Mardin'den İzlenimler
Mardin, her şairin aşık olmak istediği şehirdir...
.................................................
Bir Mardinli olarak, Mardin’i bir sene oldu keşfedeli. Daha önce Nüfus Cüzdanımda il olarak geçen bu tarihe kente bir yabancı gibiydim. Farkında değildim, onun kadim bir şehir olduğundan. Onu görmek için ta okyanuslardan ona turistler geldiğinden haberim bile yoktu...
Onu gezmek, onu bulmak, ona aşık olmak bir senedir devam ediyor...O da Mardin’e bir kuruma memur olarak atanmam gerçekleşince, bu şansa sahip oldum... Yoksa hala bu mutluluktan mahrum kalacaktım...
Mardin bir akvaryum gibidir bana göre. Duruşu, havası, misafirperver ve dört dil konuşan insanları, kilise ve camileriyle mozaik bir yapıda seslenir muhatabına...
Gündüz taşlarla sergiler hünerini, gece ise inci gerdanlığındaki ışıklarıyla gözleri kamaştırır büyük bir hayranlıkla... 25 saati canlıdır, huzurludur, nurludur, umutludur, gülümseyen bir çocuktur, güvercin kanatlıdır, çok gizemlidir, telkari olan gümüşçülüğüyle bir şarap tadındadır, kısacası diyebilirim ki keşfedilmeyi bekleyendir yolcusuna Mardin...
Daracık sokakları, tepeye yaslanan evleri, asırlardır fotoğrafını değiştirmedi. Her türlü olumsuzluğa rağmen ayakta kalan minareleri, her türlü baskıya rağmen dimdik ayakta duran çanları... Ve ne olursa olsun bir arada yaşamaktan sıkılmayan Kürtleri, Arapları, Süryanileri...
Bir arada yaşamanın birliktelik şarkısı, çizgisi, konumu haklı bir insanlık portresidir Mardin...
Mardin’i mardin yapan çok özellik var tabi. Bir yıldır içini dışını geziyorum ama bitiremiyorum yolculuğumu onda. Gün geçtikçe yeni bir güzelliğini, yeni bir estetiğini, yeni bir yüzünü görüyorum...
Kürtçe, Türkçe, Arapça ve Süryanice ezgiler kulaklarınıza bir orkestra melodileri gibi gelir, siz Mardinle tanışırken yahut Mardin sizle konuşurken...
Gerçi zamanında önlenemez kaçak yapıları dokunu bozsa da; o beyaz, o gri görünümlü kokusuyla ziyaretçileri kendine çekmeye alışkın bir ruhtur Mardin...
Mardin aşktır, maşuku doymaz ona...
Mardin başkadır, farklılığına ermez kimse...
Mardin mert, comertlerin meskenidir; herkes buna layık olmak ister...
Aslında Mardin,
Zengin dilleriyle
Engin taşlarıyla
ve
Bilgin dinleriyle bir dünya kucaklaşması, buluşması ve kavuşmasıdır...
.....................................
MESELCİ
12 Eylül 2009,,,
Mardin
YORUMLAR
KİRPİKLERİN OK MUDUR?
Kirpiklerin ok mudur? oy oy
Kalbime batıyor di yar Mardin güzeli,
Gözlerin güneş midir? oy oy
Beni de yakıyor di yar Mardin güzeli,
Güllere bak güzelim oy oy
Bülbül kıskanıyor di yar Mardin güzeli
Güzel yüzüne değil oy oy
Kalbim çok seviyor di yar Mardin güzeli
Bedri ORCAN
Derleyen: Muzaffer
SARISÖZEN
bende bi ekleme yapayım dedim:)
mardin gizemli şehir çok sevdğim bi kardeşim askerlik yapıyor orda...
mardinde bir bulut geziyor
bir yağmursuz bulut
sonra Hop taki pınardan su içiyor
içime akıyor mardin...
boynumda telkari
boynumda kolların
sen mardinsin
sarıl bana
coğrafyam durulansın
anımsa hayalimi
anımsa mardin
içim ısınsın...
sevgimle...ç.ç
...............................
bir mardin
saklayabilir ikimizi
aklayabilir geçmişlerimizi
bir mardin
adlarımızı
tarihe altın harflerle yazabilir
kazabilir yeni tadlarımızı
bir mardin
duyabilir sesimizi
hissedebilir nefesimizi
bir mardin
taşıyabilir yarınlara
biz bize giden anları
biz biz esen yanları
.......................................
MESELCİ
12 Eylül 2009,,,13.51
Mardin