- 5467 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
AĞLAMAKLA GÜLMEK
AĞLAMAKLA GÜLMEK
Ağlamakla gülmek kardeştir gülüm. Ağlıyorsan hissediyorsun, hissediyorsan seviyorsun, seviyorsan varlığının farkındasın demektir. İşte insan için en can alıcı nokta. Birinin -kendi içine doğru da olsa- onun gerçekten var olduğunu fark etmesi. Yığınların arasında kıpırdayan bir kalbin tik takına kulak vermek zor iştir gülüm. Ağlıyorsan zor işlere talip olmuşsun demektir.
Beni sevmek gülüm zor olanın ta kendisidir. Çünkü gülüm ben gerçekten gençliğini birkaç hevesata rehin bırakmış, bu gününde bin bir pişmanlıklarla ve kararsızlıklarla boğuşan, olabildiğince karmaşık değer yargılarına sahip, kuralcılığın ve mükemmeliyetçiliğin en uç noktasını temsil eden, çok seven fakat nasıl göstereceğini bilemeyen zormu zor birisiyim.
Beni sevmek gülüm sarp yokuşları, uçurumları, buzdan vadileri hemde zifiri karanlıkta arkasında azgın canavarlar bulunduğu halde ivedi olarak katetmeye çalışmaktır.
Ama yinede sev gülüm…
Her ne kadar imkânsız görünse de, her ne kadar seni sürekli ağlatacak olsa da yinede sev. Kalbinde filizlenen rahmet tohumları gözyaşlarınla sulansın. Sakın ola sevginin yerine dokunduğu her şeyi çölleştiren nefreti koyma. Acıtsa da aşkım, sevmesen de beni sevmeyi işte sırf bu yüzden yinede sev beni.
Ağlamakla gülmek kardeştir gülüm. Ağla Ağla gülüm gül yüzünde güllerin açacağı gün gelinceye kadar, gülmekten geri durman gerektiği günler bitinceye kadar ve bir gün sevginin güllerini derme demi erinceye kadar. Ağla, ağla ki dolsun çileler. Ağla ki arkasından gülebilesin. Ağla ki güldüğün zaman o gülmelerinin kıymetini bilebilesin.
Ağlamakla gülmek kardeştir gülüm. Bir gün kapımızı çalacak ölüm. Bizim için önce ağlayacaklar, sonra hepimizi unutacaklar. Onun için ağla şimdi haline. Gül elbette bazen hakkındır senin. Ama unutma ki o derin yerin kahkaha atacak cephesi yoktur.
Ağlamakla gülmek kardeştir gülüm. Dünyada gülmek ancak zıddına mümkün. Bunca olay varken gülmek ne kolay. Hayat ile ölüm yaprağın iki yüzü. Dünyada ağlayan ahrette güler. Ağlamakla gülmek o kadar yakın. Ağlamakla gülmek kardeştir gülüm.
İhsan POLAT 03.02.2003 İspir
YORUMLAR
sevgi ve sevmek
Derviş ve Aşk
Derviş oturmuşta tespih çekiyor,
Sayma derviş sayma sayılar ne ki,
Dervişin başında şimşek çakıyor,
Korkma derviş korkma yıldırım ne ki.
Dervişim biri, bir kucak elmayla yanından geçen kıza;
‘’Nere gidiyorsun? O kucağına ne doldurdun? ’’
Diye sorar,
Kız; ‘’Sevdiğim karşıki tarlada çalışıyor, ona götürüyorum’’ der,
Derviş;
‘’Kaç tane elma var kucağında’’diye sorar,
Kız gayet sakin bir halde;
‘’İnsan, sevdiğine götürdüğü şeyi sayar mı? ’’ der,
Derviş;
Elinde sayarak zikir çektiği teşbihi yavaşça kırar.
…………………………………………………..
Kıssadan hisseyi anladık her hal,
İnsanoğlu işte acayip bir hal,
İbadet aşkı da hallerden bir hal,
Sayma derviş sayma sayılar ne ki.
İsa Özyurt
Ağlamak ve gülmek kardeştir kardeş olmasına da....
Ya O kardeşlerden bir haddini bilmez tavırlardaysa?...
Ya yüzlerde açacak olan gülleri sularken çürütürse?...
Seni sevmesini istediğin le empati kurdun mu hiç?
Sevmek-sevilmek zor bir zanaat,başarabilene ne mutlu.
"Ağlamakla gülmek kardeştir gülüm. Bir gün kapımızı çalacak ölüm"
Güzeldi,kutlarım