- 2087 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
MOLLA MEHMET ve TEBLİĞ
Hocam Molla Mehmet bana Kur’an ve dini bilgiler öğreten, köyümüzün imamıydı. Benimle birlikte çevre köylerimizdeki bir çok insan ondan feyiz almıştır. Doksan küsur yaşta vefat etti. Mevlâm gani gani rahmet eylesin. Kendisi bir gün şöyle anlatı-yordu:
“Geçenlerde Konya’ya gittim. Oradaki dostlarla sohbet ettim. İhtiyaçlarımı gördükten sonra belki bir daha gelmek nasip olmaz Mevlâna Hazretlerini bir kez daha görüp, vedalaşayım diyerek türbesine vardım. Türbenin önü mahşeri kalabalık. Ön kapıdan girdim avluda her türlü insan içeri girmek için bekleşiyor.
Kalabalığın içerisinde genç bir kadın, kollar omuzlardan açık, mini etek giymiş dizleri meydanda. Kendimce şunu ikaz edeyim, bu ulu zatı rencide etmesin diye düşündüm, sonra da bakarsın ters bir cevap verir kırılırız diyerek vazgeçtim.
Kalabalık arasından zar zor içeri girdim. Mevlâna Hazretleri-nin huzuruna vardım, baktım ki, dışarıda gördüğüm dekolte giysili genç kadın ellerini açmış dualar ediyor. Gözlerinden akan yaşlar yanaklarından aşağıya süzülmektedir.”
O an kendi kendime:
“Hadi Mehmet bu dünyayı seksen beş sene eskittin, iki damla gözyaşı da sen dök bakalım dedim, dedim ama bir damla bile yaş akıtamadım.”
*Bundan böyle İslam’ın tesettür emrini tebliğ et, fakat kimseyi yargılayıp hüküm vermeğe kalkma, senin göreme-diğin özlerde neler var” dedim.
*Hz.Ayşe (r.a) anlatıyor: “Ey Allah’ın Resulü sana Safiyye’ deki şu şu hâl yeter!” demiştim bundan memnun kalmadı ve: “Öyle bir kelime sarfettin ki, eğer o denize karış-tırılsaydı (denizin suyuna galebe çalıp) ifsat ederdi.” Buyur-du. (K.Sitte: 4322)
***
H.İbrahim Sakarya
YORUMLAR
Allah razı olsun Kuran ve islami bilgiler öğretenlerden.
Bazan bir haline bakılır zahiren aman sende denir ama o kişi aniden öyle bir dönüş yapar ki engüzel yerede gelebilir..
Bişr hzretleri .Sarhoşken ALLAH yazısını çamurdan çıkartıp temizleyip o sarhoş halinde bile verdiği değer yüceltme duygusu.
O yazıyı alması temizlemesi O nun kurtuluşu olmuştu..
Batındaki çok defa sızar zahire ...Çok defa öğretilmez bihaberdir..Ama insanlar yaratılıştan iyiliği severler..Ruhları kalpleri iyi ulvi duygularla mest olur..
Çok güzeldi anınız .Allah mekanını cennet eylesin hocanızında..Allah kendisinden razı olsun inşaallah..Bana da Kuran ve dini bilgileri öğreten rahmetlik babamdı..Çok hafiz yetiştirdi kendisi de hafızdı ..Dizinin dibinden ayrılmazdım ALLAH babamdan razı olsun ..
Hayırlı cumalar selam ve dua ile değerli abim..