- 554 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Oruç Üzerine
Bütün ibadetlerde gönüldeki ittikayı(Allah aşkını)artırma amacı ve hikmeti vardır.
Helal kazançtan olanı bile yiyip içmemek,nikahlı eşten bile yararlanmamak…Allah aşkını artırır mı? Oruçtan beklediğimiz buysa.
Oruç nefse hiçliğini hatırlatma işi olmalı…Oruç nefsin hiçliğini ilanı,teslimiyetini ilanı işi olmalı…
Allahu Teala buyursa ki,”nefsinizin isteklerini benim verdiklerimle yapmayın.Nefisleriniz bana rakip… bana karşı hiçliklerini ilan etmeleri ve teslimiyet bayrağını çekmeleri gerekirken…” Oruçlu yüce Allah’ın bunu dediğini duyar gibi olmalı.
Nefis eneliğini yok ettikçe Allah aşkı ile yanacaktır...
“Veren sensin…rab sensin…her şey senden…”derse nefis o nefis hazlar alemine dalar;değilse Allah’a rakiplik taslar veAllahın verdikleri için de bunlar benim der…istediğim an yararlanırım der.Oruç işte: “sen dilemedikçe ben onlardan yararlanmıyorum demesidir nefsin.
Nefis ne kadar hiçliğini ilan ederse Allahın dostluğunu görür,Allahı sever…Oruç Allahın dostluklarını görme işi olmalı…
Oruç güzel bir haldir…melekler yemezler içmezler Oruç ne güzel bir haldir…Oruç tutun emri melekleşin emri olmuş olur anlayana.
Oruç çok çok güzel bir haldir güzel kullarda. Zikrullahtan alınan haz , yemeden içmeden cinsi yaklaşımdan uzaklaştırmıştır onları…
Nefis ağacının çirkin dallarını budamalı…Günaha uzanan dallarla mücadele elzem…Aşkullahtan aldığımız haz ile nefis ağacına bir düzen bir şekil vermeliyiz.Oruç bunun için farz.
Nefislerde var olan yeme –içme ve cimadan haz alma kontrol altına alınmalı…Oruç bunun için farz.
Ülkemi bahar gibi çiçeklendirir ramazan.bir şiirimde bundan bahsettim.
Bahardır Bana Ramazan
Alnımda çiçek
Ellerim çiçek
Bahardır bana ramazan
Hoş geldi safa geldi
Bahardır ramazan
Bahardır ramazan
Gelsin dilimize gönlümüze...
Hoş geldi safa geldi nurdur ramazan
Ne güzel camiler ,evler ,ocaklar
Hoşgeldin ramazan" yazılı
Minareler gökleri kucaklar
Rıza kapısı açık
Sofralar açık...
Kutlarım sizi günahları silip bitirenler
Hoş geldi safa geldi ışık ışık ramazan
Kadir gecesidir her gecesi
Biri bin eder
Dikeni gül eder...
Aşıkları deli eder
Coşar göz yaşları
Dereler çaylar gibi
Bahardır ramazan
Soframızda ballı şerbet
Gönlüm bir mektup sevgiliye
Yeni inmiş gibi Kur’an bize...
Ramazan verir can bize
Gönlüme bahardır ramazan
Gönle yardır ramazan
Hoş geldi safa geldi beyazlıktır aktır ramazan
Bütün mü’minlerin dili tatlı
Bütün gönüller kanatlı
Bütün mü’minlerin dili papatya
İftar sofralarına bak şehirlerim bir gül
İstanbul ,Ankara Malatya
Dünyaya inmiş nur
Gönülde yağmur
Sokaklarda huzur
Komşuya ,fakire aş taşınır
Bütün mü’minlerin eli papatya
Hoş geldi safa geldi
Yardır bana ramazan
Gözlerimde aşk bulutları
Gönlüm şadoldu
Af diliyor dilim
Güneşe uçan kuşlar gibi
Dualarda çiçektir elim...
Secdelerde meyveli dal alnım...
Dereleri temiz ve gür akıyor kanım
Ufuklara vardı sevginin atları
"Hoş geldin ramazan"
Diyor gönlüm ve minareler
Dillendi minareler
Yıldızlar hilal
Bütün varlık dillendi
YORUMLAR
Allah C.C. namaz ve oruç ile, bir çok ibadette adeta meleklere ve şeytana insanın gerçektende neden üstün olarak yaratıldığını ispatlar gibi..
hani Allah C.C. bakara süresi 30. ayette demiştiki ;
Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara: Sizin bilemiyeceğinizi herhalde ben bilirim, dedi. *
oruç ile adeta meleklere bakın siz yemez içmezsiniz.Ben sizi bu sıfatlardan münezzeh yarattım.oysa ki adem oğlu yemek içmek olmadan yaşamını sürdüremez.istese ona verdiğim rızıktanda yitebilir.ama Rabbi ramazan ayında kendisi için bundan vaz geç dediği için ne yemek yerler,ne eşlerine yanaşırlar der adeta.
Sizin bilemiyeceğinizi herhalde ben bilirim. sözü her ramazanda tekerrür eder.
namaz ise bir çok meleğin ayrı ayrı olarak yaptığı ibadeti ,namazda toplayıp insan oğluna tek seferde yaptırması dır.
Şöyle ki; Allah resulu s.a.v. miraca çıkarken bir takım melekleri ayakta tesbih ederken yani(kıraat) kimini ruku ile kiminide secde halinde iken tesbih ederken görmüştür.
işte bu ibadetlrin tümü namaz da toplanıp insana emredilmiştir.
Allah'ın emrine uyan insan böylelikle meleklerden de üstün bir makama erişir.
Eğer bunları yapmazda vesvese vermekten başka gücü olmayan şeytana uyup farzlardan uzak kalırsa .o zamanda şeytandan alçak bir mahlukata dönüşür ki Allah Tüm insanları bu halden esirgesin.
Dinimizde üstünlük sadece takva ile olur.bunun için çalışalım.yoksa dünya hayatının koşuşturması bitmez.
“Dünya hayatı ancak bir oyundan, eğlenceden, gelip geçici bir süsten, aranızda bir övünmeden ibarettir.” (Hadid Sûresi: 20)
dua ile kalın.Allah'ın rahmeti ve mağfireti üzerinize olsun...