- 1148 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
N O K T A
NOKTA
Her cümlenin bitebilmesi için noktaya ihtiyacı vardır. Bu yüzden hiçbir noktayı sevmemiştir cümleler. Kalemlerin mürekkebi hep noktalar koyulurken bitmiştir. Mürekkep bittiği için o anda cümleye nokta koyulamayıp ertelendiği çok olmuştur. Hatta zaman aşımına uğrayıp affa maruz kalmıştır bazı cümleler. Hayat cümlemizde noktalar olmasaydı yaşamımız daha uzun sürerdi. Belkide hiç bitmezdi.Yaşamı ve dünyayı sonlandırır noktalar. Doğru anlam ifade edebilmesi için hep cümlelerin sonunda buluruz onları. Bazıları silik bazıları daha koyu renklidir. Cümlenin şiddetine göre noktaların renk tonları belirmiştir. Kolay değildir bir şeylere nokta koymak. Cesaret, kararlılık, yürek ister. Çok can yakar. Ama insanca varlık sürdürebilmemiz için gereklidirler.
Her noktanın bir hikâyesi vardır. Temsil ettiği bir kaderi vardır. Bu kader insanların ellerindeki kalemlerde şekillenir. O kalemler bazen beynimize bazen yüreğimize mürekkeplerini akıtırlar. Bazı noktalar titreyen ellerle kanayan yürekle konur. Noktalar cümlelerin şimdiki geçerliliğini ortadan kaldırır. Onları geçmişte bırakır. Ve yerleri beynimizin hatıra bölümündedir artık. Bazıları hatırlanmak istenir hatırlandığında gülümsetirler ve hiç unutulmazlar hayatımızın klasikleri olurlar, bazıları unutulmak istenir hatırlanmak istenmezler ve zamanla gölgeleri daha da zayıflar.
Birinci cümleye nokta koyduktan sonra ikinci cümlenin kelimelerini okuyabiliriz ancak. Bazılarının yüreği bir cümleliktir. O cümle bitince hayatları da bitmiş olur. Çünkü ikici bir cümleyi hiç kurmamışlardır hayatlarında Hiç düşünmemişlerdir bir cümlenin bitebileceğini düşündüklerinde ise cümle onları çoktan terk etmiş olur bir noktayla. Sonra herkesi ve her cümleyi acımasızlıkla suçlayabilirler. Oysa hayat ve cümleler sürekli değişim halindedir terk etme halinde değillerdir. Biten cümleler ve cümlelerin sonunda noktalar olmasaydı başka cümleler kurulamaz ve başka kitaplar yazılıp okunamazdı. Mutlu sonla biten kitaplarda daha fazla nokta bulmak mümkün. Daha çok tecrübe, daha çok yenilik ve gelişim göze çarpar. O kitaplarda daha çok insan yaşar daha çok yaşamlar vardır. İyisiyle, kötüsüyle canlılık vardır. Hareket akar her kelimeden. Kelimeler arasındaki güç birliğinin fazla olduğu cümlelerde daha koyu renkli daha kararlı daha keskin konulur noktalar. Bazen noktayı koyan da şaşırabilir okuduğunda yazdıklarına.
Noktasız bir hayat nereye akacağını bilemez, yönünü şaşırır. Şaşkınlık içinde devam eder panik yaşar ve mutsuzluk yaşar hayatında koyamadığı noktalar için. Süreklilik mutluluk getirmeyebilir insanlara. O yüzden ihtiyaç vardır noktalara. Bazen bir şeylerin gerçekten bitmesi gerekir. Buna ihtiyaç vardır. Yeniliklerin denenebilmesi için.Her cümle noktayla biter fakat cümlelerin kelime sayısı değişir uzun ve kısa olabilirler bu yüzden denenmeli birçok cümle hayatımızda uzun ve anlamlı cümlelere ulaşabilmek için noktalara ihtiyaç vardır. Kısa ve anlamsız bir cümleyle birlikteliği kimse hak etmiyor. Aramak lazım. Bir kıta ararcasına bir cümle aramak lazım hayatımıza yeniden başlamak için. Farklı bir yerde farklı bir şekilde başlayabilmek için yeni keşiflere ihtiyacımız var. Her insan kendi yaşamının kâşifi olabilir. Bazıları büyük bir kıta bazıları ıssız bir ada bulabilir. Ama bu yeni bir başlangıçtır. İçinde birçok tazeliği barındırır. İçini açıp bakmalı. Bakmadan bilinmez içinden ne çıkacağı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.