BİR SİGARA BİR SEVGİLİ VE BİR ŞEHİR…
Gamsız bir zaman döngüsünün ayakları altında eziliyorum.Kendimle ilgili çelişkilerde ki tutarsızlık beni uzaklaştırıyor benden,aşk kokuyor hava, bulutlar yağmaya hazırken ben sadece olmasını beklediğim şeylerin umudundayım.
Bir sigara…
Yalnızların sığındığı liman misali… Dumanına kendisi bile hayret ederken insanların vazgeçilmezi haline gelmiş bir sigara…
Her içine çekişinde bir sonra ki çekişe kadar sıcaklığında ki artışı içinde hissettiren ve verdiği tadın insanı mest edip, içten içe öldürdüğü gerçeği bilerek, yaptığı kötülüğün farkındalığında ki asaletle sönmeyi bekliyor.
Sönmeden önce kulaklara fısıldadığı tek dize’’Bir sonra ki buluşma daha güzel olacak…’’
Bir sevgili…
Umut ettiğin mutluluğun tek duayeni, var oluşunun tek sebebi ve seni hiçe sayabilecek tek tehdit…
Bir sevgili…
Gözlerine baktığında tüm her şeyi unutabileceğin,ellerini tuttuğunda anlamlı olan bu hayata başka bir anlamın katıldığını gösteren, sesini duyduğunda duyduğun tüm seslerin anlamsız geldiğini, sessiz kalınca da kulaklarının duymadığını hissettiren ve dudaklarını öptüğünde bugüne değin aldığın nefesin boşa olduğunu,kalbinin ise ne kadar saçma ritim tuttuğunu anlatandır.
…Ve bir şehir…
Tüm çığlıklar ve seslere rağmen sessizliğini bozmayan,yaşanan hayatların hepsine şahit fakat habersizmiş gibi davranan,yaşayan onca insana inat yalnız kalan bir şehir…
En yükseğinden bakınca ayaklarının altındaymış gibi gelir koca şehir.Kimi aşkını yaşar yanı başında kimi aşka hasret,kimi içinde yer alır,kimi kendini dışarıda sayar.Kimi bir yudum içkiyle seyreder silüetini, kimi o şehrin yüzünde kaybeder kendini…
Kendini kaptırır insan o dik duruşuna, yıkılmaz umursamaz tavrına, bir çokları arkasını dönüp çekip gider, yalnız bıraktığını zanneder şehri…oysa ki yalnız kalan kendisi olur.
Onca yaşanmışlık, onca hatıra o şehirle anlam kazanırken,doğumlar ve ölümler o şehirde olurken,yeni hayatları kabul edip, bitmiş bir hayatın kalıntılarını yok ederken,senlik benlik kavgasına fırsat vermeden herkesin hakkettiğini, hakkettiği şekilde yaşatırken, kimse ama kimse karşı koyamaz…
bir şehir evet bir şehir…
YAŞIYORUM,SEVİYORUM,ÖZLÜYORUM…
EY KOCA ŞEHİR! ÖYLE BİR ZAMAN OLSUN Kİ, KENDİMİ KAYBEDERKEN BİR TEK SEN OL YANIMDA ,
SEN OL Kİ ARDIMDA KALANLAR SENİ SEYRETSİN…
BİR SİGARA,BİR SEVGİLİ,BİR ŞEHİR…
BEN KİMİM???
16/08/2009
GÜNLERDEN BİR VAKİT…
YORUMLAR
Keşke , o dumanı bile para olan sigara illeti yanlızlıklara çare olabilse...Keşke zihindeki sorular her sigara çekişte anlamını bulabilse...Yo yok eğer böyle olsaydı, sigaraya müptela olmayan tek Ademoğlu kalmazdı. Ki bu da büyük bir felaket. Sigarasız özlemek olsa keşke...
Yazınız duygulu ve gönülden yazıldığı belli bir çağlayış gibi.Tebrik ediyorum...