- 1243 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
147 - DİLEKÇE
Onur BİLGE
Okulumuzda epeydir bir gazete çıkarmaktayız. Zehra Hanım, yazı yazma konusunda oldukça iddialı. O nedenle bize yaklaşık üç aydır tahrir yazdırmakta ve en iyi yazıları çizgisiz dosya kâğıtlarına renkli kalemlerle yazdırarak, üst sınıflara ibret için okul gazetesine asmakta.
Her ne kadar yazı yazma kuralları öğretilebilir ve öğrenilebilir nitelikteyse de yazı yazma işi, bir yetenek işidir ve Allah vergisidir. Kolay kolay her kula nasip olmaz ama bunda benim hem kalıtsal hem de çevresel avantajım çok fazla. Çünkü ben, eğitimci ve politikacı bir aileye mensubum.
Baba tarafım tamamen sanatkâr ruhlu insanlar.
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
ben burada en cok güldügüm yer
hem ön sokaktan hem arka sokaktan gecerken almak istiyordum deyisin oldu.
evet bazenn cocuklar asla laftan anlamaz.
ama annenin dedigi dogru kimbilir nasil bir ortam da hangi sartta hazirlaniyordu.
ve cok sevdigim bir sözdür bükemedigin bilegi öpeceksin.
hikayede anladigimiz hersey egitim.
heryerde okuma yazma.parasizlik ve okuma yazma bilmemezlik en kötü sey insan icin.
bin bir konuya degine bilecegimiz bir hikaye güldüren düsündüren bir güzell hikaye.
ellerine saglik yüregine saglik.
sevgiler cok cok.
Kahkahalarım geldi mi ???????
O kadar çok güldüm ki mutlaka gelmiştir diye düşünüyorum. Siz çok yaşayın emi sevgili yazarım. Ayhan Abi' ye ikinci paragrafında katılıyorum aslında sevgili yazarım. Halkın arasına karışsa Semiray daha iyi olacak gibi. Çünkü çok iyi kalpli ve yardımsever bir çocuk o.
Çok güzeldi çok. Kutluyorum. Yazılarınızı okumaktan büyük bir zevk duyuyorum Üstadem.
Ben, yaşıma göre iyi kötü yazmasını becerebiliyorsam; bu, okuduğum her yazının röntgenini çekebilmek için sarf ettiğim gayret neticesinde olmuştur. Aciz ve zavallı, şak şakla ayağa kalkmaya çalışan, güçlükle tay tay duran, ancak ellerinden tutulduğunda birkaç adım atabilen, sedir kenarlarına abanarak sıralamaya çalışan, ikide bir makatlarının üstüne yığılan bebeler, benim yazım kaliteme ve hızıma yetişebilirler mi? Kolay mı o?
Bu Semiray isimli çocuk çok hoşuma gidiyor gitmesine de biraz da şöyle bir sokağa çıkıp da diğer çocuklarla tanışsa halk çocuğu olarak izlenimlerini anlatsa daha çok seveceğim onu...
Bunuı söylemekle Semiray'ı kıskanmıyorda değilim kendi çocukluğum gözlerimin önüne geldiğinde.Yırtık pantalon,lastik ayakkabılalar,ondan bundan dayak yemeler.Sonra tommiks , teksas ve xagorla tanışmalarım...Orta sonda panoya asılan yazıların sorumlusu bendim.Kendimin yazısını bir kez olsun asmadan kız arkadaşlarımın yazılarını asmak için çırpınıyordum.Hepside aşk şiirleriydi.Bir defa da ben asayım dedim.sınıf ayağa kalkt."sen kendine torpil yapıyorsun" diye.O gün bugündür adımın gizli kalmasını her zaman yeğlemişimdie.
saygılarımla üstad...selamlar..
Okuyabilmek ve yazabilmek bir nimettir.
Ne mutlu size ki böylesi okuyup yazanların arasında büyümüşsünüz.
Yazmak kolay değildir. Ama gördüğüm kadarıyla sizdeki bilgi ve yetenek sayesinde yazmak sizin için kolay. Beğeniyle okuyor ve takdir ediyorum.
Kaleminiz daim olsun.
Sevgilerimle
Saadet Ün tarafından 9/7/2009 9:11:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazılarını çok ilgiyle okuyorum.Özellikle sanatcı bir ailenin mensubu olman kültür seviyeni fazlasıyla yüceltmiş,Ne mutlu sana takdir ediyorum.Çünkü burası türkiye ve medeniyetin olgunllaşmaya her zaman ham kaldığı yer.
Ve senin şanslı bir çocuk olarak yaşaman hayata bakış açını da güçlendirmiş.Daha rahatsın,Olaylara karşı daha pozitif yaklaşman ve daha cesur ifadelemen de bunu fazlasıyla kanıtlıyor.çekimserliğinin hiç olmaması,gibi.
Kutluyorum saygılar sunuyorum
Sevgilerimle