- 1725 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
144 - DIŞLAMAK
Onur BİLGE
İlkokul ikinci sınıftayım. Günlerdir okulda ve evde yirmi üç nisan hazırlıkları var. Renkli elişi kâğıtlarından çeşitli süsler, kedi merdivenleri, fenerler, grapon kâğıdından güller yapıyoruz. Bayraklarla, balonlarla sınıfımızı süslüyoruz.
Dersler geçiştirilmekte, hazırlıklara ağırlık verilmekte... Okulun bahçesinde, geçit merasimi için yürüyüşler yapıyoruz. Trampetler, borazanlar çalınıyor, çakıllar eziliyor; siyah önlüklere vurdukça daha da yakan güneşin alnında kan ter içindeyiz!.. Bazı şişman çocukların terlerinin tuzu, giysilerinin dışına çıkmış, yer yer kurumuş, bembeyaz... Ayakkabılar; taşlarla boğuşmaktan harap olmuş, bantları kopmuş, yanları taş kesiği, renkleri seçilmez olmuş! Üst baş kıpkırmızı toz...
Biz, ikinci sınıflardan seçilmiş
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Hiç unutmam, bayramda bizim oralardaki ismiyle " Memecimin giliği " ismiyle ev ev kapı kapı dolaşıp şeker, bugünkü benzeri ile susamlı simit toplardık, bazen değişik başka birşey verdiklerinde
diğer arkadaşlarımıza o evi gösterirdik, yığılırdık o eve tüm arkadaşlarla. Bir seferinde para vermişdi yaşlı bir nine. Bir sonraki bayram, daha sonraki bayram hep o ev ilk durağımdı.......Ah çocukluk deyip öncele götürdün Üstadem....Mükemmel bir yazı daha gelmiş yüreğinizden. Kaleminiz susmasın.
Saygılarımla.....
Ahhhhh eski günler ah bende bir subay kıyafeti giymiştim adımda evren olduğundan herkes evren paşa diye seslenip öyle seviyorlardı ne güzel günlerdi bu günleri bize yeniden yaşattığınız için çok teşekkür ederim..... KALEMİNİZ DAİM OLSUN İYİ GECELER
EVREN PARAN tarafından 8/29/2009 12:53:50 AM zamanında düzenlenmiştir.