EVLAT
Hayat şartları içinde, hayatınızdan varlığını asla silemeyeceğiniz ya da gönüllü olarak silmeyeceğiniz tek şey vardır.
....................EVLAT.................
Çocuk sahibi olmayan insanlar için eskiler derler ki; “Çocuğu olmayanın, ne dini, ne imanı, ne de namusu yoktur”
Çocuk sahibi olmayan birisine evladın önemini anlatmaya çalışmak ise;
Sadece aptallık ve boşa harcanmış zamandır.
Hangi anneye sorarsanız sorun, evladının adını dövme ile en görünen yerine kazımak ister ama aynı zamanda da böyle bir gösteriye hiç ihtiyacı olmadığını da bilir.
Zira o dövme onun kalbine yaradan tarafından henüz hamileyken kazınmıştır.
İşte bu yüzden annelerin yüreği hep evlatlarının adını atar.
En uysal, en güçsüz, en yumuşak anne bile yavrusunun tehlikede olduğunu hissettiği anda, panterden daha büyük pençelere, dünyanın en güçlü insanından çok daha büyük takdire şayan bir kuvvete sahip olur.
Ve
Asla yavrusunu düşmana yem etmez…
Ona bir zarar gelmemesi için kanının son damlasına kadar vermeye hazırdır.
Ona bu güç yaradan tarafından verilmiştir.
Yaradan her zaman annelerin yanındadır.
Dip not: Her ne kadar anneler adına yazmış olsam da hangi babaya sorsanız sorun aynı duyguları paylaşacaktır…
Berna ANIL
YORUMLAR
ANNE OLMAK NE KUTSAL BİR DUYGUDUR,BEBEKLİKTEN
YETİŞKİN OLANA HALA ÖLENE DEK YAZRUSUNU ÖPÜP KOKLAMAK TÜM TEHLİKELERDEN KORUMAK ÇALIŞIP ONLARI DOYURMAK OKUTMAK TOPLUMA İYİ İNSANLAR YETİŞTİRMEK
ANNE YAVRUSUNUN AYNASIDIR EVLAT ANASINDAN ALDIĞI TERBİYEYLE BÜYÜR ŞEKİLLENİR KISACA ANA OLMAK YÜREK İSTER SEVGİ EMEK İSTER.BEN YAVRULARIMIN HEM ANNESİ HEM BABASIYIM ,ONLAR BANA ALLAHIN LUTFU
CANIM ARKADAŞIM GÜZEL BİR KONUYU YAZMIŞIN BEN DE
İÇİMDEKİLERİ AZ DA OLSA YANSITTIM SEVGİLER SELAMLAR.
Eskiden sizin gibi düşünürdüm. Özellikle de Ülkemizin annelerine mahsus bir özellik diye de gurur duyardım.
Geneli yine iyi olabilir ona itirazım olamaz ama avrupalı mı olduk nedir ? Annelik kavramı yani; evlatlarını esirgeyen, koruyup gözeten özellikler kalkıyor gibi !
Sadece tv. ye kısa süre de olsa bakın.
Evladının üzerinden para kazanma uğruna bin türlü entrikanın bulunduğu Türk örf ve adetlerine aykırı gelen ne kadar çarpık ilişki varsa bu temaların işlendiği dizilerde ya da filmlerde küçücük evlatlarımızı görmek çok acı. Ya da mafya türü dizilerde, polisiye dizilerde...
Bir başka örnekte yarışma programları. Kocaman kadınlar ya da kocaman adamlar gibi giydirilip makyajlar süsler yapılarak bazı tavırlar empoze edilerek o çocuklarımızı yarışmalarda heba etmek !
İyi de o çocuk toplumun gözünde o kadar tanındıktan sonra elenerek normal hayatına döndüğü zamanki ruh hali ne olacak ?
Devletin sosyal kurumları ve pedagoglardan hiç ses çıkmaması daha da düşündürücü !
Herhangi bir video cd satış-kiralama dükkânındaki çocuk oyunlarına, net cafelere ya da internette yayınlanan oyunlara dikkat edin. Silah, kılıç, kavga, dövüş... tüm oyunlar bu ! Verilebilecek o kadar çok örnek var ki...
Buna müsade eden annelerin olması bence çok üzücü...
Az'a sormuşlar... yolculuk nereye ?
Çoğa... diye cevaplamış...
bugün az gibi masum gibi görünen yarın çoğalacaktır maâl esef.
Saygımla
En uysal, en güçsüz, en yumuşak anne bile yavrusunun tehlikede olduğunu hissettiği anda, panterden daha büyük pençelere, dünyanın en güçlü insanından çok daha büyük takdire şayan bir kuvvete sahip olur.
Ve
Asla yavrusunu düşmana yem etmez…
Ona bir zarar gelmemesi için kanının son damlasına kadar vermeye hazırdır.
Ona bu güç yaradan tarafından verilmiştir.
Yaradan yer zaman annelerin yanındadır.
harika bir yazı olmuş.
saygımla.
Sevgili Berna yazını içim burkularak okudum
Konu benim anneliğim ise bütün yazdıklarının altına imzamı atarım ama bu benim annem ise orada isyan başlatırım ...:(
Hep dedim her zaman da diyeceğim ...
Her kadın doğurur ama her kadın anne olamaz...
"Anne" gibi anne olan güzel yürekli Bernam
Sevgiler ve saygılar kalemine...
GÜZEL ANNEE ANNEEEEEEE ANNEEEE
DİYE DEFALARCA BAGIRSAM DOYMAM SAYFANDA
ÇOK OZLEMIŞIM ANNEE DEMEYİ ÇOKKKKKKK
HADI NE OLUR BAKMA ŞİMDI UZAKLARA SENI ACITAN
SENI ÜZEN HER NE VARSA KOKLA UNUT KUZULARININ KOLLARINDA.........
UNUTMA BAK GÜZEL ALLAHIMA
ÇOKDA UZAKDA DEĞİL ZATEN UMUTLAR CENNET ANALARIN AYAKLARININ ALTINDA...........
KUTLARIM BERNAM SEVGİYLE KAL.......