- 848 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YAKMA BE KARDEŞİM
Heyyamola !Güzel yurdumun yanık toprakları.Camileri, denizleri, hanları hamamları.Yanık türküleri kadar güzel, çileyle kavrulmuş insanları.Rahat bıraksınlar yurdumun şen, zeytin ağaçlarını. Mutlu kalsın, salkım söğüt dalları. Tüm dünyanın hasetle baktığı ağaçlarımız , rahatça oksijen dağıtsın.Ormana düşman , insana hatta kainata düşmandır. Oksijen yoksa nefes, sıhhat, varlık olmaz ve Dünya ‘da boş bir gezegen olur. Orman ağaçla, yağmur ormanla, mahsül yağmurla olmaz mı? Yağmur olmazsa mahsül, mahsül olmazsa kriz olacaktır. Ekonomik krizin ardından ruhsal patlamalar,dolayısıyla beraberinde kıtlık.Katledilmeye çalışılan doğmamış torunlarınız mı? Bu kin kime?
Yazın başından beri çıkan yangınlar, izmir foça, bergama, zeytindalı mevkıi ,kaz dağları ve daha nice akciğer.Görmediğimiz ormanların fotoğraflarını belleklerimize yerleştirsek iyi olur.Zira gelecek nesle ağaç ve ormanı tanımlayabilecek birileri olmalı.Yeşili, mavisi ayrı güzel memleketimin resmedilmeye değer değerli akciğerlerini her kes görmeli..Taşına toprağına,çiçeğine ,böceğine, elleri tütün kıran, bağında bahçesinde çalışan ,efendi köylüsüne ,kurban olduğum memleketim.Dünyanın başka hiç bir yerinde böyle cennet yok.Tüm dünya natürel, doğal varlıklar diye haykırırken sağır mı olduk? Dünya yapay göl ve şelaleler yapsın. Ülkemizin , dağını, taşını,kumunu, taşıyadursun ,biz ithal ettiğimiz , ebter tohumlar ve yaktığımız ormanlarla övüneduralım. Arazi mafyaları, istismarcılar, hangi amaca hizmet verdiklerinin farkında ve bilincinde olmayan gafiller ,kendi kurdukları mancılıklarla geleceğimize cehennem kuruyorlar.Bize seyirci kalmak mı düşüyor? Güne bakan çiçekleri, bırakın güneşi görsün.
MEVLANA DER Kİ:
Ey yiğit! Yazgıya bahane bulma
Yükleme kendi suçunu başkasına
Suçunu gör etrafında kendinin
Kendindedir ,gölgenden değil çektiklerin
Ne yaptında dönüşünü görmedin?
Ne ektinde ektiğini biçmedin?
Eylemin ruhundan ve bedeninden doğar
Çocuğun gibi sonra gelip eteğinden tutar.
G.Gün
YORUMLAR
MEVLANA DER Kİ:
Ey yiğit! Yazgıya bahane bulma
Yükleme kendi suçunu başkasına
Suçunu gör etrafında kendinin
Kendindedir ,gölgenden değil çektiklerin
Ne yaptında dönüşünü görmedin?
Ne ektinde ektiğini biçmedin?
Eylemin ruhundan ve bedeninden doğar
Çocuğun gibi sonra gelip eteğinden tutar.
G.Gün
harika yüreginize saglık kaleminiz daim olsun saygılar hocam...