- 679 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
kürt açılımını bir açalım!
kürt açılımını bir açalım.
PKK nedir ne değildir öncelikle bir personel analizi yapalım bu örgüt hakkında.
elimizdeki genel veriler şunlar öncelikle.
ortalama 5500-6500 kişi olduğu tahmin ediliyor örgütün.
bunların %30 civarında suriyeli teröristler.
yine%12 si ıraklı kürtler.
ve..%10 civarında iranlı terörist oldukları var.
şimdi açılımın ana karakteri şöyle tanımlanıyor AKP tarafından.
suça karışmamış olanlar affa uğrayacak!
liderlerine avrupada barınma imkanı verilecek!
peki geri kalan suriyeli iranlı ve ıraklı teröristleri ne yapacaklar?
meçhul!
yine PKK içerisindeki teröröristlerin yaklaşık %35 i 20 yılın üzerinde dağlarda yaşayan eski PKK lılar.
bir çok katliamlara karışmış kimseler!
bunları nasıl ayıracaksınız?
demokratik olmak için eksikliklerden bahseden bu ayrılıkçılar ve meclisteki siyasi rehberleri
bir söze girerken ilk cümleleri biz kürtler diye başlayan etnik ayırımcılığın faşizan göstergeleri tavan yaparken bunu nasıl değerlendirmeye tabi tutup diğer etnisitelerin aynı görüşlere kapılmayacağını nasıl garanti edersiniz?
bakanların tv ce gazetekerde boy boy çıkıp kardeş kavgasına ve dökülen kana dur demek için attığımız adımların vatana ihanetle suçlaması muhalefetin ahlaksız bir yaklaşımdır demeleri ne kadar ahlak içeriyor?
bir kaç tv ve üniversitelerde açmaya çalışılan kürsülerle PKK vayyy tamam siz artık beni düşünüyorsunuz deyipte silahı bırakacağına çocuklar bile inanmaz!
kaldıki bu terör örgütü kendi içerisinde bile zor koşulları birbirlerine pas atarak geçiştirme yöntemine başvururken yine aynı örgüt içerisindeki diğer grupların etkinliğine boyun eğmezmi?
demokrasinin gelişimi bir etnik aidiyeti ön plana çıkartan analiz ve yaklaşımlarla olmaz.
bu çok tehlikeli açılımları geri çağırmakta geciktik ve artık geri dönüşü olmayanbir yola soktu bizi AKP.
işte bir önceki GLADİO isimli makalemde AKP ve AB işbirliği dememin nedeni buydu.
akil adamların ab raporunu incelerseniz ne demek istediğim daha kolay anlaşılacaktır.
kürt açılımı hakkında seneryolaştırılmış bir sürü gerçek ve gerçek üstü analizler varken yukarıda çizdiğim tablo neticesinde ben akan kanın durmasına bu açılım hikayesinin uygun düşüp yerine oturacak açılımların olduğuna inanmıyorum.
bu açılım hikayesi akan kanı hızlandıracak daha fazla etnik bir aidiyet duygusunun tetiklemesine yönlenmesine olanak verecektir.
oğuz gölçik yazar...