- 539 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Mutsuzluğun içine bile küçük te olsa mutluluk kırıntıları arayabilmek... Kabullenmek ve ortama uyum sağğlamak, elinekiyle yetinebilmek. Bunlar çok güzel meziyetler. Ve çoğu kadın da eminim Buse' nin oynadığı bu polyannacılığı oynuyor. Bakalım neler olacak bir daha ki bölümd. Yüreğine sağlık Ayhan Abi.
O zaman,çabuk üzerime farklı giysiler getirin bakalım…”
Konuşmasında kendisinin de farkında olmadığı şekilde emir kipi yatıyordu.Birden bire kadınlar karşısında çil yavrusu gibi dağılmışlardı.Biraz sonra biri, ağı geniş olan şalvarı,diğeri de öbür giysileri getirdiler.
Şalvarı üzerine geçirmiş,Tokat yazmasını da başına takmıştı.Bu görünümüyle tam bir esmer köylü kızını andırıyordu.Yay gibi siyah kaşları,kaşlarının siyahlığına ayrı bir çekicilik veren ileriye doğru fırlayan kirpikleri ve her ikisiyle bütünleşen siyah gözleri,yüzünün ifadesini anlamlı bir şekilde zenginleştiriyordu.Bu zenginliğin içerisine elma gibi al al olan yanakları ve kelebek dudakları ortak oluyordu.
Buse,çizmelerini de ayaklarına geçirmiş vaziyette ahırın içerisine girdi.Bir süre çalışanları izledi.Çalışanlar,Buse’yi fark eder etmez kendilerine çeki düzen verdiler.Kendi aralarında şakalaşıyorlardı.Şakanın biçimini hemen değiştirdiler.Yapmış oldukları argolu konuşmaları hemen kestiler.Yoksa “hanım analarının” en ufak bir rahatsızlığından doğacak şikayet sonucunda kendilerinin sorgusuz sualsiz sokağa atılacaklarını kestirmek güç değildi.
Buse,buzağılıktaki yeni doğan buzağıyı sevmeye,kucağına alıp okşamaya başladı.Buzağı ayakta sağa sola yalpa yapıyor,yere düşüyor,tekrar ayağa kalkmaya çalışıyordu.Çalışanlardan biri hemen yanına gelip bilgilendirdi.
“-Hanım ana!..Bu,simental cinsi hayvanın buzağısı…Henüz bu sabah doğdu…”
“-Hımm.Ne kadar güzel bir yavru.Çil çil altın sarısı renkleri,ne kadar da yakışmış.Şu gözlerinin güzelliğine bak.Yavrum benim,canım.Sarı renginin arasına serpiştirilmiş beyaz lekeler de sanki yeni açmaya başlayan beyaz gülün tomurcuklarına benziyor…Yavrum,bir tanem…Güzelliğine kurban olurum senin…”
Buse’nin buzağıyı severken her yavrum deyişinde yüreği kıpır kıpır oluyor annelik duygularının içerisinde kımıldamaya başladığını hissediyordu…Her şeyin bilincindeydi,
Normal “adet düzeni” kesilmiş hamile olduğunu anlamıştı…
bir gerçek hayat
ancak böyle güzellikle
edebilikle
sunulabilir.
saygımla
dostum.