bilim ve insanlık...
İnsan evrimini çözmeliydi.Psikoloji, evrimle doğru orantılı mıydı?
Birçok araştırmalar yapmalıydı, bu uğurda ise; birçok canlıyı feda etmeliydi. Bilim adına işlenen cinayetler, insanlık adına değil miydi?
Profesör arkadaşının yanından ayrılırken; son birkez yüzüne baktı. Cinayet demek doğru muydu? Bilim, din içinde yol gösterici değil miydi? Beyninin içinde; birçok ses birnbirine karışmış,uğultu halinde saçmalıklar demeye başlamışlardı. Saçmalama profesör derken; arkadaşına gülümsemişti.
-Sizi arabamla evinize bırakayım.
-Teşekkür ederim. Hava güzelken; yürüyeceğim.
Profesör; lokantanın kapısına doğru ağır ağır yürürken; yanından geçtiği masadaki konuşmalara ortak olan kulağı; cam bardağın sesi ile tamamlayıcı etkiyi açığa çıkarmış oldu.
-Kadın; "dünyanın bir yörüngesi var.O yörüngede dönüyor". Sen de çok ehvamlısın derken;
-Adam;" ozon tabakasında delinme var.Ayrıca; gittikçe incelme"...Farkında değil misin? Mevsim değişikliklerinin....
-Kadın; "dünyanın sonu mu geliyor diyorsun?" alaycı bir yüz ifadesi ile ne kadar? ömrümüz kaldı.
-Adam; "olumsuz düşünmeyelim. Pozitif bilime ne oldu?" Olumlu düşün, olumlu olsun!
-Kadın;"Benimle dalga mı geçiyorsun?" felaket tellallığıyapan ben değilim.
Profesör; bu konuşmalara kayıtsız kalamazdı.Önce kendini tanıtan kısa bir konuşmanın ardından; izin isteyerek; sağındaki; sandalyeyi kavradığı gibi oturması bir oldu. Konu kendisini de ilgilendiriyordu. Ayrıca; gök bilimi içine giren konuşmalar yapılıyordu. Bilime kayıtsız kalamazdı.
Arkası yarın:))