- 999 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
139 - EMEK
Onur BİLGE
Burdur’daki sınıf öğretmenimle aramızda sadece tek tatsız olay geçti. Birbirimizin huyunu öğrendik. İlk sömestre kadar birlikteydik. Bu arada ben özne, yüklem, tümleç, fiil, mastar, ek, kök; neler öğrendim! Hem de zevkle.
O kadar güzel cümleler kuruyordu ki ilgi cümleye toplanıyordu. Şifre çözer gibi öğeleri buluyorduk. Dilbilgisinden herkes nefret eder. Çünkü vaktiyle tanıştırılmamış, sevdirilmemiş. Fakat Zehra Öğretmen, hem Türkçe sevdalısıydı hem de fedaisi! Dilimin güzelliklerini deşifre ederek onu bana sevdirenlerden birisi de odur.
Çoğu sınıf öğretmeni, hatta bazı Türkçe öğretmenleri, doğru dürüst gramer bilmez. Öğrenim hayatım boyunca pek çok olaya şahit oldum. Teftiş esnasında tek cümlenin sadece yüzeysel anlamını görebilen, asıl anlamını anlayamayan Türkçe öğretmenlerine rastladım. Öylelerini
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
elbette ögretmen de olsa insan hata yapa bilir hatasiz kul olamaz yeryüzün de.
ama ana babanin hakki gibi hakki ödenmeyecek olanlar ögretmenlerdir.
Kaderin karşısında, herkes sekiz buçuk yaşında çocuk kadar çaresiz. Elimizde ne var? Ne kadar hâkimiz, hayatlarımızın akışına? Nereye kadar?
akilsizca olan davranisimizi kadere yükleyemeyiz elbette ama alnimizda da bir yazi var ona hükmümüz yetmez Allahin dedigi oluyor.
yine güzel bir yaziydi.
mübarek ramazanda dahi bukadar emek veriyorsunuz.her gece yaziyorsunuz.
türlü düsüncelere saliyorsunuz bazi yerde uufkumuzu aciyorsunuz sizinde hakkiniz bir yerde ödenmez.
yüreginize saglik.sevgiler sonsuz.
hicbitmez tarafından 8/24/2009 2:46:46 AM zamanında düzenlenmiştir.