- 784 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
149 - GÜLLAÇÇI
Onur BİLGE
Yine uykusuz geçen bir gecenin bitiminde, sabah ezanı okunurken Bursa’ya nasıl yağmur yağıyor, yaz ortasında!.. Cam kapalı, perdeler açık... Yağmuru seyrediyorum. Karanlıkta hiç bir şey yokmuş gibi görünüyor ama elektrik direğinin altına sicim demetleri sarkıtılıyor.
Nasıl otomatiğe bağlanmış ve ne kadar ince düşünülmüş, her şey! Havada biriken nem nefesleri rahatlamak için yere damlalar halinde inerken toprağın yanan bağrı ferahlamakta, bitkiler bayram yapmakta, yeryüzünde ne varsa kirlenen, tozlanan, görünmez bir elle yıkanmakta, temizlenmekte... Yüzleri ağarmakta duvarların, yapraklar parlamakta, yollar yıkanmakta...
Damla damla inmekte rahmet. Merhametle indirmekte Rahman, sessiz sedasız, kimseye fark ettirmeden göklere kaldırdığını, kimseyi rahatsız etmeden şefkatle serpmekte, tüm bekleyenlere... O ne büyük ihsan!.. Ne kadar önemli bir ihtiyaç, havadan sonra... Belki havadan önce... Ceninin oluşumunda... Önümüz bir damla su, sonumuz toprak...
Önümüz, necis bir su; sonumuz necis leş... İnsanoğlu ne kadar gururlu! Ne kadar kibirli!.. İki pis arasında yaşamakta olan temiz mahluk...
Önümüz sonsuzluk, zamansızlık deryası;
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Önümüz, necis bir su; sonumuz necis leş... İnsanoğlu ne kadar gururlu! Ne kadar kibirli!.. İki pis arasında yaşamakta olan temiz mahluk...
Önümüz sonsuzluk, zamansızlık deryası; sonumuz, uçsuz bucaksız okyanus... Sonsuz... İnsan ne sonsuzlukta? Kendisini bir şey sanan, büyüklenen, kabaran? Eni, boyu, yüksekliği ne kadar? Varlığı ve tüm sahip oldukları, kabrin kapısına kadar!
İnsan, bir damla su. İnsan, ölümlü yavrusu... Neden büyüklenir, büyüklüğünün sınırı olmayan Azamet ve Kibir Sahibi onu her an görürken, işitirken? Elinden gelse, silindirleyecek geçecek herkesi, egosu uğruna! Kırmış dökmüş, gücendirmiş; umurunda değil! Oysa Kâbe’yi yıkmaktan kötü, gönül kırmak!..
mükemmel bir yazı okudum kocaman alkışlar yolluyorum hem kaleminize hem hisseden yüreğinize..
duyguseli.sahra tarafından 10/23/2009 4:18:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Allah-ü Teâlâ haberdardır. Semi’dir, işitir. Basir’dir, görür. Habir’dir, haberdardır. Muhatap olmayan, konuşmayan Allah’ladır. Allah da onunla...
evet herkes ona göre olsun kötü düsünenler dogru gidene celme takanlarii Allah cok iyi görür.
Ben bir haksizliga ugrasam söyle diyorum kendimee
hiiic kafana takma Allah görüyorsa yeter.
Allahin kullar gibi acelesi yok.
ZEVKLİ GEÇSİN, RAMAZAN GECELERİMİZ!..
ÜÇ GÜNLÜK DÜNYA MUTLU GEÇSİN!..
her günümüz gecemiz böyle gecsin insallah.
ellerine saglik.sevgiler saygilar.
umarım bu yazı güne düşerde daha çok insan okur böylelikle...
bazen düşünüyorum geçen yıl olmasını istediğim çoğu şeyi bu yıl hiç istemiyorum...
zamanında dualarım kabul olmuyor diye feryat ederdim...şimdide o zamanlar o istediklerim olmadı diye seviniyorum...
şüphesiz Allah hepimizi bizden daha çok düşünüyor karuyor...
güzel yazını gönülden kutlarım sevgilerimle...