- 615 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
140 - İHLAS
Onur BİLGE
Her zamanki gibi okuldan geldiğimde, önlüğümü çıkarıp, abdest aldıktan sonra, anneannem yemek hazırlarken, Kur’an Meali okumak için misafir odasına girdim. Bu defa önce kırmızı kaplı minik defterimi aldım ve oraya yazdığım dört ayetlik sureyi okudum.
İlk okuyuşumdan bu yana üç ay kadar geçmişti. Ezberimdeydi, yazdığım dört satır ama oraya bakarak okuduğumda, onu ilk yazdığım günü tekrar yaşadım. Kur’an-ı Kerim’in en çok okunan suresi olan İhlâs suresi, o zaman bana daha değişik gelmişti. Şimdi ise bambaşka... Anlamıyla ilk karşılaştığımda, hiç kapağı açılmamış, yeni alınan kitap gibi yabancı ve anlaşılması zor gibiydi; şimdi ise, artık Yasin Suresini bile anlayabilen birisi için son derece bildikti. Fakat adı neden İhlâs’tı acaba?
“Anneanne! İhlâs ne demek?” diyrek
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
“Oluyor, demek ki Kur’an-ı Kerim’de bir ayet var. Peygamber Efendimiz tarafından dualaştırılmış: “Allahümme! Ya Mukallibel kulûb, sebbit kalbî ala Dîynik.” “Ey Kalpleri Evirip Çevirip Allah’ım! Kalbimi Dininle sabitleyip perçinle!” Ben de dua ederken: “Ya Rabbi! Kalbimin ibresini, dinin üzre sabit kıl!” derim.”
_ “Hepsini beraber okuyamam ama imanımın pekişmesi için ben de okuyabildiğim kadar İhlâs okuyacağım, ihlâsla ve anlamını düşünerek. Mademki iman etmek yeterli değil, onu olgunlaştırmak, son nefese kadar taze tutmak ve korumaya çalışmak lazım; o duayı yavaş yavaş söyleyin de yazayım. Ezberleyeyim de ben de öyle dua edeyim.”
YÜREĞİ GÜZEL ONUR BİLGE
RABBİM SİZİNDE YÜREĞİNİİZE İHLAS SURESİNİ NAKŞETSİNNN.SİZ BÜTÜN GÜZELLİKLERİN EN GÜZELİNİ HAK EDİYORSUNUZ.RABBİM YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN.SAYGILARIMLA.