Bu Hesap Yanlış
Genellikle eğlence yerlerinde keyfen yediğimiz içtiğimiz lerin karşılığı gelen hesaplara hep şüpheyle bakar genellikle de itiraz ederiz.
Geçen yaz iş seyahatimin Antalya durağından hareket etmeden evvel genellikle o mistik kale içi yayının doğuya bakan ucunun karşısındaki cafeteryaya oturdum.O gün karnım açtı ve canım müthiş bira istiyordu.
Menüyü yakın gözlüklerimin arkasından süzerek
cebimi acıtmayacak şekilde bir makarna ve bir bira istedim.Her zaman ki gibi olağan içi bir servisle makarna ve biram geldi.Hava sıcaktı ve açtım.Makarnayı büyük bir iştahla midemeden evvel ,biramı yarımladım.Nede
olsa aç karnına biradaha iyi kafa yapıyordu.Tok karnına içilen bira ne kötülükleri gizliyebiliyor nede güzellikleri dışarı çıkarıyordu.Bunu her biracı gibi bende çok iyi biliyordum.bir iki çatal darbesinden sonra ,biramı dipleim.Garsonla gözleşerek ikinci soğuk biramdan bir kaç yudum aldığımda artık makarnamı rahatlıkla yiyebilecek rahatlığa ermiştim.Makarnam bittiğinde ,bu sefer garsonla elleşerek bir makarna daha istediğimi anlattım.Makul zaman içinde ikinci makarnamda geldi.
Biranın insanın iştahını açtığını ve gereğinden fazla yemek yedirdiğini biranın değilde bu yemek yemenin insana kilo aldırdığını doğuştan yeşilaycı olmayan her kes bilir.Bir bira daha içtim.Karnın doymuş,kafamda hafif çakır olmuştu.Bir bira daha istiyerek onu yudumlamanın zevkini uzun uzun tattım.Kale içine artık yatlar,balıkçı tekneleri,saatlık günlük gezi yapan teknelerdönüyordu ve ben onları anlamsız gözlerle seyrediyordum.Makarna ve bira beni rahatlatmış,bağlarımı epey gevşetmişti.
Aniden satime baktım.Otobüsümün kalkmasına birbuçuk saat vardı.Hesabı istedim.Ödeyip gidecektim. gidemedim.Hesap önümde duruyor,ben bunda bir yanlışlık olduğunu düşünüyordum.Sonunda adisyonu bir kenara bırakarak menü listesi üzerinden yediklerimi hesapladım.Evet hesap yanlıştı.Garsonu çağırdım.hesabın yanlış olduğunu söyledim.O doğru olduğunu iddia etti.ben itiraz ettim.Sonunda bir arta yol bulduk.Ben yediklerimi ve içtiklerimi söyledim o yazdı,çaptı.Sonuç.Hesap yanlıştı ve ben haklıydım.
Garson parayı ve hesap pusulasını alarak giti.Bir zaman sonra masama iş sahibi veya bir yetkilisi olduğu belli olan biri elinde büyücek bir tepsi içinde ,meyve salatası,iki kadah viski ve bir ufak likör ile çıka geldi.Servis yaptı ve müsademi istiyerek masama oturdu.Yirmi yıldır bu işi yapıyordu ve bir çok müşteri lerin hesap itirazları ile karşılaşmıştı.Fakat ilk defa hesabın eksik çıkaraıldığına itiraz eden bir müşteriye raslıyordu.Bu onu çok duygulandırmıştı ve benle bir kadah içmek istiyordu.İçtik.
l Otobüs zamanım geldiğinde,beni personelle birlikte çok önemli biri gibi-VİP-gibi uğurlarken ,nesli tükenmiş kelaynaklar gibi hissettim kendimi.
Davranışlarım normaldi ve ben anormal bir iltifat almıştım.
Münir.30/11/1996