AŞK YOKSA MUTLULUK TA YOKTUR...
Acaba insanlar günümüzdeki kadar hiç mutsuz oldular mı?
Kendinden,çevresinden,memleketinden ve dünyanın gidişatından şikayet edip duruyorlar.
Sohbetler,mevzuların derinliğinde hep olımsuzluklar hakim.Yorumlar alabildiğince karamsar.
İnsanlar ne yaptı da kendini bu denli bir mutsuzluğun eşiğine getirdi?
Ne oldu da iç dünyalarımız böyle daraldı?
Bu soruları kendisine soran çok.
Kendince belli cevaplar bulanlar öyle...Lakin verilen cevaplar tatmin etmiyor,çözüm önerileri yeterli değil.Ve hatta bazı sesler toz duman arasında kaybolup gidiyor.
Bir şiirin mısrası dilimde hep
"Aşk yoksa mutluluk ta yoktur."
Bence bütün çıkmazlarımızın çözümü bu iki dizede gizli.
Yunus "Aşk gelicek cümle eksikler biter " demiş.İnsanlar hayatından aşkı kovdu.Önce batılı yaptı sonra biz.İnsanlar kendi bünyelerinde mutluluğu bulamaz oldu.Yapay mutlulukçuklara yöneldi.
Şimdi insanlığı geldiği nokta budur.Yani Yunus’un düşündüğünün tam tersini yapmakla geldiği durumla harap.
Bizim medeniyetimiz aşk medeniyeti idi.Eserlerimizde,ortaya koyduğumuz her şeyin mayasında harcında aşk vardı.
Her şey aşk tı bizim için.
"Aşk imiş her ne var ise alemde
İlim bir kıylü kal imiş"
Aşk olmadan ilimin yetersizliğinden dem vuran dizelere bakın.Ne kadar da doğru ?
* * *
Babası aşk derdinden kurtulsun ve acısı dinsin diye Mecnun’u Kabeye götürmüş,dua etmesini istemiş.Mecnunun duası ,Fuzuli’nin mesnevisinde şu şekilde şiirleşir.
"Yarab bela-yı aşk ile kıl aşina beni
Bir dem belayı aşktan etme cüda beni"
En güzel belanın varsın aşktan gelen bela olduğunu söyler Fuzuli.Garip değil mi?
Aşık bir adam yüzme bilmediği halde her gün Dicle nehrini geçerek karşı kıyıdaki sevgilisini görmeye gidermiş.Bu adam bir gün sevdiğinin yüzünde leke olduğunu farkeder.Sebebini sorar.İşte kadın o an anlar ki sevgi bitmiştir.Ve adama"Artık beni görmeye gelme "diye öğüt verir.
" Aşkı biten bir aşığın Dicleyi geçmeye çalışması intihar olur."
Bu öğüdü anlamayan adam dicleye girer ve boğulur.
Bizler aşkı yitirmiş ve kendi diclelerimizde boğulmuş birer çaresizden başka neyiz ki?
Ne zaman ki aşk bitti yüreklerimizde umutsuzluk,mutsuzluk zehirli bir yosun gibi sarıverdi bedenlerimizi...Yazık ettik kendimize hemde çok yazık ...
YORUMLAR
Ask yoksa mutluluk yoktur.Sevgiyle ve mutlulukla kalın.
merhaba,
üzgünüm ama ben katılmıyorum. aşk zaten başlı başına mutsuzluk demek. hangi aşk var mutlulukla biten?
MUTLU AŞK YOKTUR. AŞKLA MUTLULUK BİR ARADA OLMAZ.
mutluluk içten gelen bişey.
o başka bi tohum bence aşkla ilgili bi tohum değil. bazen (belki arada) dallar birbirine değsede AŞK ve MUTLULUK birbirini çağıran şeyler bile değil.
mutlu olmak için illa aşık olmak gerekmez bazen bi kedinin kendi kuyruğuyla kovalamaca oynaması dahi sizi mutlu edebilir.
ancak hangi aşık vardır ki mutlu? aşk bi hastalık ve vücudun fizyonomisini bozan ve malesef (keşke olmasaydı ama öyle) mutsuzlukla daha yakın ilişkili.
aşk dediğin şey içini yakar, seni sen yapan şeyleri alt üst eder. eski sen olmazsın BUNUN NERESİNDE MUTLULUK?
AŞK ÖZÜNÜN YANMASIDIR, YOK OLMAKTIR, YOKLUKTAN TEKRAR DOĞMAK. ŞİMDİ SÖYLERMİSİNİZ BANA BUNUN NERESİNDE MUTLULUK?
Sözün özü aşk yoksa hiç bir şey yok. Ve yazık olan hayatlarımızın mutluluğu arayışında daha pek çok kayboluşları yaşarken bizler ruhsal dengelerin şaşırıp kaldığı yerlerde olacağız. Kısacası terazi dengesini yitirmiş olacak. Hala niye farkedemiyoruz.
Sayın Zekice mükemmel anlatmışsınız
İçtenlikle kutluyorum. Ve günümün yazısı olarak asıyorum duvarıma yazınızı.
Saygımla..
HİÇ BİRŞEY İÇİN GEÇ DEĞİLDİR..
AŞK..
Üç harfcik hepi topu..Ama bir girince insanı alaşağı eden güce sahiptir.Ummadığın yerde ummadığın zamanda çıkıverir karşına..Sırt çevirmemek gerekir.
Bana yazdığınız yorumda söylediğiniz gibi Aşk iki kişi ile çıkılan bir yolculuktur.
Ben adıma böyle bir yolculuğa çıktığım zaman gözümü budaktan sakınmam ve dicleyide geçerim kaf dağınıda.
Yeterki o aşkı tüm hücrelerimde hissedeyim..
Yüreğinize selam olsun..