KİBİR AYNASI
İnsanı insanlıktan çıkaran,duygularını ve yaşam tarzını baltalayan,akrep gibi kendi kendini sokan, kısacası intihar gibidir kibir.
Her zaman üstün olabilmeye çalışmak gerçekleri kim ne der diye örtbas etmek aslında birşey olmadığı halde birşeymiş gibi ortalıkta gezinmek kısacası kayboluştur kibir.
Kendini hint kumaşı zannedenler,yün kumaşıda olsalar bir makaslık işleri olduğunu göz ardı etmemelidir.
Burnunu kaşlarının arasına kadar yükseltenler akabinde görüş mesafesinide azaltmış olurlar.Hatta sağ gözünün baktığı yeri sol gözüyle takip edemeyecek kadar çaresiz kalırlar.
Bir kanser gibidir kibir,içten içe kemirir ve vakti gelince yok oluşu beraberinde getirir.
’ASİL AZMAZ’ diye bir söz vardır.Gerçekten asil olan bir şahsiyet hangi konuma gelirse gelsin veya hangi durumda olursa olsun her zaman mütevaziliğini muhafaza etmelidir.bu insanda sağlam karakterin ve bir şeyleri görüp geçirdiğinin kanıtı değil midir?
Her insanın dönüş biletinin aynı yere kesilmiş olduğunu bile bile kaf dağının yükseklerinde dolaşmak cahillikten başka nedir?
Kibir aynasına bakıp kendini gerçek anlamda görebildiğini zanneden rüya aleminin büyüsüne kapılmış olduğunu göremeyecek kadar acizdir.
İSTER ŞAH OL İSTER PİYON
OYUN BİTİNCE İKİSİ DE AYNI KUTUYA KİLİTLENİR.
Atatürk’ü Fatih Sultan mehmet’i Kanuni’yi yutan toprak hangimizi ebediyete kadar var edebilir?
Şimdi eğer elimizde kibir aynası varsa ve bu girdaba kapılmışsa ruhumuz arınmanın ve kendimize gelmenin zamanı çoktan gelmiştir..
YOKLANSIN KAFASI MEZARDA,HER ÖLENİN.
FARKI VARMI BAKALIM ,HÜKÜMDARLA KÖLENİN(gazneli mahmut)
saygılarımla:gülden
YORUMLAR
Kibiri bukadar güzel tarif edemez..
Bir kavramı anlatırken yakın anlamlı kelimelerden nüans farklarını ve zıt kavramlarla farkllıklarını anlatarak yazını zenginleştirebilirsin..
Bu kavramda yandaş kavram gurur hatta onur,zıt kavram olarak mütevazilikten bahsederek konuyu zenginleştirebilirsin?
Atatürk''ü Fatih Sultan mehmet''i Kanuni''yi yutan toprak hangimizi ebediyete kadar var edebilir?
Şimdi eğer elimizde kibir aynası varsa ve bu girdaba kapılmışsa ruhumuz arınmanın ve kendimize gelmenin zamanı çoktan gelmiştir..
sevgili gulden
gunumuzde revacta olan ve bir hastalik halini alan "kibir'' bize gore degil... bizim hasletlerimize uymaz ama gel gor ki; o erdemli hasletlerimizin yerini, insanligimiza zarar verebilecek aliskanliklarave gereksiz hirslar aldi.
guzel bir yazi idi gunumuze bakarak...
hani bir sozumuz vardir '' gururlanma padisahim, senden buyuk Allah vardir''
kim olursak olalim, sevgi ve sefkati kendimizden uzaklastirmayalim derim...
yuregine ve kalemine saglik
sevdim yazini, orenek ve dikkate deger buldum...
sevgilerimle
İnsanı insanlıktan çıkaran,duygularını ve yaşam tarzını baltalayan,akrep gibi kendi kendini sokan, kısacası intihar gibidir kibir.
işlenen tema harika..verilen mesaj çok net...
kesinlikle size katılıyorum..kibir kadar kötü birşey yok dünyada..
kibir ruhun düşmanıdır...
ben de kibirin kırıntısına rastlanmaz..o yuzden ben oldum olası kibirli insanlardan nefret ederim...
çok güzel ve anlamlı bir yazı...
kutlarım yazarım...tam puanımla..sevgiyle....
furkan72 tarafından 7/10/2007 2:46:57 AM zamanında düzenlenmiştir.
Tasavvufdan damlalar...Ne mutlu o insana ki,kibirden arınmış olsun...Kimse sığınmamalı dünyanın ardına...Sonuçta devekuşu bile başı kumda,gövdesi dışarda avcıya hedeftir...Faniyiz,aciziz ve yaratılmışız bir su damlasından...Körebe oynamak çok hoşumuza gidiyor nedense...Yani,bile bile ladeslerdeyiz hepimiz...Kimin verdiğiyle,kime karşı kibir?Sonuçta,kibirlendiğin kişiler de birer kul ve yürek sahibi...Ahhh bir çözebilsek şu dünyaya gelişimizin esrarını....Bence herkes tasavvuf dersi almalı...Koca Alperen Hoca Ahmet Yesvi'den öğrenecek o kadar çok şey var ki...Kalemin daim olsun....Tebrik ederim ,bu anlamlı tasavvuf damlacıkların için...