- 1531 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞULUYUM
DOĞMA BÜYÜME KASABALIYIM AMA....HANİ KALABALIK BİR ŞEHİRDE YALNIZLIK TARİF
EDİLEMEZ YA, İŞTE BEN DE BU YALNIZLIĞIMI İKİ BİN NÜFUSLU KASABAYA SIĞDIRAMADIM.
ÜSTÜME GİYECEK ETEĞİM, BAŞIMA BAĞLAYACAK ÖRTÜM VAR AMA YÜREĞİME SIĞDIRACAK SEVGİYİ HALA BULAMIYORUM.
HANİ BEBEK AĞLAYABİLDİĞİ KADAR BEBEK,İNSAN SEVEBİLDİĞİ KADAR İNSAN YA HAYAT DA OYUN OYNAYABİLDİĞİ KADAR HAYATTIR. GAMSIZ, TASASIZ, SEVGİ DOLU BİR OYUN OLMASI NAFİLE. BİR ÇOCUK GÜLÜŞÜ MİSALİ,BİR BEBEK MASUMLUĞUNDA ÖYLE BİR OYUN Kİ, BATIRDIK MI AYAĞIMIZI......EYVAH UÇURUM!!!
KİM KURTARACAK ŞİMDİ, KİM TUTAR KELEPÇELİ ELLERİMİZDEN, PEKİ YA AYAĞIMIZDAKİ KASABA PRANGALARINI AÇMAYA KİMİN GÜCÜ YETER?
ATİYE DOĞRU DİKENSİZ, DÜZ BİR YOL İSTEDİĞİMİ DÜŞÜNMEYİN SAKIN. AMACIM; BİR YUDUM SEVGİ, BİR AVUÇ DA MERHAMET.
GÜL BİLE DİKENİYLE ÖZEL, BİZ DE TAŞLI YOLLARIMIZLA ÖZELİZ. PEK TAŞLI YOLLARA RASTLAMAK MÜMKÜN DEĞİL AMA DOĞULUYUZ YA TAŞRALI İSMİNİ ALDIK. YOLLARI TAŞLI, DAĞLARI TERÖRİSTLİ, KALPLERİ KATI BİLİNİYOR DİYE SÖYLEDİM. BİZDE NAMUS HIRSIZLIĞI, KANUN, EROİN, İNSAN KAÇAKÇILIĞI YOK. BİZDE NE VAR BİLİR MİSİNİZ?
YABANCILARA AÇILAN KUCAK, EVİNDE BARINDIRABİLECEK KADAR MİSAFİRPERVERLİK, EKMEĞİNİ BÖLÜŞECEK KADAR CÖMERTLİK VE HEDİYE OLARAK VEREBİLDİĞİMİZ TEBESSÜMÜMÜZ VAR. HER ŞEYE VAR DEDİM PEKİ YA ÖĞRETMEN...MİLLET ÖSS Yİ KAZANABİLMEK İÇİN ÖZEL ÖĞRETMEN TUTMAKTA AMA BİZE BIRAKIN ÖZEL ÖĞRETMENİ OKULDA DERS VERECEK ÖĞRETMENİ BULAMIYORUZ. BU NASIL ORTAM, BU NASIL ADALET??? BELKİ OKUL BİR ARAÇ OLABİLİR KAZANABİLMEK İÇİN FAKAT ARAÇSIZ DA SEFERE ÇIKMAK MEÇHULLERE GİTMEK GİBİ BİR ŞEY DEĞİL Mİ???
İŞTE BEN DOĞMA BÜYÜME DOĞULUYUM VE ORTAM DA BU. BAŞKA BİR SÖZE NE HACET...
SAYGILARIMLA
YORUMLAR
büyük harlerle yazdığınızdan ötürü eleştirecektim fakat ; okudukça daha büyük pontolarla yazılması gerektiğine inandım,güzelim duygularınızı okudum ,biraz teffekkür,biraz mahcup birazda efkar! anlayacağınız yaşama dair ne varsa tamamını harmanladım biranda.gönlünüze sağlık kurban...
sevgi ve saygılar sunarım...
barış altunal
Tüm olumsuzluklara rağmen sen burdasın Sanal ortamda bile olsa bizimlesin ve biz seninleyiz.Ben Elazığlıyım orda çok az yaşadım.Fakat imkansızlıkları bilirim.İstanbuldan Selam ve sevgilerimle
barış altunal
çokgüzel yazmışsınız doguda çokkaldım,adamgibi adam çokta arkadaşımoldu,bir egitimci katledildi diye,bütün doguyu karalarsak,biryumruk atıldıdiye,55 pilakaları taşlarsak,birsepet elmada sepeti umursamaz içindeki birkaç çürüğü görürsek
çokcekerizdaha neyazıkki.Tanrıbir,din bir,ülkebir,birolmalıyız bir,bizleri buduruma getirenler mutludurlar ve kıs kıs gülüyorlardır eminim.Tanrı biranönce aklımızı başımıza getirir işallah. saygılar
barış altunal
SAYGI LAR DUYGULARINI DİLE GETİRİŞİNE,YÜREĞİNİN FERYADINI ANLATIRKEN ASLINDA BİZİM DERTLERİMİZİ BİZİM KANAYAN YARALARIMIZI DİLE GETİRDİĞİN İÇİN TEŞEKÜRLER
barış altunal
Acı bir gerçeği vurgulamışsınız.. size söyleyecek pek fazla sözüm yok.Doğuyu biliyorum.Adıyamanlara sürüldüm,bu acı
gerçekleri savunurken..Demokrasi,gerçek Atatürkçü, din dil ırk renk ayrımı olmadan,bu yüce vatanın sorunlarına çok oku
mak, çok kitap okumak,inançlarımızı kaynağına inerek öğrenmek,bilinçli, özgürce siyasi ortamı izlemek,siyasi kavramları,
ekonomik yollarının ne anlama, insanlığa nasıl mutluluk bulacaklarını okuya araştıra özümsemek gerekir..yaşama küsmeyiniz
Doğulu kardeşlerimiz sizleri Yurdumuzn bütünlüğü saygınlığında Hürmetlerimle,sevgilerle..selamlıyorum..
Mehmet Paşakahyaoğlu tarafından 3/23/2010 10:35:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
barış altunal
Merhaba,öncelikle haklı ferydını anlıyorum..Bende bir doğulu ve emekli bir öğretmenim..Ben olayı sadece doğulu gözü ile bakmıyorum..Ülkemizin kanayan yarası,geri kalmışlık ,feoıdal yapı,devletin duyarsızlığı,kızlarımıza eğitimde verilmeyen olanaklar.Bu bir sosyal devlet sorunu...
Benim çocukluğumda ısnmak için tezek bulamazdık,aydınlanma için gaz,okumak için öğretmen,okul,defter ve kalem..yok yok yok.....
Yıllarım ülkemin değişk bölgelerinde geçti çaresizlik kırsalda hep aynı..Birde olaylara kaderci yaklaşımımız var..Hakkımızı aramada birlik olamıyoruz..Doğuda ağaların,batıda beylerin dediği olur..onlar ülkenin kaymağını yerler...
İşte zizin gibi,benim gibi fakir çocuklarına okuma fırsatı bırakmazlar....
Kutlarım
barış altunal
slm
Saygı ve Sevgiler
Öncelikle sizi kutlarım ülkenin kanayan yarası bu ve bir de perde arkasında kalan
hiç kimsenin cüret edemedikleri dile getirmesi bile suç unsuru olarak kabul edilen yarası
konu alman
Evet bu ülkede doğu batı diye iki ikilem var ama biri öz diğeri övey evlat muamelesini görüyor
sorunlar anlatılmaya başladığında hep aynı yaygara koparılıyor benm köyümde elektrik okul su yok
ama doğu bambaşka bir ülke doğu ile batı arasındaki farkı görmek isteyen arkadaşlara G.antep ve sonrasına
bakmaları toprağından yapılaşmasına kadar aradaki farkı görürler
saygılarımla
barış altunal
NEKADAR GÜZEL DİLE GETİRMİŞSİN DOGUNUN DURUMUNU SENİ YÜREKTEN KUTLUYORUM İNŞALLAH BİRGÜN O BEKLEDİĞİNİZ GÜNLER CELECEKTİR ALLAH SİZLERLE VE HEPİMİZLE OLSUN GÜZEL KARDEŞİM
barış altunal
barış altunal
yüreğine sağlık hemşehrim. çok güzel bir yazı.
şair olduğun kadar yazarsın dan. bütün yazdıklarına
aynen katılıyorum güzel arkadaşım....dilerim ve umarım
yurdumuzun her köşesine adalet -ilahi adalet- egemen olur...
ayrıca dilerim ve isterim o istediğin bir yudum sevgi
Dicle ve Fırat'ın suyundan daha çok ve gür akar yüreğine....
merhameti de ondan fazla bulur ve sen de merhamet eder
olursun çevrene....o güzel yüreğin her bir güzelliği her bir sevgiyi
fazlasıyla hak ediyor....inanıyorum en kısa zamanda hepimizin
özlemini çektiği o güzel ve özgür adaletli günler gelecektir.....
güzel yüreğinden öpüyorum canım arkadaşım....
Not: seni favorilerime ekledim seni devamlı okurum bundan böyle....
barış altunal
ÜSTÜME GİYECEK ETEĞİM, BAŞIMA BAĞLAYACAK ÖRTÜM VAR AMA YÜREĞİME SIĞDIRACAK SEVGİYİ HALA BULAMIYORUM
=============================================
AŞK; doğu,Batı kuzey Güney dinlemez, Bir geldimi, önünde en güçlü bentler bile duramaz.Aşk sevgi selidir..Her yüreğe mutlaka uğrar.Çok güzel düşüncelerdi.İnsanoğlu olarak bizler Aşk duygularıyla sevmesini ve sevginin yüceliğini yaşarken öğreniriz.
barış altunal
her kelimesiyle haklı bir haykırış......birlik ve dirliği bozmadan.....isyanı var kaderine....bilinçli....içi sevgi ve saygı dolu....yazdığı yazı ve şiirleriyle kendisini...kanıtlamış dolu dolu...yazgısı yüzyıllardır değişmeyen coğrafyanın.....kalbi tertemiz insanların haklı feryatları...kalemin hiç susmasın yazınız çok etkileyici ve çok özeldi...saygılar...
barış altunal
Biz doğusuyla batısıyla bir bütün ve bir ülkeyiz.
Hepimiz birbirimizi seviyoruz. bizler sıcak ülkemizin sıcak insanlarıyız.
Dediğiniz gibi, adalet her yerde aynı olmayabilir ama; şu da bir gerçek ki, okuyamayan çocuğa 10 tane öğretmen tutsanız ne olur...
Selam ve saygılar. Kutlarım güzel yazınızı...
barış altunal
selam kardeşim bu yazıyada yorum yazılmadıysa ben biz çok duyarlıyız cümlesini çıkarıyorum lugatımdan.
can kardeşim doğunun sorunlarından en önemlisini masum kalbinle dile getirmişsin yıllardır bizim bu çığplığımızı kimse duymadı..
sadece cahillikle suşlandık horlandık ama kimse refah ve aydın bir beynin yolu eyitimden geçer demedi.
kalemin daim olsun kardeşim sevgimi bıraktım sayfana ve sana..
selametle kal kardeşim...