GİDEN Mİ YOKSA KALAN MI SÜRGÜN?
(YİNE VALİZ TOPARLADIM VE YİNE GİDİYORUM)
Şimdi bakıyorum da baya geride kalmış düşlerim ulaşılmaz sayabildiğim şeylerin fazlalığı sıkıyor artık beni, sana uzaklaştıkça da artıyor sayılar, metreler, duygular ulaşılmazlar…
Artık kimseden bir beklentim ya da olmasını istediğim şeyler yok, her şey daha önce olduğu gibi akışında; ben değiştirmek istedikçe batmaya yüz tutan ve dümenini çevirsem de yine aynı rotada olan gemi: batmayı istemiş bir sefer olmuyor bu gemi öylece kalmalı eksilmeden. Sana ilk anda umudunu kaybetmiş bu adam gibi gelebilir ama bu o değil anlatmak istediğim o değil sadece değişmeyen tasvirlerle dolu bir yaşam ve bir kere olsun değiştireceğine inandığım insan sen…
Bu öyle edebi bir eserden alıntı yapılmış masalın kahramanları değil yaşadığım ve yaşamayı umarsızca düşlediğim sen, diğeri de hakikaten ne kadar çabalasam da değişmeyen bende ki hayat… İlginç geliyor demi sana ya da yine saçmalıyor diyorsun neyse konu bu değildi ya da ben başlarken bunu yazmayı düşünmüyordum.
Yarın saat 11.30 da İzmir’e hareket ediyorum belki güzel bir başlangıç ya da yine aynı tutarsızlıkta ki bir iş dönemi daha, bilemiyorum… zaman gösterecek ama bildiğim çok net bir şey var ki oda hiçbir şey eskisi gibi değil olmayacakta.
Yaşadıklarımın bana en çok kazandırdığı şey basit bir düzen içerisinde imkansız sayılabilecek mümkün şeyleri imkanlı kılabilme çabasıydı basit bir örnekle en zıt olduğum fikir ya da düzenin bir parçası olarak hareket edebilmek ve o gerçekle yaşayabilmekti. Şimdi bu ne diyorsan şöyle ki; bizim köyde insanlar hep aynı şeyleri yapar aynı şekilde yaşar ve değişmiş olan şey insanlardaki saç rengi, dişlerinin sayısı ya da köyün nüfusu v.s. bu durumu değiştirme adı altında insanlar hiçbir çaba harcamaz sadece bu düzenin ezelden gelip böyle devam edeceği içgüdüsü ile hareket ederler ve ben bu düzene ait olmadığımı bildiğim halde kendimi mümkün kılmaya uğraştım ama bir şeyler hep yolunda gitmedi ve değişti…
Bu yolunda gitmeyen düzenin bir parçası olarak kendini görmeyenler, hayatında alternatif arayıp kendilerine başka yol tayin ettiler ve çoğu da başarılı oldu anlatmak istediğim yolunda gitmeyen bir duruma alternatif yaratmak umutsuzluk değil içerisinde bulunduğun umutsuz düzene başkaldırı gibidir…
Bunu niye yazdın dersen benim kendimi neden senin kabul etmediğin şekildeki kendimi ifade şeklimi açıklıyor. Ortada bozuk bir çark varsa ve bu hep sıkıntı yaratıyorsa alternatif bir yolla kendini basit ifade edersin bu kadar basit bir şekilde yani…
YAŞATTIKLARIM YÜZÜNDEN BANA KIRGIN OLAMAZSIN DEMİYORUM HAKKIMDA YOK AMA YAŞATTIKLARIN YÜZÜNDEN KIRGIN DEĞİLİM SENDE HATALISIN BENİM KADAR EN AZINDAN DÜZENE BAŞ KALDIRMADIĞIN İÇİN YOLUNDA GİTMEYEN DURUMA ANLIK MÜDAHALE EDİP ALTERNATİF SUNMUŞ OLSAYDIN SİMDİ ŞU ANDA SANA SEVGİLİM DİYE GÜZEL ŞEYLE FISILDIYOR OLURDUM.
Bu yazacağım son mektup ve daha önce de söyledim basit bir soruya basit bir yanıt? :))))))
Her şeyi o kadar iyi biliyor o kadar farkında davranıyorsun ki herkes seni karmakarışık zannediyor. Güldüğünü hissediyorum ve seni çok seviyorum…
‘’YARIN, YA DA BAŞKA GÜN BELKİ YİNE GELİRSİN GÖNLÜM HALA BURDA VE DURGUN…’’
HAYATIMA YÜKLEDİĞİM EN ANLAMLI ŞEYİM
ÖMRÜM… Artık susuyorum
BEN KİMİM???
11.TEMMUZ 2009
PAZARTESİ 23:35