- 1532 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
150 - FESATLIK
Onur BİLGE
Yazı ve resim seçkilerinde sınıfta çıngar çıkaranlar, öğretmenimizce kaç kere uyarıldılar! Hem kel hem fodullar! Doğru dürüst resim yapmasını bilmiyorlar. Sadece çöp adamlar çizebiliyorlar, bir de onların asılmasını istiyorlar. Hem yazamıyorlar hem yazanlara karışıyorlar. Ne dediği anlaşılmaz, yazı demeye bin şahit isteyen, zırvalar yazıyorlar. Geldiğimden beri bunların kalemleri boğazlarına tıkıldığı için özellikle beni hedef alıyor, bana sataşıyorlar. Diyorlar ki:
“Neden her hafta yazıyorsun? Bir hafta da yazmayıver de bizim yazımız da asılsın! Kul hakkı diye bir şey var!”
Ozanın: ‘Şeytan sazın neresinde?’ dediği gibi kul hakkı bunun neresinde? Yarışabiliyorsan, güçlüyle yarışacaksın! Yarışamıyorsan; oturacaksın, oturduğun yerde, er meydanına çıkmayacaksın! “Sen kenara çekil, ben de birinci olayım!” Yok, öyle şey! Yarışacaksan, öğren de gel!..
Sen de yaz! Elinden alan mı var? Ben, bana verilen hakkı
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Kul hakkı, hakların en ağırıdır! Haksızlığa uğrayan, hiçbir şey söylemez, sabrederse, Allah-ü Teâlâ, Müntakim sıfatıyla devreye girer, mazlumun hakkını, zalimden alır!.. Hiçbir kulunu diğerine ezdirmez!..
evet.hak yerini illaki bulur.
Semiray melektir. Çok sabırlıdır. Derviş gönüllüdür. Susar. Biriktirir. Semiray cadıdır. Susar susar, sükûtundan bir şey anlamayanlar, sohbetinden hiçbir şey anlamazlar; onun için kâğıdını açar, kalemini çeker, cenge çıkar! Biriktirir biriktirir, çuvalı ters çevirir, kafalarına geçirir!.. Hakkını yedirmez!
evet her insan biraz semiraydir ve öyle olmalidir katiliyorum.
emegine saglik.sevgiler saygilar.
Özgür platformlar, hep özlediğimiz özgür bir dünyanın ve düşüncenin parçası değil midir . isteyen istediği şekilde kullanabilmeli elbette .
Karşılığında sembolik bir ödül konmuş ve bu platformlar görünmez kulvara dönüştürülmüş ise o zaman da isteyen istediği kıyafetle koşabilmeli...
Bu (düşüncede-düşünebilme de) hızı arttırır ..
Doğru bir çalışmaydı ...
Kutluyorum sayın Onur Bilge ..., saygı ile .
"Haksızlık karşısında susan, dilsiz; şeytandır."
Haksızlık karşısında değil ama, Zalimler karşısında bazen susmak devreye Allah'ı sokmak demektir.
Zira Bir gün peygamber Efendimiz Hz. Ebu Bekir'i O'na sataşırlarken görmüş. Düşmanları ne derse desin Hz. Ebu Bekir hiç ses etmemiş. Ama bir an gelmişki artık sabredemez olmuş ve ağzını açıp ona söz söyleyenlere cevap vermiş.
Tam o sırada Peygamberimiz hemen dışarı çıkmış.
Daha sonra Hz. Ebu Bekir bunun sebebini sorduğunda Efendimiz şöyle buyurmuşlar:
-"Ya Ebu Bekir, onlar sana ne söylerlerse söylesinler sen sustun, sabrettin. Ama bil ki o an senin yerine melekler savunuyordu seni. Fakat sen cevap verince Melekler gitti. O sebeple benim de o meclisi terk etmem icap etti."
Buyrun susmaktaki fazileti, ve konuşmaktaki ibreti görün..
_"ya müntekim " demek ve susmak en iyisi galiba. Ben bunu bilir bunu derim sevgili Onur Bilge... Nitekim Mevlayı aradan çıkaran ziyandadır.
Tam puan ve tebriklerimle...
selamlar sevgili Onur Bilge...
KargülüALMILA tarafından 9/4/2009 11:00:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fesatlık !
Çok güzel bir konuyu yazmışsın sevgili şiir dost !
Adı ve soyadıyla bir bütün olan yazarımızı kutluyorum ...
Ailenizi tebrik ediyorum,bir yazar Onur adıyla Bilge soyadına bu kadar yakışır ancak..Ailen adınızı verirken size çok isabetli bir karar vermiş !
2 kez okudum' sayfanızdaki kadehten kana kana içmek var' daha da okuyacağım...
kırık gönüllerdeyim Demiş YÜCE'M...
çok beğendim Sevgili Onur çok..!
Oya gedik tarafından 9/4/2009 3:48:33 AM zamanında düzenlenmiştir.