- 724 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK OLMAK.....
"
Türk olmak, medeniyetler mezarlığı Anadolu’da dik durabilmektir
Türk olmak Anadolu’da her düşen yağmur damlasına hamd etmek, her çıkan başak için şükretmektir.
Türk olmak askere davul-zurna ile uğurlanmaktır, belki de dönmeyeceğini bilerek.
Türk olmak, annenin şehit oğlunun ardından ’bir oğlum daha olsun, onu da vatan için göndereceğim’ demesidir. Babanın gözyaşlarını tutarak, tabutuna son kez dokunurken ’vatan sağ olsun’ demesidir
Türk olmak Çanakkale’de ölmektir. Çanakkale’de ölmeden önce düşmana su vermektir, onun yaralısını sırtında kendi hastanesine taşımaktır. Düşmanın ardından rahmet okumak, kanlından helallik almaktır.
Türk olmak, Mostar’da köprüdür, Kerkük’te kaledir, İstanbul’da Kız Kulesi’dir, Anadolu’da buğdaydır, Çukurova’da pamuktur, Ege’de tütün, Karadeniz’de fındık, Trakya’da ayçiçeğidir.
Türk olmak; Troya’dan bu yana, Sümer’den bu yana serpilerek gelse de, tarihten eski bu topraklarda, bütün zamandan damıtılarak gelen yüksek değerlerine rağmen,** bir haftalık hafıza ile yaşamaktır
Türk olmak Kıbrıs’ta, Hocalı’da, Anadolu’da ve Balkanlar’da soykırıma uğrayıp karşılığında yapmadığın soykırımla suçlanmaktır.
Türk olmak zordur, çetindir ve eziyetlidir. Üç kıtadan dönüp, bir küçük yarımadada misafir muamelesi görmektir. Sayısız imparatorluk kurmak Türk olmaktır, aynı zamanda sayısız imparatorluk yıkmak daTürk olmaktır."
Yukarıda okuduğunuz cümleler bana ait değil,küçük kardeşim M.Akif YÜCE tarafından bir internet sitesinde yayınlanmış olup zihnimi ve yüreğimi derinden sarstığı için buraya nakletmek istedim...
(**)işareti....içimi acıttığı için,ilginizi bu cümleye çekmek için ben koydum.
İçinden geçtiğimiz bu zorlu dönemin farkında olabilmek,TÜRK kelimesinin neleri çağrıştırıp neleri birleştirdiğini anlamak ,bu kelimenin birlik ve bütünlüğümüzün temel taşı olduğunu kabul ederek sadece İNSAN olduğumuzu anlamamızın gerekliliğini vurgulamak adına bu yazıyı buraya aktardım...
C:Saip YÜCE