HER ŞEY BİZİM ELİMİZDE
Hayatımız boyunca insanların bize neden kötü davrandıkları neden saygı duymadıkları ve bizi neden sevmedikleri konusunu düşünürüz zaman zaman. Kendimize ‘’ Ben ne yaptım da herkes benden nefret ediyor? Bir ortamda bulunduğumda insanlar benimle konuşmayı neden tercih etmiyor?’’ diye sorar dururuz. Verdiğimiz cevaplar ise asla bize yardımcı olabilecek, sorunlarımızı çözebilecek cevaplar değildir.
Kendimize daima yönelttiğimiz bu tür ve benzeri soruların cevaplarını verirken genellikle, suçu karşı tarafa yükleyerek sonuçlandırırız. Biz her zaman haklıyızdır. Büyüklerimizin dediği gibi “Hep sütten çıkmış ak kaşık” sıfatına kendimizi layık görürüz. Bizden başka doğru insan yoktur aklımızca. Biz asla yanılmayız. En çok kıskanılan, özenilen, insanların çekemediği insan hep nedense bizizdir.
Belki bazen bu doğrudur. Ancak çoğu insan kendi yaptıkları doğrultuda karşı taraftan muamele gördüğünü bilmelidir. Atalarımızın dediği gibi “Ne ekersek onu biçeriz.” İnsanlara yeterince saygı duymaz onları her fırsatta küçük görürsek, insanlar da bize saygı duymazlar. Bizimle aynı ortamda bulunmak istemezler. Eğer güçsüz olduğunu düşündüğümüz insanlara kötü davranırsak, yeri ve zamanı geldiğinde bizden daha güçlü olan biri tarafından biz de hor görülüp küçük düşürülürüz. Bunların tam aksi yönde sergileyeceğimiz davranışlar da mutlaka kendisine yakışan davranışla karşılık bulur. Yani insanları sayarsak biz de sayılırız. Çevremizdekileri seversek biz de seviliriz. Bulunduğumuz topluluklar içinde sözü sayılan, dinlenilen, diğer insanlar tarafından beğenilen, sevilen biri oluruz.
İnsanların bizi sevmeleri de bizden nefret etmeleri de bizim elimizdedir. Yaptıklarımızla kişilerin saygısın kazanabileceğimiz gibi kinlerini de. Özenilen kişide de olabiliriz uzak durulması öğütlenen biri de. Her şey bizim elimizde.
ÖZGE AKIL
YORUMLAR
ben hic bir zaman böyle bir soru sormadim kendime.
dediginiz cok dogru ne ekersek onu biciyoruz.
saygi gösterdigin zaman saygi görüyorsun.
terbiyeyi saygiyi sevgiyi büyük ve kücügü bildikten sonra insan her toplumda yer ediniyor.
hosgörü ve nezaket olmali her insanda.
güzel bir yaziydi.emeginize saglik.
saygilar.
hicbitmez tarafından 8/26/2009 9:07:08 PM zamanında düzenlenmiştir.