- 1354 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
162 - ÇİRKİN ÖRDEK YAVRUSU
Onur BİLGE
Ablam; zayıf, sarışın, küçük, sarı ela gözlü, uzunca kemikli yüzlü... Annemin renginde ama yüzü ona hiç benzemez. Uzun, kumral, ince telli, kahverengi saçlı... Hep atkuyruğu yapar. Annem toplu; yuvarlağa yakın oval yüzlü, iri mavi gözlü. Saçları; gür, sarı dalgalı... İkisinin de teni duru beyaz. Ten rengi itibarıyla onu anneme benzetirlerdi. Çok fazla benzerlikleri yoktu.
Benim yüzüm anneme daha çok benziyor ama Burdur’da kilo almış olmama rağmen, dışarıdan içeriye girmediğim için tenim yanıktı. Kışın bile açılmaya fırsat kalmıyor, şubat mart güneşinde yine yanıyordum. Simsiyah gözlü doğmama rağmen, o zamanlar koyu kahveye dönmüştü, gözlerim. Gittikçe renginin açılacağından emindim. Güneşte koyu yeşile çalıyordu.
Babam; kumral, uzun boylu, zayıf, siyah kıvırcığa yakın
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 7
TIRNAK - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
O eve döndüğünde annemle bütünleşiyor, saatlerce konuşuyor, gülüşüyorlardı. Aralarında on beş yaş kadar fark vardı. Ana kız gibi değil, kardeş gibiydiler.
bende böyleyim cogu kez demislerdir kizim ile kardesiniz mi diye.cok gülmüsüzdür kizimla ikimiz buna biz.
ama simdiki cocuklar cabuk gelisiyor.buda bir etken tabi.
yine güzeldi begenerek okudum herzaman ki gibi.
sevgiler sonsuz.
O yaşlarda çocuklar aynaya baktıkları zaman görünen çizgileri yerine yüreklerini görmeyi pek bilemediklerinden , yazarımızın dediği gibi kendilerini "çöpten çelebi" diye nitelerler ve geçip aynanın arkasına ağlarlarmış..
Gerçi şimdi de pek farklı değil ya ..
Kutluyorum sayın Onur Bilge ..
Giderek daha da tat veriyor anlatılarınız, öyküleriniz ...
Acaba rengimi mi yadırgıyordu? Çirkin mi buluyor, onun için mi dışlıyordu? Bacaklarım ince, diz kapaklarım kocaman, ayak bileklerim incecik, ayaklarım da küçücüktü. Kollarım çırpı... Çöpten çelebi...
Hepimizin çocukluk kuruntuları vardır.
Siz bunları çok güzel anlatoyorsunuz.
Tebrikler...
Selam ve sevgilerimle...
Meyve vakti gecince ne olacak o agaclarin hali?
O nifirge, belki celimsiz, belki kücük, ama GÜZELLIKTE, DOGRULUKTA, IYILIKTE, SEFKATTE, SADAKATTE, HAKDA, HAKLININ YANINDA ve ALLAH YOLUNDA üstüne taninmaz bir BÜYÜK!
YÜCEsin ONUR BILGEM.
SENI COK SEVIYORUM.
ALLAH DUALARINI KABUL ETSIN, ALLAH'IN SEVGILI KULU!
Bu iki çok şık ve çok güzel bayanın yanında sönük kalan, içten içe alınan ama belli etmemeye çalışan bir çirkin ördek yavrusuydum. Büyüme, serpilip güzelleşme konusunda hiç şansım yok gibi görünüyordu. Sıfatım hâlâ Nifirge’ydi. Gösterişli, meyveye durmuş ağaçlar arasında eselemeyen, çelimsiz fidan...
Kendinizi niye öyle küçük görüyorsunu üstad...Sizin de maaşallahınız varmış,resimde görüldüğü kadarıyla...
En çok da babanın annenin üzerine titremesi hoşuma gitti.Bütün erkekler böyle olsa ne iyi olurdu değil mi...
selamlar efendim...Heyecanla okumaya devam edeceğim...