GÜVERCİN SADAKATİ
Evrimciler canlı yaradılışına ne kadar devirim yaparlarsa yapsınlar hayvanlardaki mükemmeliyet daima akıllı insanların dikkatini çekmiştir . Vücut organlarındaki üstün teknik , yaşadıkları ortama hayranlık verici uyumlarıyla ve en önemlisi ona hareket kabiliyeti veren can dediğimiz müthiş bir enerjiyle donatıldıklarını fark ederiz .
Allah olarak isimlendirilen yüce kudret hayvanları yaratırken insan için aklını kullanarak onlardan yararlanmasını murat etmiştir . Helikoptere benzeyen yusufçuk , arılar , uçulabileceğini insana gösteren kuşlar ve milyonlarca canlı örneğinde kodlanmış , programlanmış güzellikler görürüz .
Vahşi bir aslandaki annelik şefkati , sırtlanlardaki toplumsal dayanışma , binlerce tür hayvanda çok değişik davranışlar içgüdüsel olarak karşımıza çıkar .
Bir örümcek ağındaki üstün teknik ve ipliğindeki mükemmellik ( ki dünyada bu incelikte ve esneklikte bir ip henüz yapılamamıştır ) örümcek ağındaki mucizeyi yansıtır .. Dişi örümcek , eşleşmeyi takiben erkeğini öldürür ve o mükemmel yuvada doğan yavrularını hiç acımadan yer . Kaçan kurtulur .
Kur’an-ı Kerim’de Ankebut (örümcek) suresinde , yapısındaki mükemmelliğe rağmen örümcek yuvası “ en çürük ev “ olarak nitelendirilmiştir . Çünkü temelinde ihanet vardır . Sevgisizlik ve güvensizlik vardır . Çağımızdaki müreffeh yaşam ve imkanlara
rağmen dışarıdan bakınca imrenilen bir çok evde örümcek yuvasındaki manzara vardır .
Teknoloji çağı denilen yüzyılımızda en gelişmiş optik cihaz bile bir canlı gözü yanında çok ilkeldir . İnsan beyniyle programlanan bilgisayarlar , kafataslarımız içinde saklanan bu kanlı et parçası karşısında basit kalır . Canlıların beyinlerindeki programlar da genetik şifrelerle onları yaşamları boyunca en güzel şekilde yönetir .
Gençliğimde güvercin beslerken fark etmiştim . Genç erkek güvercinler eşli bir dişiye kur yaptıklarında o dişi , erkeklere asla yüz vermezdi. Eşi ölen veya kaçan bir dişi güvercin belli bir zaman dilimi geçmeden asla eşleşmezdi.
Onca çapkının arasında çalım atarak kaçan dişi güvercinlerdeki sadakati , internette karşıma çıkan bir fotoğraf karşısında tekrar hatırladım .
Soğuk bir kış günü .. Her yerde kar var . Belli ki açlıktan ölen erkeği karşısında boyun büküp tabiatın bu acımasız kuralı karşısında gözlerini kapamış bu dişi güvercin mübarek bir ramazan gününde beni çok duygulandırdı .