- 7747 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
146 - İNSAN YAVRUSU
Onur BİLGE
Semiray büyümeli ama nasıl? Kolay mı yetişiyor, insan evladı? Tavuk yavrusu yumurtadan çıkar çıkmaz ayaklarının üstünde durabiliyor, hemen yürümeye başlıyor. Çoğu hayvan yavrusu öyle... Tay tay durması yok, emeklemesi yok. Başkasına yük değil. Ördek yavrusu da öyle... Doğru suya koşuyor, nerden öğrendiyse, başlıyor yüzmeye... Yeryüzünde hemen hemen her yaratığın yavrusu öyle kolayca büyüyor. İnsan evladı öyle mi? Bazen ayaklarının üzerinde durabilmesi otuz yılı buluyor!
Doğar doğmaz et kemik yığını halinde yıkılıyor, anasının üstüne! Atsan atılmaz, satsan satılmaz! Öyle bir mesuliyet yükleniyor ki ana babanın omuzlarına, kaldırabilirsen kaldır!..
Semiray, ablasından on üç sene sonra dünyaya gelmeye kalkan, doğmaması için annesi tarafından, akla gelebilecek her şey yapıldığı halde, arsızlığıyla yüzsüzlüğüyle dünyaya gelen bir bebek. İstenmeyen bir çocuk... İstenilmediği, yüzüne yüzlerce kere tekrarlanmış
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
bence de çok harika.
Kolay mı yetişiyor, insan evladı? Tavuk yavrusu yumurtadan çıkar çıkmaz ayaklarının üstünde durabiliyor, hemen yürümeye başlıyor. Çoğu hayvan yavrusu öyle... Tay tay durması yok, emeklemesi yok. Başkasına yük değil. Ördek yavrusu da öyle... Doğru suya koşuyor, nerden öğrendiyse, başlıyor yüzmeye... Yeryüzünde hemen hemen her yaratığın yavrusu öyle kolayca büyüyor. İnsan evladı öyle mi? Bazen ayaklarının üzerinde durabilmesi otuz yılı buluyor!
İnsanoğluna sorulmuş; Yalaya yalaya mı büyütmek istersin? yoksa beleye beleye mi ?
Tabi ki beleye beleye denilince ,meşakkatli büyütme dönemi başlamış.
Her parağrafda ayrı bir ders...
Teşekkürler,Saygılar
Her parağrafı ders vericiydi.
Kutlarım dost...saygılarımla...
İnsanın insanla geçinemediği ortamda meleklerle ve cinlerle geçinmesi kolay mı? Yeryüzünde, hatta küçücük ortamlarda dahi insanoğlu birbirini yiyor!.. Aynı ana babadan türedikleri ve aynı yaratılışta oldukları halde milletler birbirini yiyor!..
gılarımla...
"Kolay yetişmiyor, insan evladı. Onca emekle, onca zamanda meydana gelen şaheserin ölümle yok edilivereceğine inanmıyorum. Asla! İnsan, sonsuz yaşama arzusu yüklenen bir varlıktır. Allah, insana o kadar değer vermiştir ki her yaratılan, ona hizmet ve yarar sağlamak için yaratılmıştır. Acaba insan, Allah’a, gerektiği kadar değer verebiliyor mu?"
Üzerinde çok durup üşünülmesi gereken bir metin. Öyle okuyup geçiştirilecek bir yazı değil. Yukarıdaki paragraf bile ne demek istediğimin kanıtı.
Annelik? Özel bir durum, çok özel.Biz erkekler bunu nereden bileceğiz? Sizin deyiminizle Onur hanım, her ne kadar insan yavrusu iki kişinin emanetine verilmişse de temel olan kadındır.İnsanın erkeği doğadaki diğer yaratılmışların erkeklerinden çok da farklı davranmaz. Kim bilir böyle olması Yaratan'ın bir hikmetidir belki de (Bilenler vardır da) benim bilmediğim...
Annem bana her zaman " Anne olduğun zaman anlarsın annelik ne demektir" derdi. Onun bana söylediklerine ya da evlatlarını korumak için yaptığı ya da söylediği sözlere karşı duruken.
Anne oldum ve annemden çok daha fazla korumacı ve çok daha panik biri olup çıktım.
Annelik çok özledir. Bu özelliğin ne olduğunu merak edenler mutlaka annelik duygularını tatmalıdır.
Yine çok güzel ve anlmlı idi yazınız. Ve yine okuyucuyu düşünmeye sevkediyordu her kelimeniz. Yazılarınızı takip ediyorum elimden geldiğinde ve kaleminizin gücünü biliyorum.
Teşekkür ediyorum paylaşımınız için. Saygılar yüreğinize
İnsanın insanla geçinemediği ortamda meleklerle ve cinlerle geçinmesi kolay mı?
cok güzel bir söz cok derin düsünülmesi gerekir.özellikle gecimsiz insanlar bunu düsünmeli.kesinlikle birbirini yiyor millet.
insanin canindan can bir evlat anne olunca anliyor insan.hani derler annelerin hakki ödenmez.ne dogru söz.
dogurmakla bitmiyor kesinlikle cocuklar kolay büyümüyor.
her imani olan Allaha gerektigi kadar deger veriyordur diye düsünüyorum.
yine cok güzel bir yaziydi.elinize saglik.sevgiler.