- 8021 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
*KÜRT TARİHİ ÜZERİNE / 1*
Tarih her daim tıpkı ilk okul panolarında asılan yazılar gibi yerine yenileri geldi mi değiştirilir, beğenilmeyen atılır, bazılarının hiç yazıları oraya bile alınmaz ve o kişiler kendi içinde çökmeye mahkum bırakılır. Şimdi diyeceksiniz ki bize hikayeler anlatmayın ve ben devam ediyorum yeni ulus devleti “ Türkiye ” kurulduğunda , 15 Nisan 1931 yılında Atatürk tarafından “ Türk Tarih Tetkik Cemiyeti ” kuruldu. 3 Ekim 1935 yılında adı “ Türk Tarih Kurumu ” olarak değiştirildi. Şimdi tekrar hikayeden devam edelim panolar yazılarla birlikte sökülüp atıldı. Ve yeni bir pano ve yeni öğrenciler geldi.Yani tarihçiler; yalaka , riyakar yazarlar sefa bahçesinde yaşarken, gerçekçi yazar kitlesi kafalarına mahkum edilmiştir, diyerekten asıl konunun derin mevzularına geçelim.
Peki bu “Türk Tarih Kurumu’nun ” görevi neymiş? Yeni “Türk ” ulus devletin tarihini yazmak.
Peki tarih yeniden yazılabilir mi? Türk Tarih Kurumu’nun bilindik öğretisi hepimizin aklında…Neymiş?Yıl 1000 civarı Doğu Asya’ dan Altay bölgesinden bir göçebe halkı Anadolu’ya gelmiş ve başka eski Anadolu medeniyeti yokmuş. TTK’nun öğretisinin karmaşık olduğu belliydi, ama gittikçe yalanlar bariz ortaya çıkıyor.
“Bilim ilerler durmaz, gelişen teknoloji ile insanlığın genetik haritası çıkarılır.” Genetik haritaya göre Anadolu’nun, Mezopotamya’nın Doğu Akdeniz ‘den, Hazar Deniz’ine kadar olan genetik haritasında, Hazar Deniz’inin doğusundan itibaren yaşam yokmuş. Bu ne demek yani, TTK’nun dediği Doğu Asya hikayesi safsataya dönüşmüş. Eğer TTK’nın bize öğrettiği tamamı ile uydurma, tamamı ile saçmalıktan yalan dolandan itibaren başka bir şey değilse. Peki dünya tarihinden genetik harita ile örtüşen bir kanıt var mı? Evet var. Hem de çok.
-Kürt Medler imparatorluğu(M.Ö.715-550) yıllarında genetik haritada gösterilmiş yerde yaşamaktadırlar.
-Ahameniş İmparatorluğu(M.Ö.550-330) yıllarında , gen haritasında geçen yer neresidir, nereden gelmişler ve nasıl bu kadar yayılmışlar.Tüm insanlık tarihinin ilk mimari yapısı olan M.Ö. Nevala Cori(Göbekli Tepe) dir.Dini tapınaklara da bu tarihte burada karşılaşılır.
İlk yerleşim yeri olan Nevala Cori M.Ö.8000 ilk heykeli, ilk sanatı buradadır. Yani bütün temeller burada atılmıştır.
Tekrar TTK’na dönelim, peki devlet bu insanlık mirası ile gerçek Anadolu tarihi ile ne yapar sizce.? Sizler Hasankeyf’i iyi bilirsiniz. Tüm insanlık tarihinin ilk kalıntıları hepsinin keşfi yapılmadan, daha kurtarılmadan Hasankeyf’e baraj yapar.Alman Üniversitesinden gelen Arkeologların çalıştığı bölgede, daha uzun yıllar boyunca kazı ve araştırma yapılması gereken bölge 92.000.000 metreküp alan, su altına gömüldü, 65.000 insanın yaşadığı alan ve Anadolu kültürü yok edildi.Bu ne demek peki, insanların ırklarını ve soylarını tamamen yok edip değersizleştirmektir.Yüzlerce kalıntı ve tarihi zenginlik beş kuruş para için mi yok edildi? Hangi devlet tarihini yok etmek ister. Hasankeyf yok olunca Kürt realitesi de yok olacak tabi neden yapmasınlar ki, çünkü yıllarca bu topraklar da sadık olan tek millet bizleriz. Daha da sadık olacağız…
Bunları bir kenara bırakalım ve bir tarihi ilke daha gelelim; konusu sık sık geçen ilk dünya imparatorluğu:
- Ahameniş İmparatorluğu (M.Ö.550-330)
-Bu imparatorluğu kim kurdu ve nereden gelmişlerdir.?
Bu devlet Yunanlılar ve Romalılar tarafından “Persian” yani Fars olarak adlandırılıyordu. Yani kendi kültüründen farklı olan doğudaki medeniyetlere bu isimleri kullanıyorlardı. Onları küçük düşürmek için. Belirttiğimiz o bölge “Fars” olarak adlandırılıyordu.Antik çağdan kalma yazılı “Arami” ve eski “Elamit” kaynaklarına göre Ahameniş İmparatorluğu bugün halen sadece Kürtlerin yaşadığı Ürmiye(Kürtçe:Wurme) gölünün batısında geldikleri biliniyor. Kuzey Mezopotamya da “Persu” diye tarihi bir bölgeden geldikleri. Ve “Persia” kelimesinin Kuzey Mezopotamya “Persu” bölgesinin adından türediği söylenmektedir.Neticede Ahameniş İmparatorluğu tam olarak hangi dili konuşuyordu?Sormak istediğiniz belki İranca, Farsça değil mi? Kürtçenin onunla ne alakası var diye sorabilirsiniz?
M.Ö.3. yy kadar İranca diller temelinde ikiye ayrılır:
1-Batı İranca(Kürtçe)
2-Doğu İranca
Frankurt Üniversitesinden Prof. Dr. Jost Gibbert’in yayımladığı grafikte; M.Ö. 3. yy da sonra ikiye bölünen dil ailesi sonra dört ayrı dala ayrılır.Ve bu diller arasında Kuzeybatı İranca olan;
-Kürtçe
-Zazaca vardır.
Ahameniş İmparatorluğu bugün kü İran, Irak, Afganistan, Özbekistan, Türkiye, Suriye, Lübnan,İsrail ve Mısır’ ı kapsıyordu.Bugün halen Lübnan ve İsrail de 5 milyona yakın Kürt vardır.M.Ö. 500 yy.da bugün kü Libya,Yunanistan,Bulgaristan,Pakistan,Kafkasya’yı Sudan ve Orta Asya’ya kadar genişlemiştir.Başkentleri “Persepolistir”.Askerlerin üzerinde “Ahura Mazda” Zerdüşt dinin baş tanrısının simgesi bulunmakta ve yazmaktadır.İslamiyet’ten önce Kürtler Zerdüşt (Ateşe Tapan)’ü kendilerine din olarak benimsemişlerdir.Eski Yunan Tarihine göre M.Ö.490 ve 480 de “Marathan” ve “Salamis” te defalarca Antik Yunan’ı yenmişlerdir.M.Ö. 336-M.Ö. 323 yılları arasında o günkü dünya tamamen değişir, Makedonyalı Büyük İskender Ahameniş İmparatorluğunu yıkar.Ve Batı Anadolu’dan Orta Asya’daki Baktria(İranca Bahtar)ve Hindistan sınırına kadar savaşır.Ahameniş İmparatorluğunu yıkar,Mezopotamya’da yandaşları Selevkoş hükümdarlığını kurarlar.Baktria da “Greco Baktria” kurulur.Bu iki Antik Yunan etkinliğinin arasına bir tek Part Krallığı(Pardhia/Arçaklılar) hüküm sürebiliyor.M.Ö. 250 ve 238 yılları arasında Pertler Selevkoşa karşı başarılı savaşır ve bölgenin hükümdarlığını kısmen kazanırlar. Sonra Part Kralı Mehrdad 1. M.Ö. 195-198-137 arası Yunanlara karşı büyük zaferler kazanır.Ve Part Kralı Mehrdad 1. Yunan döneminden sonra Ahamenişlerden sonra yine “şahan şah” kralların kralı ünvanını alır.
Kürt Medlerden,Kürt Ahamenişlerden sonra Partlar üçüncü tarihi en büyük hanedanlıktır bölgede.
Partlar tam olarak kim? -Dil grafiğine göre Partlar; Partça dili Kuzeybatı İrancaya ait Kürtçe ve Zazacayı konuşuyorlardı.Nisa/Mithridakert Part imparatorluğunun ilk başkentidir.(Bugünkü Türkmenistan 12 km Aşkabat’ın batısında )Part ve Pehlevi dilinde Tizpon,Tizfun imparatorluğun ikinci başkenti oluyor.Bugünkü Irakta.
500 yıllık Part zamanında geliştirilen mimariler ıwan(awian –livan) gibi …sonra Müslüman ve Bizans mimarilerine etki etmiştir.Part Kralı Arsakes 2.(M.Ö. 217-197).Part Kralı Mehrdad 1. (M.Ö. 195-138-197) yaşamışlardır.Toplam 39 Kürt Part Kralı vardı.Ve 17 tane resimli paraları bulunmuştur.
Part İmparatorluğunun devlet dini Zerdüşt’lüktür.Zerdüşt dinin kalıntıları halen Kürt Yezidilerde ve Kürt Alevilerde bulunmaktadır.Kürt-Part imparatorluğu yaklaşık M.Ö. 247-M.S.224 yılına kadar ,yani yaklaşık 500 yıllık tarihi var.Kürtlerin tarihi yoktur diyenlerin dikkatine.Antik Yunan ve Roma kaynaklarında Partlar genellikle Roma’nın doğudaki büyük rakibi olarak geçer. “Carchae Savaşı” (Harranda) M.Ö. 53 yılında ,Part imparatorluğu Romalı general Crassus’u yenmiştir.
Şu soruları okuculara soruyorum:
1-Madem Kürtler yoktu neden Hasankeyf sular altında bırakıldı?
2-Bu kadar köklü bir tarihin bekçisi iken devlet, neden bunların yıkıcısı oldu?..
Not;Yazılar en kısa zamanda devam edecektir.
“İran Devrimin en büyük yanlılarından olan ve büyük bir İslam alimi olan Ali Şeriati Yunan medeniyetini Kürtlerin kurduğunu belirtmektedir.” Svgler
Syglar
Slmlarımla……………………………
YORUMLAR
evet dedim keske dedim okusaydilar edebiyati gelismis olsaydi
belki bukadar cahil bir halk olmayacakti.
belki dogrulari görecektiniz.dedigimin arkasindayim.
ama tamam ben Kürt degilim de size Türk kökenli Kürtler olarak kimse birsey demiyor ki.
sorunda bu zaten.bunu anlamak istemiyorsunuz
yani ben istemiyorum siz kendinizi böyle ikinci sinif gibi görmenizi.
dislanan bir kürt yok ki.
yapiyorlar haklisin dogru her millette var dalevera ceviren.
yazilarin samimi degil demiyorum okumaya gerek görmüyorum dedim icerigini az cok biliyorum.
kimse demiyor ki siz yoksunuz varsiniz diyoruz Türkiyedesiniz diyoruz cikin gidin mi deniyor.
yani anlatmak istedigim bu.
kimse kimseye degersiz diyemez.
sanada hayirli ramazanlar.
bir cözüm gelsin kimse aci cekmesin kücümsenmesin.
ve bu sitede kürt olmamızı hazmedemeyn bir sürü insan var hatta sizinle bile ağız dalaşına giriyorlar .Allah(c.c.) onlara akıl fikir versin
yine girerim.emin ol.
Kürt vardir ve bizimdir Türkiyedeki Kürtler bizimdir.
gökten zenbille inmediniz galiba.
umarim ki kalbin kirilmamistir dediklerime.
hicbitmez tarafından 8/27/2009 9:40:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
hicbitmez tarafından 8/27/2009 10:19:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
hicbitmez tarafından 8/27/2009 10:20:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
ablacığım güzel ablam benim bu ülkeyi ayırma gibi bir amacım yok benim muhatabım ne apodur,ne pkk dır,benim yazılarımı samimi bulup bulmamanız sizin değerlendirmenizdir.siz kürt olsaydınız size böyle bir millet yok deseydiler yerinizde mi oturacaksınız, geçen gün siz demediniz mi kürtler okusun bilimde kendini geliştirsin bende onu yapıyorum işte,bugün bu ülke israil ve abd nin sayesinde iyice birbirine nefret etmekte, ve bu sitede kürt olmamızı hazmedemeyn bir sürü insan var hatta sizinle bile ağız dalaşına giriyorlar .Allah(c.c.) onlara akıl fikir versin.ama inanın ki kendi samimiyetim ben size de söylesem yine de boş çünkü kalbimde zaten yazılmış o.bu yazıları yazıyorum çünkü daha bu tarihi bilmeyen bir çok kürt genci yaşlısı var.günlerce burada kürtçe yoktur diyenlere boynu bükük biri olarak kalacağıma ölseydim daha iyi..
Almanyaya gelmis olan Kürtler burada kalma hakkini kazanmak icin bin bir dalevera ceviriyor Türkiyede iskence gördüm falan diyorlar mübarek gün adina konusuyorum
bu cümlenizi hiç tasvip etmiyorum neden diyecek olursanız?çünkü her milletin dalaverası olur....işkence yapıldığını artık bütün dünya biliyor...insanlar değersizleştiriliyor..............peki şunu söyliyeyim size neden o zaman Hasankeyf sular altında bırakıldı, onca eser ve tarihi kalıntı hem de daha araştırmaları yapılmadan siyasi düğümler ortada ne diyebilirim ki,
Allah a şükürler olsun ki imanımızla gerçeğimizle ve düşüncemizin farkındayız,onların manevi değerleri ile yatıp kalkıyoruz......
hayırlı ramazanlar
svgler
syglar
slmlar
allaha emanet olun....................
kürtler var bunu dünya alem biliyor.
bence artik bu arastirmalari birakin.
kendinize sorun Türkiyede yasayan Kürtler olarak gaye ne amac ne.
sizleri ayiran yok neden bu ayri gayri olaylar ile ugrasiliyor.yani siz Türkiye Devletinde yasamiyormusunuz.neden bu kindarliga yol acma cabalari..
ve sunuda söylemek isterim bir Türk olarak,
Apo hapiste ama Türkiyeli Kürt halki halayda.
yapilan yürüyüslerde kadin kiz ayarlamakta.
biji apo serok la olmuyor ...
göstergelikk bir milliyetcilik var gibi.
kimsenin Türkiyedeki Kürtler ile ugrastigi yok.
pkk ile ugrasiliyor.
neden anlamak istemiyorsunuz
Urfa Diyarbakir Mardin tüm Dogu Güney dogu illerinde yasayanlarin cogu Kürttür.degildir diyene Allah akil fikir versin diyorum.
ve Türkler tüm bu illere bizimdir diyor insaniyla kusuyla böcegi ile.
bunlari nasil görmezden geliyorsunuz.
bütün bu yazdiklarini okumama gerek dahi görmüyorum.
böyle yapildikca kendi huzurunuzu bozuyorsunuz.
ve ben yani insanlarin bir birinden nefret etmesini isteye bilecek en son kisiyim.
kardeslik deyipte binbir yazi arastirmalarina girip beyninizi yormayin.
mübarek ramazan günlerin de gercekleri görün.
kardeslik ikide bir irdelemeyle olmaz ki.
bilemiyorum ama büyük bir celiskidesiniz gibi.
Almanyaya gelmis olan Kürtler burada kalma hakkini kazanmak icin bin bir dalevera ceviriyor Türkiyede iskence gördüm falan diyorlar mübarek gün adina konusuyorum
yani.
bence cok yalnis bir tutum.
bunlar benim fikirlerim.
güzel ce insanca yasamak varken dostluk icinde yasamak varken böyle tarihi karistirip dogrulugu mechul bilgiler ile kemndi kendinize yazik ediyorsunuz.
saygilar ve kalbinize huzurlar diliyorum.
hicbitmez tarafından 8/27/2009 9:13:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
sevgili meftun kardeşim,
yazılarını takip ediyorum, samimi bir dille yazılmış fakat haykıran yazılarını. senin derdini, sıkıntını anlıyorum .yani isyanında haklı buluyorum seni. ben kürt değilim ama, toplumda itilmenin ne demek olduğunu anlamak için bu şart mı? *ben de varım'...tanıyın beni... ben de insanım... yak saymayın beni...* dercesine bir yaykırış bu yazılar.
tarih yenidenyzılabilir mi? ne yazık ki yazılıyor. gencecik beyinler okullarda resmi tarihi okuyup ezberliyorlar. nesillerin ruhları katlediliyor insafsızca..düşmanlar yaratılıp inandırılıyor. suni milliyetçilik şırınga ediliyor..
elbette insanlık, buna bir gün dur diyecek.
sen ve senin gibi, bıkmadan yorulmadan hakkını arayan gençler çoğaldıkça, susacak yalanlar..
sevgimle..
Meftunkaranfil kardeşim!
Allah'ın selamı üzerine olsun!Ali Şeriati'yi bende severim hangi kitabında böyle bir şeyden sözetmiş ve kanıtı varmıymış.ayrıca yukarıda anlattığın tarihin dipnotlarını da yazarsan sevinirim.Ayrıca yazının devamını bekliyorum.Bir Müslüman olarak (kürt veya türk olarak değil)...
Sevgi ve Saygılarımla.
ARTIK BİLMEM KÜRTLERİN VAR OLDUĞUNU KİM VE NASIL İNKAR EDEBİLİR BU TARİH VE ARAŞTIRMA KARŞISINDA
HALA KÜRTLER YOKTUR DEMEYE GÜÇLERİ VARMIDIR ABACA
İŞTE SİZİN KÜRTLERİN NEREDE NASIL GELDİĞİ HEPSİ GÖZ ÖNÜNDE DİR HEPİMİZ BİLİYORUZ Kİ
TARİH YALAN SÖYLEMEZ
BÖYLE BİR ÖNEMLİ VE O KADAR DEĞERLİ KÜRT TARİHİ ARAŞTIRIP BİZİMLE PAYLAŞTIĞIN İÇİN SONSUZ TŞK EDERİM
SAYGI DEĞER DOSTUM HEWALIM MUSTAFA