SİNAN BENGİER'E MEKTUP ( GÜZ SANCISI GAZ SANCISINA DÖNÜŞÜNCE)
(Papağanın fiyatı ülkemizde,aslı astarı olmasa da düşünen hindiye oranla değerinin çok çok üstünde satılmasıdır.Bu da demek oluyor ki üretenden ,düşünenden ziyade taklide ihtiyaç duyulduğudur.Gerçi drama da hayatın bir taklididir.Tiyatro da yansıması.
12 Eylül faşizmine duyulan kin ve nefret gazı farkedenler bunu boşaltma görevini Levent Kırca ve ekibine verdiler seksen sonrası.Başarılı da oldular yani.Hakları elinden alınan emekçi cahil kesim TV’nin karşısına geçip, çay içip çekirdek çıtlatarak kendileriyle dalga geçildiğini anlamıyarak kendi haline gülerek gazını boşaltıvermiş oldu.Faşist iktidar ve Sermaye düzenine karşı kışkırtılacağı yerde gazı boşaltıldı.O ekipten ayrılmanız iyi oldu bence.Yoksa günah keçisine prtak olurdunuz.İlahi adalet sonunda tecelli etti de geminin yalıya girmesiyle saltanat süren karı-kocanın yrilyonluk yalısı ortaya çıktı.Peki bu trilyonluk yalı nasıl alındı?Ya da hibe edildi?Demek ki yıllardır bizi frenlemenin karşılığı düzenden aldıkları,kazandıkları haram para.Sözüm ona emekçiden yana bu insanların yaşam biçimine,bir de Levent ve Oya’nin yaşam biçimine bir bakın ey emekçi,asgari geçimli insanlar!Sanki Halil Ergun ve diğerleri daha mı farklı dediğinizi duyar gibi ouyorum.Bu bağlamda haklısınız.Sizi suçlamıyorum ama sizleri de az çok bu oyuna alet ettiklerini düşünüyorum.Sizden de asla onları savunmanızı istemiyorum.
Haklısınız bu benim düşüncem.Yani aslı astarı olmayan düşüncem.Ya taklit eden Leventier,Oyalar,yani gaz boşaltanlarda hiç mi suç bulamıyorsunuz?Hep suçlu bizler miyiz?Emeği ile gece vardiyalarında,fareler arasında kancayla üzüm çuvalları kaldırıp sonra da eline kitabı alan,yazmaya çalışan,radyolarda ,dergilerden beş kuruş para almadan sabahlayan Metin İmer’de mi suç? İyice düşünün Sinan Bey!İyi bir insan olduğunuza inanıyorum.Benim savaşım sizler değilsiniz.Daha büyük madrabaz ve bu düzeni elinde tutan büyükler,çok çok büyüklerdir.
Saygılarımla.(Not: Son günlerde Facebookta Sinan Bengier’ le aramızda tartıştığımız bir konuyu aşağıda sizlerle paylaşmak istedim.)
---------------------------------------------------------------------------------
SİNAN BENGİER’İN BANA YAZDIĞI MESAJ AYNEN AKTARIYORUM
Kardeş şunu öncelikle dikkatli inceleyelim,yazarsın,daha başka açıdan bakman lazım...sinema tarihinde bir çok film 3-4-5 kere çekilmiştir,yeni dönemdeki yeni oyuncularla...kırmızlı kadının ben 4-5 versiyonunu izledim,internete yazarsan hepsinin afişlerini 1935 den bu yana görebilirsin,ayrıca taklit değil sadece aynı senaryolardı ve o senaryolar zaten ...benim oynadıklarım yabancılarından tornistan edilip rahmetliye uyarlananlardı....ibo ile gülşah=şarlo, the kid...senin bitirdi dediğin filmlerin karşısından arena,a takımı ve olacak o kadar çekildi başka günlere gitti,1 tanesi hariç en düşüğü en az 50 kere oynadı her oynadığında ilk 100 ün içine girdi 40.-50. tekrarlarında bile,ucuz diye adlandırdığın kasting oyuncuların sayim internetten bak hepsi türk tiyatrosuna yıllarını veren insanlar...cengiz sezici,settar tanrıöğen,ferdi akarnur,ferdi atuner,şehnaz dilan,selahattin taşdöğen,volkan saraçoğlu,erdoğan dikmen,ayla algan,suat sungur şu an aklıma geliverenler,birtek bu işe hayatını vermemiş kişi oynamadı onlarda,bence bu isimlere haksızlık ediyorsun,rahmetli osman seden elimdeki tüm senaryoları izinsiz çekebilirsin dedi...beğenmediğin yönetmen ümit volkan benim filmlerinden önce ertem eğilmezle,türker inanoğluyla yaklaşık 150 filmde çalışmış asistanlık yapmış biriydi,senin bitti dediğin adam bugün antalyada sahneye çıkıyor,hergün 250 - 300 aileyele resim çektiriyor,koskoca şenlik teklifi sinan bengier gelmezse izin verilmez notuyla kabul ediliyor...arada elbet sevmeyenler eleştirenler çıkacaktır...onlarada söylenecek şeyler var bu sözler asla terbiye sınırlarının dışında değil,sebepleri çok uzun...bunlar basında ve tv deki röportajlarımda çok konuşuldu sebepleri söylendi...2 yıl önce yapılan araştırmada kemal sunaldan sonra türkiyede filmleri en çok gösterilen oyuncu seçildim,üstelik isim verilmeden yapılan halk araştırması..fakat taklitçilik lafını dışardan gelen insanlar söylerse düzeltmiyorum bile,bu işle uğraşan biri olarak sadece neden o filmlerde oynadın demeni beklerdim..taklit başka bi şey bence,hiiiiç anlamam...şunu bir kere daha düşün bir delinin hatıra defteri genco erkal çok güzel oynadı diye bir daha kimse oynamayacak mı...hamlet kaç kere çevrildi ? sen pilin bitti derken yanılıyorsun kardeş bence,çok kişinin bitecek pili,ama benim asla,narsist megoloman değilim,buna tanık olacaksın...keşke antalyadaki gösteri izmirde olsaydı ve halkın tepkisini orda görseydin...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.