İşte Bu Ama Bir Şartla
Duydum ki İl Valimiz Sayın Avni MUTLU Okul Müdürlerini ve Okul Öğrenci Temsilcilerini İftar yemeğine davet etmiş, doğrusu çok sevindim, çok çok mutlu oldum. Çünkü bu şehrin huzuru,mutluluğu, asayişi , kanaati, saygı, sevgisi ….insanlık adına ne derseniz deyin asıl adresi okullardır.Mutluluk sadece parayla elde edilmez, aslında mutlukta en az etkili olan etken paradır, mutluluğun kaynağı saygı ve sevgidir ,güvendir. Bu güzel kavramların pazarlandığı, bulunduğu, aşılandığı yer de okulların ta kendisidir.Bu haliyle okullar bu misyonunu yerine getiriyorlar desem yalan olur.Ancak Valimiz Okul Müdürleri arkasında durarak bu güzelliğe bir katkıda bulunabilir.Evet Mili eğitimin ilgi alanına giriyor bu mesele ama inanın böyle hayırlı bir açılım bir az klasiğin dışında her yöneticinin aklına gelmez.Her fırsatta okul idarecilerinin bir eksiğini dile getirip moralini bozan bir idarecinin hayal dünyasında, sevgi ,saygı, hoşgörü, olabilir mi? şayet olsa inanılması güç bir tezattır olur.İşte onun için “Bir Şartla” dedim,Yani eğer valimizin etrafında üç-beş bürokrat sohbet eder diğer davetliler klasik bir iftar yaparlarsa bu yemeğin Diyarbakır’a bir faydası olmaz. Ancak, Sayın Valim Şöyle manidar bir konuşma yapsa iş değişir;“Değerli Müdürlerim Hepimiz üniversite mezunu, Yüksek tahsil görmüş, bu memlekete bu millete karıca kadarınca hizmet vermiş insanlarız,her birinizin mahiyetinde yaklaşık bin ila üç bin civarında ter u taze filizlerimiz, körpe gençlerimiz var. Kendi çapında ebetteki klasik bir eğitim veriyorsunuz, ancak görünen o ki bu tarzdan ne öğrenci ne de veli memnun değildir. Öğrencilerin eğitim öğretim durumu ortada,veli okula 40-50 tl bağış istendi diye okulu şikayet ediyor.Burada bir güvensizlik var, başarısızlık var, okula karşı bir soğukluk his ediliyor, sevgi ve mutluluğun yoksunluğuna işarettir.Maalesef bunu yaşıyoruz Okulumuzu hem başarı açısından hem de sevilen, huzur dağıtan bir kurum haline getirmek için ne yapabiliriz işin başındaki kimseler olarak bir projeniz var mı? Varsa neden uygulayamıyorsunuz? Okulları hakkettiği konuma getirmek içim aklınıza ne geliyorsa bir dosya halinde en geç 26 Eylül tarihine kadar Valilik özel kalemine teslim etmenizi rica yerine bir mülki amiriniz olarak istirham ediyorum .Tüm kamu kurumları bir yana okullar bir yana.
Valilikte dahil tüm kurumlar okullara yardımcı olmakla yükümlüdür.”. Manasında bir ifadeyle, okul müdürlerine ilgi, sevgi gösterse; ufak bir rötuş, küçük bir inovasyonla başlayan bu çalışma, öğretmen ve veliye de sirayet ederek günbegün eğitim öğretimimizin iyiye gideceğine gönülden inanıyorum.
Sayın Valimizin verdiği bu startın diğer kamu kurum ve kuruluşlarına örnek olmalı, herkes kendi çapında eğitim öğretime katkıda bulunmalı, hatta ne kadar yerel basınımız varsa ,yazılı yada görsel tamamı eğitim öğretine haber,Program ve yazılarıyla katkıda bulunması gerekir.
Yazarlarımız yazı yazmak istemezlerse bile büyük harflerle Talim Terbiyenin önemini vurgulayan bir ata sözüyle başlayarak aynı şekilde bitirmeliler.
Benim kanaatim budur.İyi bir maarif yılı geçirmek dileğiyle.
e.kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.