SüpRiz ZiyaRet
Sizlere, henüz dün gece öğrendiğim, benim evimde ama bensiz yaşanan ve duyunca çok güldüğüm bir hadiseyi anlatmak istiyorum müsadenizle.
__________
Malum, Ramazan boyunca iftar saati gec olduğu için ardından yatma saatide bir hayli gecikiyor.
Ufak çocukları olanlar bilir ve beni anlar... Okul tatili dolayısıyla çocuklarda gec yatıyor.
Evim büyük, ailem kalabalık olduğundan işlerimin bitmeside bazen fazlaca uzuyor...
Sonrasında biraz vakit olunsa PC başına geçiriyorum, uyur ve kalkamamak korkusuyla sahura kadar yatmıyorum.
Sahurdan sonra masa topla namazı bekle derken yatana kadar saat 05:30 ve sonrası oluyor.
Durum böyle oluncada okulda yokya hani, başka acil işimde olmayınca saat 10-11e kadar uyuyorum...
.
En büyüğümüz olan abimin kızı, ilk göz ağrım yeğenim bana 6 kilometre uzaklıta oturuyor.
Yeğenimin ikiz çocuklarının benim oturduğu köyde haftada bir ziyaret ettiği tedavileri var.
Yeğenim veya eşi çocuklarını bırakınca ya alışverişe uğrarlar veya bana uğrayıp hasret gideririz
.
Bizim evin bulunduğu mahalle çıkmaz sokak. Benim ev müstakil ve kapıyı çekince anahtarsız kendiliğinden kilitlenmiyor.
Taşınalı dört buçuk sene oldu, ne hikmetse bir türlü alışamadık ve bazı geceleri evi kilitlemeyi unutur ve yatarız.
Evin kapısını kilitlemeyi unuttuğumuz bir gecenin sabahında, yani dün saat 9:30 suları yeğenim çocuklarını bırakıp bize uğruyor.
Önce zile basıp sesleniyor, bakıyor kapı kilitli değil ve içeri giriyor.
Bizden halen ses çıkmayınca, kapı açık ama araba evin önünde, ancak uyuduğumuzu düşünüyor ve sessiz sedasız içeri giriyor.
.
Yeğenimde, çalışan ufak çocuğu olan bir anne ve ramazanın tatlı telaşıyla yorgun, yarım saat için eve gitmeye değmez diyerekten bizde kalmaya karar veriyor.
Cep telefonun saatini çocukların çıkma saatine kurup üçlü koltuğa şöyle kendini bırakıyor ve uyuyor.
Saatin alarmı çalıyor ve bizde halen çıt yok, geldiği gibi sesiz sedasız çocukları almaya ve ordanda evine gidiyor.
Yeğenim bunu gündüz ben evde yokken telefonda eşime anlatıyor. Akşamda bana anlatıyor ve ben elbetteki kahkahalarla gülüyorum.
.
Bizim evin dış kiliti çok ilgincdir. Detaya gerek yok, ben bu yaşıma kadar böyle kilit ne gördüm ne duydum.
Bizde en ufaklığın bile anahtarı var ama bazen oluyorki acilen evden anahtarlarını almadan arkadaşlarına v.s. çıkıyorlar.
Bazen benimde aniden evden çıkmam gerektiğinde, çocuklar eve girsinler gelince diyerekten, besmelemi çekip evi Rabbime emanet ediyorum ve kilitlemeden gidiyorum.
.
Şimdi burda bazıları besmeleyle dua ile olmaz bu işler diyende olacaktır elbette ve ben, kilitli onca ev ve işyerlerindeki soygunları hatırlatmak isterim onlara.
Elbette her zaman tedbir almak lazım ama tedbir bile Allah’ın takdirinde varsa şayet nasip olduğunu unutmayalım.
Burda kulun cüzzi iradesinin Allah’ın külli iradesinin içinde olduğunu unutmamak/hatırlamak ve kabul etmek lazımdır/bence.
Dua mü’min için hayatın kendisi kadar önemlidir. Aksini iddia eden varsa, ona israrım olamaz ama bu kararıyla çok önemli bir şeyi kaçırmış olur.
Elbette dua edip yan gelip yatmakta olmaz. Biz tedbirimizi alalım, duamızı yapalım ve Allaha havale edelim. O’ ne dilerse, bizlere neyi münasip görüse onu yapar, nihayetinde mülk O’nun ve böylece karar da O’nundur.
.
Şimdi ben cuma günleri nasip olduğunca dua hakkında ’kendimce’ yazıyorum ama bu değilki harici günde dua yapılmıyor ama bilinen gercek şuki oda cumanın günlerin efendisi, mü’minin özel günü ve duanın değer kazandığı/kabul olduğu günlerden olması.
Ve akıllı mü’min bunu kendi yararına hatta mü’min kardeşinin de yararına değerlendirmesi lazım.
.
Güneş ışını duadan hasıl olan dereceyi azaltır ve dolayısıyla kabulünü geciktirir. Bu yüzden, Allah’ın emri ve Resulünün tavsiyesi üzere gece yapılan ibadetler makbul ve dualarda kabuldür.
Yapılan duada samimi olmalı ve hiç bir zaman ’kabul olmadı’ diye vesveseye düşmemeli, duada israr etmeli. Vesvese duanın kabulüne büyük bir engel teşkil etmektedir. bknz. Ahmed Hulusi’nin "Dua ve Zikir" kitabına, tavsiyemdir.
.
Bugün yeniden CUMA ve önce kendimize sonrada yakınlık derecesine göre Hayatta olan vede Ahirete göçmüş cümle mü’minlere DUA edelim diliyorum.
*Cumanız makbul, duanız kabul olsun. Güzel ve hayırlı olanda buluşmak dileğiyle, sevgi ve muhabbetle kalın...
___________________
Şahinde Hülya Kahraman / 5.9.2009