Vur-al +S+S
Bir akşam üstü.Baba,anne ve kızları.Adı Seda.Sevda olacakken bir ’’V’’yüzünden Seda olmuştur.
Annenin adı:Sevim
Babanın adı:Vural
Seda’nın adı niye ’’Sevda’’olamamıştır.Tüm sebeb bir ’’v’’dir.Sevim kızına bakarken işte tam da bu ’’v ’’yi düşünmektedir.Kocası Vural’ı ne çok sevmiştir vaktiyle.Vur-al ismi çok faşizan gelmiştir ona ama sevmiştir.Kendisi solcuların koyu denilen türevindendir ama gönlü siyasetle ilgilenmemiş, aşık olmuştur.Çok sonraları bu faşizanlığın sadece isimde kalmayıp,hareketlere konuşmaya herşeye yansıması onu kahretmiş,içindeki aşkı günbegün öldürmüştür.
Evliliklerinin üçüncü yılında bir kızları olmuştur.İstemeden kazayla.İstemeden olan kazaların en isteyerek olanlarından işte.
Vural:
-Hayallerin gerçek oldu Sevda ismine takıktın koy işte,demiştir.
Sevim:
-Vazgeçtim artık o kadar da sevmiyorum Seda daha güzel demiştir.Behey kocaların en kalası senin yüzünden ulan koymuyorum ,’’v’’ lerden nefret ediyorum,demiş midir?Diyememiştir.Kocasının tavrıyla ’’Sıkar biraz’’.
Sevim hanım nasıl ki sevgililer baş harflerini heryere yazar da uyuma bakarsa o da kızıyla kendi adı arasındaki uyuma hayran hayran bakıp heryere s s yapıp durmuştur.
S S
V......................YOK.
Amma uzattık.Ben bu satırları yazarken Sevim mutfakta kahve yapıyor bir yandan giden gençliğine ağlıyor.İşte tam bu sırada Seda girdi içeri
Annem napıyomuş ki der demez annesinin yanaklarındaki yaşları gördü.
-Noldu anneciğim niye ağlıyosun?
-Boşver kızım bişey yok.
-Ben biliyorum ama
-Neyi?
-Neden ağladığını
-Nedenmiş?
-Benim yüzümden
-Olur mu kızım seninle alakası yok.
-Var işte.Varrrrrrrrr.Ben olmasam sen bu mutfakta çürümezdin boşanırdın.Ben babasız kalmayayım diye yaptın.Ama biliyor musun kötülük yaptın bana.Beraber ama mutsuz bir ailede yaşamaktansa ayrı ayrı ama mutlu yaşamam daha iyiydi.Mutsuzum anne.Hem de çok üstelik mutsuzluğum senin buğulu gözlerini gördükçe daha da artıyor.
Tam bu sırada Vur-al kanepeye boyluca uzanmış ,çoraplarının çıkarmış yere atmış gerinmektedir.
BİR AY SONRA...............
Sevim Vurala boşanmak istediğini söyler.Vakitlerden akşamdır yine tıpkı o gün gibi.
Vural tek cümle bile kuramaz donakalır.
Sevim kızıyla evi terkeder.
Vural gidişlerini seyreder bir an gözü yerdeki bir sayfaya ilişir.Kızının el yazısı:S s.Sevim Seda.ANNEM.canım annem.Kendi adı yoktur sayfada.
-Anası kılıklı der
Sonra tüm gün aynı soruyu sorar:
-Yahu bu kadın niye boşanmak istiyo durduk yere?
Tek bir sebeb bile bulamaz.
Sahi niye?