- 906 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
155 - KAPI
Onur BİLGE
Yol, gözümüzde büyür de yolculuklar bitmez gibi gelir. Oysa başladığı gibi biter, her şey... Yola çıkmaya gör! Doğmaya gör! İlk nefesi almaya gör! Bir kere gözünü açmışsın, dünyaya. Göz açıp kapayıncaya kadar çocukluk ve gençlik gider, arkasından bakakalırsın!.. Özellikle gençliğin gittiğine hayıflanırken, bir de bakarsın ki yolun sonu görünüvermiş!.. Bu yol, hayat yolu. Bu yol, tercihli gelinmemiş olsa bile tercihli yol. Trafik hızlı, beden yağ gibi kaymakta, zaman su gibi geçmekte...
Yer, aynı yer... Bir yanı saray kadar geniş ve görkemli... Koş, dans et, oyna, yan gel yat... Tabaka tabaka, kat kat... Bir tarafı oluk gibi dar mı dar!.. Girmeye kalksan; sıkar, yaralar.
Her tarafı kayalık, sarkıt, dikit, kolon, taş... Yerler kaygan, ıslak; her yer nemli, her yan yaş. Issız, sessiz, kimsesiz... Dört yan duvar... Bağır çağır, kim duyar? Kapısı üstünden, penceresi yok. Loşluğu, karanlığı, garipliği çok...
Anneannem, Aysel Abla, Mustafa Amca,
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Yol, gözümüzde büyür de yolculuklar bitmez gibi gelir. Oysa başladığı gibi biter, her şey... Yola çıkmaya gör! Doğmaya gör! İlk nefesi almaya gör! Bir kere gözünü açmışsın, dünyaya...evet daha yaziya giriste okadar cok seyi bir anda söyledin ki.
Yer, aynı yer...
Bir yanı saray kadar geniş ve görkemli...
Koş, dans et, oyna, yan gel yat...
Tabaka tabaka, kat kat...
Bir tarafı oluk gibi dar mı dar!..
Girmeye kalksan; sıkar, yaralar.
Her tarafı kayalık, sarkıt, dikit, kolon, taş...
Yerler kaygan, ıslak; her yer nemli, her yan yaş.
Issız, sessiz, kimsesiz...
Dört yan duvar...
Bağır çağır, kim duyar?
senin her sözün siir.her yazin bilgilerle dolu.
yüregine saglik.diyecek fazla söz yok yorum yok olmuyor.
Allah herseyi gönlünüze göre versin.
sevgilerim saygilarim sonsuz.
Dün mağaralarda gezinip, hayatımızın yolunu bulmaya çalışırken bu gün farklı bir yerde, farklı bir düşünce ve farklı bir bakış açısı ile önümüzde açılan ya da kapanan kapıların ardında neler var, neler yok, ya da ne olabilir, ne olmayabilir. Ve insanlar hangi kapıyı nasıl açacağına kendi mi karar veriri. yoksa yazı dediğimiz kaderimiz mi bize hangi kapıyı açaçacımızı söyler.
Yine düşündüren ve yine sorgulatan bir yazı.
Kutluyorum kaleminizi ve sevgiler yüreğinize.
Hepimiz tel cambazlarıyız. İki kolumuz, bir gönlümüz, bir de en büyük nimet olarak bize bahşedilmiş bir beynimiz var, düşünerek aklımızı kullanmamız için bir de mantık yüklenmiş. Akıllı ve mantıklı bir şekilde hareket ederek dengeli bir şekilde hayat yolunda ilerlemeye alışık olan, Sırat’ta acemilik çekmez.
Yine farklı dünyalarda gezinmeye başladım üstadım.
Çok teşekkür ederim...
saygılar
selamlar
sevgili Onur BİLGE,
Yazınızı şhem okudum hemdee kendimin yerini düşündüm.İnsanın bazen silkelenmesi için böyle bir yazı okuması şart .Mubarek Ramazan ayı içinde sizdende böyle bir yazı okumak çok etkileyici ve insanın kendi kendine bütün gece ben ne yaptım diye düşüneceği bir günki yarına en güvenilir en içten BEN BURDAYIM .diyebilsin.ben kendime ben yolun neresindeyim? sorusunu sorabildim.yazınız nice kişilerin doğrulağu bulmaya vesile olması dilekleriimle.tebrik ediyorum.sevgilerimle.