- 501 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
TAŞ ATMAK SUÇTUR
TAŞ ATMAK SUÇTUR VE CEZALANDIRILMALIDIR
Dr. Sadık ÖZEN
Son günlerde,”Taş atma” suçundan mahkum olan ve sayıları 3 bini aşan çocuğun mahkumiyetleri tartışılıyor ve bu konudaki yasanın değiştirilmesi gündeme getiriliyor.
Açıklandığına göre, taş atma eylemi ile silahla suç işleme aynı ölçülerde cezalandırılıyormuş. Bu iki eylemin bir tutulması doğru olmayabilir. Ancak her ikisinin ortak yanı terör amacıyla yapılmış olmalarıdır. Bu yasa görüşülürken bu husus mutlaka göz önüne alınmalıdır.
Taş atma terör eylemi neredeyse çocukların “Çelik-çomak” veya “Evcilik” oynamaları ile bir tutulmaya başlamıştır. Eğer mesele bu şekilde ele alınmaya devam edilecek olursa, mevcut yanlışlık düzeltilmeye çalışılırken daha büyük bir yanlışlığın yapılacağı kesindir.
Öncelikle üzerinde durulması gereken şey, bu çocukların niçin taş attıkları, nereye ve kime attıklarıdır. Bu çocuklar, nehir, göl veya deniz kenarında taşı su üzerinde kaydırarak oyun oynamıyorlar. Taşları, devletin askerine ve polisine atarak onları yaralayama ve hatta ellerinden gelirse öldürmeye çalışıyorlar. Hatta bu taşları, mümkün olursa, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ni yıkabilmek amacıyla kullanıyorlar.
İşin burasında sağlıklı bir değerlendirme yapılması gerekiyor. Bu çocuklar, bu taşları kendiliklerinden mi atıyorlar, yoksa onlara bu taşları attıranlar mı var?
Bunun yanıtı, maalesef bu çocukların; ebeveynleri, bir siyasi parti ve bazı terör odakları tarafından özel olarak eğitilmeleri ve devlete karşı eylemde bulunmak üzere yetiştirilmeleridir.
Taş atmak büyük bir ilkelliktir, aynı zamanda amacı doğrultusunda işlenmiş bir suçtur.
3-5 yaşındaki bir çocukla, 13-15 yaş arasındaki çocukların ve yetişkinlerin bu suçu işlemeleri arasında farklılıklar vardır ve sanırım bu yasayı çıkaranlar bu durumu dikkate alacaklardır.
Televizyon ekranlarına çıkan, taş atma suçundan mahkum olmuş bir çocuğun babası; “Böyle şey olur mu, benim çocuğum okula gitmek yerine hapiste mi çürüyecek” diye feryat ediyor. Şimdi bu adama “Peki kardeşim çocuğun bu suçu işlerken sen neredeydin” diye sormak gerekmez mi?
Bizim bazı anlı-şanlı medya mensuplarımız konuyu öyle bir şekilde ele aldılar ki akıl erecek gibi değil. Neredeyse suç işleyen bu çocuklara bir de ödül verecekler veya onlar için ”Taş Atma Kursları” açılmasını isteyecekler.
Hükümet Tabipliği görevim sırasında öğrendiklerime göre; suda boğulan, yanan veya ebeveyninin ihmali dolayısıyla zarar gören reşit olmamış çocukların anne ve babalarına Cumhuriyet Savcılıkları tarafından kamu davası açılarak cezalandırılmaları yoluna gidilir. Aynı şekilde, İlköğretim Yasası hükümlerine göre, çocuğunu ilkokula göndermeyen anne veya babalar için de dava açılmaktadır. Taş atma suçunu işleyen çocuklar için bu tür bir yasal düzenleme getirilmesinin yerinde olacağı kanaatindeyim.
Çocuklar, taş atma veya benzeri eylemlerin suç olduğu konusunda eğitilmeli, bu çocukların anne-babaları, çocukları suç işlemeye yönlendiren kuruluşlar ve siyasi partiler hakkında Cumhuriyet Savcılıkları tarafından kamu davası açılmalı ve çocuklar yerine bunların cezalandırılmaları cihetine gidilmelidir.
Bu yapılmaksızın, tek taraflı olarak, taş atma suçu işleyen çocukların korunmaya çalışılması, ülkemizde terör belasının daha da güçlenmesine yol açacaktır. İnşallah bu durumu dikkate alanlar olur. Saygılarımla…
YORUMLAR
Tamamen katılıyorum.Terör suçlarına verilen cezaların daha ağırlaştırılması gerektiğini düşünüyorum.Bir cinayet davasında bile en az 20-25 yıl ceza istenirken terör suçlarına verilen cezaları az buluyorum.Bir toplumu katletmeye çalışanların hücrelerden çıkamaması gerekiyor bence.
Türkiye'de terör amaçlı pek çok söze, harekete, davranışa hoşgörüyle bakılmaya başlanmış ve bunu destekleyenlerin borusu daha güçlü, daha etkili bir şekilde ötmeye başlamıştır. Dün akşam 'Siyaset Meydanı'nda 13 yaşındaki bir çocuk -ki bu Kürt kökenlidir- 'Sayın Öcalan' diye konuşuyor. Kendisine karşı çıkan çocuğa da : 'Sizin nasıl büyükleriniz (Atatürk'ü kast ediyor) varsa bizim de büyüğümüz odur' diyor. Bu çok tehlikeli bir gelişmedir.