- 1047 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
işçi kim?
İŞÇİ KİM ? kazım DEMİR
Belki görünüşte bunu bilemeyecek ne var denilebilir günümüzde o kadar kavram karmaşası yaşanıyor ki işçi kim diye sorduğumuzda insanlar şaşkınlıkla bakıyor eminim bu soruda nerden çıktı diyende vardır . oysa çevremize baktığımızda işçinin eli değmedik hiçbir araç,yapı ve gıda maddesi hata sanat eseri yok .
Bizi sevdiklerimize kavuşturan kara ve demir yollarının yapımı hava ve kara taşıtlarından giysilere oturduğumuz eve. yediğimiz yemekten tutun yaşam kaynaklarının meydana gelmesine kadar şu an sayması mümkün olmayan bir çok şey ama çok azından faydalanan işçi kutsal işçi emeği bu denli önemliyken kendi emeğiyle var olan işçinin kendi penceresinde kendine bakış açısı nedir? Sorduk işçiye işçi kim?
Fevzi karakurt _tornacı yaş:28
Metal uçlu ayakkabıyla işçi tulumu arasında sıkışmış insana işçi denir .
Erdi yiğit_poşet baskı makinesı işçisi yaş:33
Çağdaş köle demektir işçi.
Muhterem_makine bakıcısı yaş32
İşçi üretendir yani değerli varlıktır.
Müslüm aral_poşet imalatçısı yaş26
Yaptığı emek karşılığında beli bir ücret alan toplum içerisinde en az hak ve ücret alan kişiye işçi denir.,
Abtullah güneş _ücret karşılığı görevini yerine getiren hangi bölüme verilmişse o bölümde daha iyi çalışmaya gayret eden kişidir.
Ahmet yıldırım_makine operatörü yaş:33
Çalışma gücüyle hayatını kazanan kişiye işçi denir.
Halit gündoğ_plastik işçisi yaş31
Emeğinin karşılığında alın teri göz nuru veren kişilere işçi denir .ama yurdumuzda hakkımızı tam anlamıyla alamıyoruz emeğimizin karşılığını olduğu bir yaşam istiyoruz.
Hakan aslan_vasıfsız işçi yaş:37
Ezilen sömürülen toplumun büyük bir kesimine işçi denir.
Habib mercan_tornacı yaş32
En tabanda sürünen her şeyde emeği olan kişilere işçi denir.
Cemil kaya_makine dişlilerinin bakımcısı yaş:28
İşçi üretendir patronun işine gelmedi mi kovulandır patrona göre hırsızdır işçi
Mehmet_serbest meslek yaş:33
Sabahtan akşama kadar kuru bir ekmek için çalışandır.
Memet kıroğlan _plastik dilme makinesi operatörü yaş25
Gece gündüz demeden alnın teriyle yüzünün akıyla çalışandır işçi.
Hikmet doğan yılmaz_boyahane işçisi yaş25
İş verenin hor gördüğü ama sırtından geçindiği kişidir.
Burhan özaygut_tornacı yaş:32
Çalışan üreten patronun en büyük sermayesidir işçi
Keje _mahesebeci yaş22
Sırtında yük taşıyan fabrika köşelerinde canını dişine takıp çalışan evine ekmek alamayandır işçi
Harun dedeoğlu_tornacı yaş21
İşçi ezilmeye mahkum edilmiş dilsiz ağittır.
Bülent doğan_elektirikçi yaş29
Halkın en fedakar bireyidir işçi
Fidan toprak_k.esnaf yaş:30
Ellerindeki karayı alın yazısı gibi görüp tokalaşmaktan çekinen 12 yaşındaki siğortasız düşük ücretle çalışan ferhattır işçi (Ferhat 10kişlik bir ailenin büyük çocuğu ayakkabı fabrikasında çalışıyor bağımlılık yapan yapıştırıcılarla ayakkabı yapıştırıyor 12 veya 15 saat siğortasız 25ytl haftalıkla çalışıyor daha küçük çocuklarda aynı ortamda çalıştırılıyor )
Turgay babacan_makine mehendisi yaş27
Emeğiyle hayatını kazanan insandır işçi.
Serpil bilgin_mahasebeci yaş 26
Dünyanın yükünü sırtında taşıyana işçi denir.
YORUMLAR
Bu saydığınız nitelikteki kişilerin hiçbirini tabiki tanımıyoruz...!
Sadece geçenlerde güzel bir sitede aşağı yukarı 1.5m2lik bir kulubede bekçilik edip kazandığı parayı köydeki dul anasına ve beş kardeşine yollayan 17 yaşındaki gence sordum,sen saat kaça kadar burada bekçilik yapıyorsun diye.Bana verdiği cevap aynen şöyle oldu!
- Sabaha kadar.
-Peki ya uyku,
-Uyku yok,
-Ya olur mu hiç öyle saçma sapan şey diyecektim ki,maaşını sordum.
-Asgari maaşın biraz altında.Demez mi kulaklarıma inanamadım,hem uyuma hem bütün gece mezar gibi daracık yerde sabahla üstelik ailenden yüzlerce km.uzakta hasretlik çek birde üstüne bu kadar düşük maaş al.Nerede bu devlet.
-Neden peki hiç sormadın mı bana bu kadar az maaş veriyorsunuz demedin mi hiç.
-Yaşım küçükmüş ondan dediler.Biraz büyüyünce maaşımda büyürmüş valla teyze anama da öyle dedim.
İşte bizim işçilerimiz...