- 479 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
D E N İ Z
DENİZ
Sonsuz mavilik,sonsuz derinlik,sessizliğin dünyası, ufkun kendini bıraktığı yer, güzelliklerin toplandığı mekân.
Küçük martının üzerinde uçtuğu, balıkların derinlerinde oynadığı, balıkçıların dünyası. Kederleri cömertçe kucaklayan dalgalar. O yüzdendir bakan gözler tekrar ve tekrar bakarlar mavi sulara. O yüzdendir uçan martı tekrar ve tekrar uçar mavi sularda.Bu yüzden hiç bitmez denizin balıkları ve suları. Deniz cömerttir, deniz kardeştir, kardeşliği hiç bitmez her gittiğimizde kollarını açar kasları ağrıyana dek dalgalar. Mutluluk dalgaların köpüklerindedir. Bu yüzden deniz tutar insanları, sarhoş eder.
Deniz rızktır hiçbir balıkçısını küskün göndermez. Hep verir ve nedenini sormaz. Verdikçe çoğalır. Karşılık beklemez. Büyüklüğü bu yüzdendir bu yüzden hiç suyu bitmez denizlerin. İnsanlar denizin her bir dalgasına sığınırlar çünkü denize güvenirler ilkçağdan bu yana. Denizle komşuluk yapan hiçbir medeniyet bu yaptığından pişmanlık duymamıştır. Aksine diğer medeniyetler arasında kıskanılmıştır. Deniz dost demektir. Dostun dosta elini uzatmaması onu yerden alıp yukarılara çıkarmaması mümkün mü? Deniz anadır. Bağrında binlerce, milyonlarca balığı barındırır. Onları besler, büyütür, uyutur. Deniz sabrın gücüdür. Kuvvetin göstergesidir. Doğanın harikalarındandır. En kendini beğenmiş canlıyı bile kendine hayran bırakır hiç zahmete girmeden. Deniz bir şarkının en coşkulu söylenen, en sevilen bölümüdür. Hayatın unutulmayan kısmıdır. Hayallerin en canlı bölümüdür. Bir şiirdir aynı zamanda her mısrasında ayrı fedakârlık, ayrı içtenlik ayrı dünya saklı. En vurucu cümlesi durgun maviliktir. Şiirlerin buluşmasıdır dalgaların buluşması. Denizin rüzgâra cilve yaptığı günlerde dalgalar saçlarını; kıyıdaki ince bilekli yanık tenli kızların ayaklarına bütün dağınıklığıyla bırakır. Her kum tanesini yuvasından oynatıp onları göçe mecbur eden dalgalar onları yine kendi koynunda ağırlayacak kadar asildirler. Deniz ilk günden beri geçmişin en büyük tanığıdır. Bütün dilleri bilmesine rağmen kimseyi kimseye şikâyet etmeden susar. Her su damlasında sayfalar dolusu kelimeler vardır bütün dünya insanlarının anlayabileceği. Susup konuşmadığındandır bazı günler sularının rengi kırmızıya çalar. Zaten hep o günlerde denizde dalga olur. Söyleyemediklerini kıyılara vurur. O günlerdedir balıkçıların balığa açılamadıkları zamanlar. Deniz umudun hep varolduğu yerdir. Bu yüzden umutsuzların gözleri denize doğru bakar.
Güzel kızla yakışıklı oğlanın sevdalarının başladığı yerdir. Şarap renginin en güzel olduğu ve şarabı tamamlayan en güzel öğedir. Mavi gözlü balıkçının gözlerinin en çok parladığı ve gözlerinin en güzel baktığı yerdir deniz. Hiçbir yazarın kalemi ve kelimeleri yetmemiştir denizin rengini anlatmaya. Bütün ressamların fırçalarını maviye boyatmıştır denizin rengi. İnsanların arasında varolan doğa kuralı denizdeki dalgaların arasında da yaşanır. Büyük balığın küçük balığı yok etmesi ve yaşamına tokluk içerisinde devam etmesi. Ateşi söndürebilecek güç denizin her su damlasındadır. Bu yüzden şeytan korkar denizden. Bilir ki her zerre su yokluğa itecektir kendisini. İşte bu yüzden deniz ferahlıktır, kardeşliktir, sevgidir, mutluluktur.Deniz karşılığı olmayan kelimelerin tercümesidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.