GERİ GELMEYECEKSİN
Seni yıllar önce tanımıştım.Artık yoksun.Biliyorum hiç gelmeyeceksin.Bunu değiştiremeyeceğim.
Yine seni andım bugün bir anda.Zaman zaman yaşıyorum bu sızıyı.Unutmak mümkün değil farkındayım.Düşler yalnız kalınca.
Ünüversite yıllarımın ortasıydı.Film gibi aslında.Söylerlerdi de inanmazdım.Fakat insan yaşayınca anlıyormuş.İlk karşılaşmamız,ilk görüşümüz hiç aklımdan çıkmıyor.Dün gibi hatırlıyorum.O yıllar telefonlar yoktu ceplerde.Ne koşullarda görüşüyorduk,anılarımda.
Ah canözüm,çok çekinmiştim.O yıllarda arkadaşlık,sevgi kavramı bu kadar rahat yaşanmıyordu.Gizli gizli,kimseler görmeden misali.Hatırladığım en önemli detay,asla ciddiyetini kaybetmedin.Başlangıçta nasıl yaklaştıysan,o şekilde devam etti.Hayallerimiz vardı,düşlerimiz gerçek olmallıydı diye beklemeye karar vermiştik.Senin tayinin çıkacaktı doğuya.Ben ise öğrenimimi bitirecektim.
İlerleyen kısa zaman içinde dünyam olmuştun.Yaşama daha farklı bakıyordum.Daha fazla azimi çalışıyordum.Akşamları kısacık görüşmelerimizde nasıl ayaklarımız yerden kesiliyordu.Akşamı sabırsızlıkla bekliyordum.İlk göz ağrımdın.Sevginin,o yaşlarda yaşanması gereken tatlı heyecanların hakkını veriyordun.Saman alevi gibi parlayan ve sönen bir aşk değildi.Gün geçtikçe,birbirimizi tanıdıkça,bunun daha çok farkına varıyorduk.Yaşımıza rağmen,olgun insanların saygısını taşıyorduk birbirimize karşı.
Ben söylemeden sanki ne söyleyeceğimi önceden hissediyordun.Gözlerimden mi anlıyordun,Yoksa sevgimizin gücü mü böyle duyarlı hale getirmişti seni, hala düşünüyorum.
Ah canözüm,gözümün önünden gitmedi hiç hayalin.Bazen düşünürdüm,çok genciz ,acaba ileriki dönemlerde böyle devam edecek miyiz,acaba bizim sevgimiz gibi kimde var,ya sana bir şey olursa ben nasıl yaşarım derdim.Bunu sana söylerdim.Sen de benim için aynısını düşünüyordun.Büyülü bir sevgi masalı yaşıyorduk.Sevgi emek ister,sevgi fedakarlık ister,sevgi sadakat ister.Bunların hepsini sende buluyordum.Hep söylerdin bana,bana bir şey olursa sensiz ne yapacağım,ben dayanamam seni görmeden,ne olur gel baş ucuma o zaman,her zaman gelemezsen senede bir gel derdin.Çok üzülürdüm.Neden böyle konuşuyorsun diye sorardım.Ben bir askerim,her şeye hazırlıklı mısın diye cevap verirdin bana.Bu konuşmaların beni çok üzerdi,hiç unutamazdım,çok etkisinde kalırdım,boğazıma hala düğümleniyor ve şu an o duyguları yaşıyorum.
Böylece 2.sınıfın yarı yıl tatili geldi geçti.Şafak sayar gibi geçsin istiyorduk okul dönemlerim.Senin yaz döneminde tayinin çıkacaktı.Ben yalnız kalacaktım.Fakat ailelerimiz beklememiz gerektiğini söylüyordu,okul bitmeliydi.
Okulun ikinci dönemi başladığı gün,sana geçici görev çıktı.Önceden de çıkıyordu kısa görevler.Fakat bu kez farklı duygulardaydık.Veda eder gibi bakıyorduk birbirimize.Sanki bir daha göremeyecektim,sanki sondu bu gidişin.Ellerim buz gibi oldu seni uğurlarken.Akşam vaktiydi.Aslında sen kolay,kolay ağlamazdın,gözyaşlarını yüreğine akıtırdın.O akşam gözlerinden damlayan yaşları asla unutamıyorum.Neden,bu gidişin neden bizi bu hale getirdi diye sordum.Bane söylediğin cevap şuydu.Eğer bana bir şey olursa gülüm,sakın kendini bırakma,akmasın gözlerinden yaşlar bir ömür boyu,sakın fazla yasımı tutma,henüz çok gençsin,yeniden sev o zaman,sana çok zor gelecek yeniden sevmek,fakat sevgisiz yaşama,sen bir papatya gibisin,solarsın,seveceksen seni gerçekten seveni sev,öyle sev ki onun sevgisi senden daha güçlü olsun,senden başkasını gözü görmesin,seni üzmesin,TIPKI BENİM GİBİ,ÇÜNKÜ BİLMELİSİN Kİ,SENİ BENDEN DAHA ÇOK SEVECEK BİR İNSAN BU DÜNYADA YOKTUR.ÖYLE BİRİ KARŞINA ÇIKANA KADAR DİKKAT ET,SEVME KİMSELERİ,BENİM ACIMI KÜLLENDİRECEK BİRİSİ OLSUN SEVERKEN DİKKAT ET dedin.Bunları söyledin son kez bana.O akşam biraz daha fazla kaldık dışarda.Bir türlü bırakamadık birbirimizi.Beni bırakıp giderken son kez arkana baktın,veda edercesine.Unutamıyorum, o akşamın sabahı yola çıkacaktın.
O yıllar telefonlaşmak kolay olmuyordu şimdiki gibi.Gittin.Dualarla gönderdim seni.Git yiğidim,git askerim,güle güle git,güle güle gel,seni bekleyeceğim diye ,ağlamadan gönderdim.Gözyaşlarımı yüreğime akıttım.Yüzümde bir tebessüm vardı,lakin yüreğimde hıçkırık.
Gittiğinin ertesi günüydü.O akşam aramanı bekledim.Fakat aramadın.İçimde bir huzursuzluk vardı.Anneni aradım,bir çığlık koptu,içerden,annen değil kardeşin vardı telefonda.Güçlükle konuşuyordu.Bana söylediklerine inanamadım.Serkan şehit oldu dedi,uçağı düşmüş.Daha fazlasını hatırlayamıyorum.Beynime kurşun sıkmışlardı adeta.İnanamıyordum.Sanki içine doğmuştu,giderken bana veda etmiştin adeta.O anları zaman zaman yeniden yaşıyorum adeta.Epey zaman kendime gelemedim.Fakat daha sonra yapacak birşey olmadığını anladım.Bol bol dua ettim.Sen bir şehittin.Sen ölmedin,ölmedin.
Acıları anlatmak,kelimelere dökmek bile çok zor.Yaşayan anlıyor.Gencecik bir askerin,onu bekleyen sevgi dolu bir genç kızın hikayesi bu.
Yıllar geçti aradan.Senin söylediklerin hep aklımda kaldı.BANA BİRŞEY OLURSA YENİDEN SEV,SEVGİSİZ KALMA,FAKAT SEVECEKSEN,SENİ SENDEN DAHA ÇOK SEVENİ SEV,SEVGİSİ GÜÇSÜZ KALMASIN,BENİM ACIMI KÜLLENDİRECEK BİRİNİ SEV SEVERSEN demiştin ya.Bunu hiç unutamadım.Küllenmedi acın ,küllenmedi yıllar geçti aradan.
En sıkıntılı anlarımda,rüyalarıma giriyorsun.Canlı gibisin.Üzerinde ünüformanla görüyorum seni hep.Bana gülümsüyorsun,ter temiz hayalin.Yüzündeki nur yüreğimi aydınlatıyor.Saçlarımı okşuyorsun.Senin varlığını hissediyorum.Gündüz canım sıkkınsa,akşam mutlaka rüyalarıma giriyorsun.Seni görmek bana güven veriyor.İşte canım,ben yaşıyorum şu an,fakat nefes alıyorum sadece.SENİN SEVGİN KÜLLENMEDİ,ÇÜNKÜ SENİN SEVGİN GİBİ GERÇEK,SADAKAT DOLU,YA SEN,YA HİÇ DİYEN BİR SEVGİ OLMADI.Küllenemedin ,hala yüreğimdesin.
BU GÜN 30 AĞUSTOS 1997.BAYRAMIN KUTLU OLSUN ŞEHİDİM.NURLAR İÇİNDE YAT ASKERİM.SEN ÖLMEDİN,ÖLMEYECEKSİN.BU VATAN HEPİMİZİN......
Sözümü unutmadım ,mahşeri bekleyeceğim,seninleyim.....
HAZAN
30 AĞUSTOS 1997
YORUMLAR
BU GÜN 30 AĞUSTOS 1997.BAYRAMIN KUTLU OLSUN ŞEHİDİM.NURLAR İÇİNDE YAT ASKERİM.SEN ÖLMEDİN,ÖLMEYECEKSİN.BU VATAN HEPİMİZİN......
Sözümü unutmadım ,mahşeri bekleyeceğim,seninleyim.....
yüreyiniz dert görmesin tüm sehitlrimiz nur icinde yatsin zira onlar simsek hiziyla cenete gidenlerdir ruhlari sad olsun ...
KIYMETLİ HOCAM.OKUDUM ÇOK DUYGULANDIM.BUKADAR GÜZEL BİR KALBE SAHİPSİNİZ SİZİ ŞİMDİ ANLIYORUM.ÇOK ÜZÜLDÜM OKURKEN.RUHU ŞAD OLSUN.ŞEHİTLER ÖLMEZ.EN ÇOK ÜZÜLDÜĞÜM ÖTEKİ NOKTA --- BANA BİRŞEY OLURSA YENİDEN SEV,SEVGİSİZ KALMA,FAKAT SEVECEKSEN,SENİ SENDEN DAHA ÇOK SEVENİ SEV,SEVGİSİ GÜÇSÜZ KALMASIN,BENİM ACIMI KÜLLENDİRECEK BİRİNİ SEV SEVERSEN --- DİYE SÖYLENMİŞ OLMASI.İNSAN HAYATINDA AYNI SEVGİYİ BULAMAZ.ZAMANE SEVGİLERİ BİR BİRİYLE,BİR ÖTEKİYLE.TEBRİK EDERİM KIYMETLİ ŞAİRE.SAYGI İLE EĞİLİRİM.
BANA BİRŞEY OLURSA YENİDEN SEV,SEVGİSİ KALMA,FAKAT SEVECEKSEN,SENİ SENDEN DAHA ÇOK SEVENİ SEV,SEVGİSİ GÜÇSÜZ KALMASIN,BENİM ACIMI KÜLLENDİRECEK BİRİNİ SE SEVERSEN demiştin ya.Bunu hiç unutamadım.Küllenmedi acın ,küllenmedi yıllar geçti aradan.
Hüzünlü bir yazı okudum kaleminizden.Giden sevgili gerçekten yiğit ve aşka karşı nankör olmayan biriymiş.Ruhu şad olsun.
Böyle yiğitler var oldukça aşklar da ölümsüzleşir vatan aşkı da şahlanır kalplerde...
Kutlarım efendim...