- 1091 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GERÇEK SEVGİ
ANLATACAĞIM ÇOK ÖNCE Kİ SENELERE DAYANAN HATTA DİLLERDEN DİLLERE DOLANAN Bİ ÖYKÜDÜR YÜZYILAR GEÇSEDE HALA DİLLERDE SÖYLENEN HAFIZALARDA KALAN Bİ NASİHATTİR ASLINDA.ÖYKÜDE BABA ,KIZ VE KÖY HALKI ROL ALMAKTADIR.
KÖYÜN BİRİNDE GÜZELLER GÜZELİ SARIŞIN GÜNEŞİN RENGİNİ SAÇLARINA YANSITAN Bİ O KADAR DA KÖYLÜ AHALİSİ TARAFINDAN KISKANILAN BİR GENÇ KIZ.ANNESİ DOĞUM ESNASINDA GÖZLERİNİ BU DÜNYA YA KAPAMIŞ AHİRETE GÖÇ ETMİŞ.BABASI YORGUN VE YAŞLI ANCA KENDİ ÇABALARIYLA AYAKTA DURABİLEN VE HAYATINDA SADECE KIZI OLAN ODUNCU BİR BABA.
VE BİRDE KAZLAR ADINI GÜNEŞTEN ALAN SARIKIZ EFSANESİ.
BABA VE KIZ KÖYLERİN DE MUTLU YAŞARLARKEN,KÖY HALKI BU MUTLULUĞU ÇOK GÖRMÜŞLERADINI GÜNEŞİN RENGİNDEN ALAN SARIKIZ KAZLARI İLE BİRLİKTE ODUNCU OLA BABASIYLA HER GÜN DAĞA GİDER ORADA KAZLARINI OTLATIRMIŞ.KÖYÜN DELİKANLILARI SARI KIZA AŞIKMIŞ.SARI KIZIN HAYATIN DA SADECE BABASI VE KAZLARI VARMIŞ.DİĞER KÖYLERDEN SARI KIZI GELİN OLARAK İSTEYEN DELİKANLILAR ÇOK OLMUŞ. ONUN SADECE GÖZÜNDE BABASI VE KAZLARI VARMIŞ.SARIKIZ HİÇ KİMSEYİ İSTEMEMİŞ HER GELEN GÖRÜCÜYE HAYIR HABERİ İLETLİLİNCE BUNU KABULLENEMEYEN KÖYÜN DELİKANLILARI SARIKIZ ADINA DEDİKODU ÇIKARMIŞLAR.BABASININ KULAĞINA KADAR GİTMİŞ BU SÖYLENTİ KÖY HALKI SARI KIZA BAŞKA GÖZLE BAKMAYA BAŞLAMIŞLAR.SARIKIZ BU SÖYLENTİLERE SADECE GÜLÜYOR VE KENDİNİ MÜDAFA ETMİYORMUŞ.