeyeceği (hiç kimse, kimsenin borcunu ödemeyeceği) günden çekinin. Allah’ın vaadi gerçektir. Dünya hayatı sizi aldatmasın. O aldatıcı (Şeytan), sizi Allah hakkında onun yumuşak davranmasına, mühlet vermesine güvendirerek aldatmasın" (31-Lokman: 33).
Allah(c.c.) bizleri rahmetinden esirgemesin ,kendi rızasında yaşayanlardan ve onun yolunda cihad ederek şehid olanlardan eylesin.Bizler cami avlularında ve meydanlarda ucuz mücahidlik senaryolarında figüran olarak rol almaya çalışırken hem şeytan-nefs ikilisi ile hemde tağutla mücadele eden nesillere ne destek verebiliyoruz nede onların o kutlu mücadelelerini anlayabiliyoruz.
Ve bunca yaptıklarımıza rağmen bizler hala Hak dairesinde olduğumuzu iddia ediyoruz. Bu serkeşliğin ve boşvermişliğin gölgesinde gölgelenirken işte o mahşer gününde Rahman’ın vadi olan arşın gölgesinden kendimizi mahrum ediyoruz.
Yaptığımız bunca yanlışlıklara rağmen hala adım Müslüman diyebiliyoruz iddiamızda o kadar eminiz ki kılınan namazlarımızın bizleri kurtaracağına o kadar eminiz ki; Ya Hay
Evet bu çirkefçe yaşanan hayatın sıcak döşeklerde son bularak Rahmete ereceğini sanıyorsam ey nefsin aldanıyorsun işlediğin tüm günahları ancak Şehadet temizler
Dua ile…..
Hattab(Y.K.)
YORUMLAR
Dünyanın çekici ve geçici lezzetlerinden, bir hediye paketi gibi önümüze sunulup da akılları çeldikten sonra arkada sadece zevali kalan kandırmacalarından Allah' a sığınırım.Emr-i Bil Maruf, Nehy-i Anil Münker her ne kadar emredildiyse de, bunu önce kendi nefsimize yapmalıyız. Kendi tutmadığın bir doğruyu başkasına tebliğe çalışmak, elindeki sigarayı sakladığı halde hastasına sigara içme diyen doktorun hali gibidir. Okuduğum diğer tüm yazılarınız gibi bu yazı da hakikaten çok güzel olmuş. Ene' yi kabartmadan sevinenlerden olma dileğiyle..