- 753 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kader İnancı
Kader İnancı
Kader değişmez .
Olacakla ,öleceğe çare yok…
Kaderin değişmeyeceği inancının bir çok güzelliği var
Hz. Adem şeytanın ve Havva validemizin yanıltması ile cennetten çıktı…Bu kaderdi değişseydi bizler dünyaya gelmezdik…Allah’ın yüce isimlerinden biri olan “Tevvap İsmi” bilinmezdi…Ademin cüz’i iradesi ortaya çıkmazdı…
Yapacaklarımızın hepsi daha önceden yazılıdır. "Kaderimde ne yazıyorsa o olsun." Diyenler bilsinler ki, bunu söyleyecekleri de yazılıdır. Kader değişmez diye düşünelim .İnsanı üstün bir varlık olarak düşünüyorsak ;Ona cüz’i irade verelim…
Allahı gerçekten seven kadere razı olur…
Allah’ı gerçekten seviyorsak .Kadere razı olalım. Kadere razı olmamak hiçlik makamını seçmediğimizin göstergesi…Enaniyetin göstergesi .Oysa ki, bizi ve bu varlığı yaratan Allah…
Enaniyet çok çirkin .
Enaniyet insanı çirkinleştirir… Allah Teâlâ buyurdu :
“O (Allah), yaptıklarından sorulmaz, oysa onlar sorguya çekilirler”(21/23)
Bazı kimseler madem Allah bizim cehenneme gideceğimizi biliyordu değiştirseydi diyiyorlar.Neden değiştirsin ;cüz’i iradenle onu sen istiyorsun …Sen onu isteme sen değiş…Sen enenden geç .Allaha karşı hiçliğini ilan et…
Külli iradenin insan kaderi üzerinde etkisi var…Her şey cüz’i irademize bırakılmamıştır.
Allah Teâlâ buyurdu :
“Eğer biz dileseydik, her nefse kendi hidâyetini bahşederdik. Fakat benim, cehennemi cin ve insanlardan (inkarcı olanlarla) tamamıyla dolduracağım, sözüm gerçekleşecektir.Doğrudur.” (32/13)
Allah’u Teala bilinmek için yarattı .Yaratılan ve onun kaderi Allah’ın bilinmesi içindir…Bu gerçek “kaderin değişmeyeceği”inancımızı doğrulamaktadır.
Kader değişmez bazılar cennete bazılar cehenneme gider.Yani ceza ve mükafat tecelli eder.
Ceza ve mükafat olmasaydı yüce Allah’ın “Adl”ismi gizli kalırdı
Aklımızı ve irademizi kullanmalıyız. “Kaderim ne ise o olur diye “ kendimizi bırakmamalıyız…
Allah Teâlâ buyurdu:
Tâğuta kulluk etmekten çekinen ve Allah’a içten yönelenlere müjdeli (haberler) vardır, kullarıma müjdele!Onlar ki sözü dinler ve en güzel şekilde tâbi olurlar. İşte onlar Allah’ın hidâyete erdirdiği ve gerçekten aklını kullanan kişilerdir.
Azap üzerine kesinleşmiş (zâlimler) bunlarla bir tutulur mu? Ateşte olanı sen mi kurtaracaksın yoksa ?..’ (39/17-19).
İnsanın yaptıklarından sorumlu olabilmesi için cüz’i irade inancının olması gereklidir. İnsanın bilgisayarı yönlendirdiği gibi Yüce Allah bizi yönlendir miyor ve insan bilgisayar değil….O şerefli bir varlık onun bütün yaratılanlardan farkı bu cüz’i iradesidir…Onu şerefli kılan da cüz’i iradesidir. Değilse bilgisayardan farkı olmazdı insanın…
İnsan yaptıklarından sorumludur.
İmam-ı Taftazani, "İnsanların sevap ve mükafat almaya, ceza ve azap görmeye esas teşkil eden ihtiyari fiilleri vardır"diyor….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.